Thursday , June 13 2024

Municipiul Suceava, conectat la Sistemul Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă

Începând de marți, ofițerii de stare civilă din municipiul Suceava pot înregistra nașterile și decesele exclusiv în format digital, după ce municipiul reședință de județ a fost interconectat la sistemul IT pentru emiterea actelor de stare civilă. Astfel, sucevenei pot cere eliberarea certificatelor de naștere și deces în format electronic, dar pentru asta trebuie să ajungă la oficiul de stare civilă.

Cinci municipii reședință de județ au fost conectate la Sistemul Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă. Anunțul a fost făcut marți de Ministerul Afacerilor Interne. Până în prezent, peste 300 de localități au fost conectate la sistem.

MAI anunță că „începând de narți, 28 mai 2024, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces, devine operațională la nivelul altor 5 municipii reședință de județ” . Astfel, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor Brașov, Caraș-Severin, Giurgiu, Mehedinți și Suceava, precum și al Direcțiilor Locale de Evidență a Persoanelor implicate, a realizat interconectarea municipiilor Brașov, Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Reșița și Suceava la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.
secretarasite

Astfel, evenimentele de viată naștere și deces vor fi înregistrate în format digital. Eliberarea certificatului de naștere sau deces realizându-se în format digital, iar la cererea titularului/aparținătorului și în format fizic, printat pe un formular securizat.

De la lansarea programului, pe 18 aprilie, 334 de unități administrativ-teritoriale au fost conectate la sistem.

MAI mai anunță că „întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrative-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă”.

De acum, pentru a obține un certificat de stare civilă naștere sau deces, sucevenii se pot deplasa la oficiul de stare civilă unde depun documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului. Ulterior, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viată naștere și deces, desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital, mai anunță MAI.

Actele în format digital solicitate le vor primi în maxim trei săptămâni, dacă cererea este făcută în țară, sau între două și șase luni, dacă e făcută în străinătate.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

Vezi si

LUNGU: Harșovschi spunea că nu împarte victoria cu nimeni. Nici înfrângerea să n-o împartă cu nimeni. Din cauza lui s-a pierdut și Consiliul Județean (VIDEO)

”Festivalul democrației” s-a încheiat, trecem la treabă. Așa a început conferința de presă de miercuri …