Tuesday , April 23 2024

Modificări de ultim moment în CL pentru cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii rutiere a municipiului Suceava

Consiliul Local Suceava a aprobat în ședința de joi, 28 octombrie, un proiect de hotărâre referitor la realizarea unui obiectiv de investiții ce presupune cel de-al treilea tronson al rutei alternative Suceava – Botoșani în vederea obținerii unei finanțări guvernamentale prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Față de modul în care a anunțat primarul Ion Lungu și în care era, inițial, prevăzut a fi adoptat proiectul de hotărâre au apărut însă o serie de modificări. Potrivit celor specificate de primarul Sucevei, Ion Lungu, în urma unor consultări de ultim moment cu reprezentanții partidelor – edilul făcând referire la consilierul local Radu Constantin Pricope – s-au mai adăugat la proiectul de hotărâre anumite aspecte solicitate prin PNI.

Inițial, proiectul aflat la punctul 15 de pe ordinea de zi a ședinței CL Suceava din 28 octombrie a.c. prevedea doar aprobarea studiului de fezabilitate, precum și indicatorilor tehnico-economici, dar era după modelul unei hotărâri obișnuite a CL când se aprobă o investiție finanțată de la bugetul local. Primarul Ion Lungu a explicat că s-a consultat cu consilierul Radu Pricope și, mulțumindu-i, a ținut să prezinte spre aprobare proiectul incluzând și modificările birocratice impuse, precum o anumită manieră mai detaliată a indicatorilor tehnico-economici (de altfel prezentată ca anexă tipizată normele metodologice) și cererea de finanțare care, la fel ca anexa cu indicatorii tehnico-economici, trebuia pusă conform cu cele specificate în normele metodologice.

Consilierul local Radu Constantin Pricope

Reamintim că pentru realizarea celui de-al treilea tronson de drum al rutei ocolitoare Suceava -Botoșani în lungime de 2.191 de metri – tronson care începe de la Podul Unirii peste râul Suceava, continuă pe strada Energeticianului (în prezent drum cu dale din beton), trece calea ferată din zona Termica și iese pe DN29 în zona Avicola – s-a estimat că valoarea totală ar fi de circa 91,63 de milioane de lei din care puțin peste 83,42 milioane de lei va fi valoarea.

Poate că una din cele mai interesante lucrări de infrastructură realizare în Suceava ultimelor decenii va fi legată de acest tronson al treilea al rutei alternative Suceava – Botoșani. Este vorba despre un viaduct din beton armat care va asigura trecerea peste calea ferată și care va avea lungimea de 1.015 metri liniari, compus din 41 de deschideri. Chiar dacă drumul este de clasă tehnică III (conform cu Ordinul 1295/2017 privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice) și asta înseamnă că are doar câte o bandă pe sens, lucrarea compusă din 41 de deschideri (vor fi culeile și 40 de pile intermediare, fundate indirect, pe piloți for ați de diametru mare) este una cât se poate de spectaculoasă fie și numai prin lungimea acesteia întrucât nu sunt multe poduri sau viaducte sau pasaje care, cel puțin la noi în județ, să depășească lungimea de 500 de metri. Una din explicațiile pentru care lungimea viaductului va fi atât de mare este legată de aceea că acesta va asigura racordul direct către drumul național DN 29 Suceava – Botoșani. În sens transversal fiind dispuse pe fiecare deschidere câte 9 grinzi având lungimea de 24,00 m si lățimea de 0,93 m. Viaductul va avea partea carosabilă de 8,00 m și două trotuare de 1,50 m.

În cadrul acestei investiții se vor realiza de asemenea: un sens giratoriu de reglementare a circulației la intersecția viaductului respectiv cu șoseaua DN2, sistem de canalizare ape pluviale, modernizare strada Nicolae Cătănescu.

Aceasta din urmă va fi modernizată, pe o lungime de 257 de metri, ca un drum de clasă tehnică III unde partea carosabilă este de 8 metri la care se adaugă trotuare de 1,5 metri. Motivul pentru care se modernizează strada Nicolae Cătănescu este legat de fluidizarea traficului din cartierul Cuza Vodă II – cea mai aglomerată și înghesuită zonă a Burdujeniului – de așa manieră încât să fie asigura accesul mai facil din și spre viaduct către acea zonă. În continuarea demersurilor de facilitare a accesului rutier, un al doilea sens giratoriu este prevăzut a se realiza la intersecția străzilor Nicolae Cătănescu și Traian Popovici. Termenul de execuției a investiției este de 36 de luni. (D.P.)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …