Minunate planuri așternute pe hârtie de Guvern despre cum, cândva, Suceava va fi legată  de restul țării cu autostrăzi și linii de tren modernizate  

reportersite
03 iulie 2020, 10:44

In „Planul național de investiții și relansare economică“, un plan întins pe zece ani, prezentat miercuri de Guvern, se propune, în domeniul infrastructurii, finalizarea a 407 km de autostrăzi, începerea lucrărilor la 3.000 km de autostrăzi și drumuri expres, modernizarea a 3.000 km de cale ferată. O prevedere de maxim interes pentru suceveni și regiunea Moldovei în general este cea prin care se anunță conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la nu mai puțin de 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, în perioada 2020 – 2030, printre acestea numărându-se Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni și  A7: Ploiești – Suceava – Siret. De asemenea, se mai promite modernizarea căii ferate Ploiești-Suceava-Dărmănești și Suceava-Cluj Napoca. Guvernul își propune reabilitarea și modernizarea a 20.000 km de drumuri locale și 7.000 km de drumuri județene  

Plan, relansare, Obiectiv, stiri, Suceava, autastrazi. trenuri, infrastrucrura

Premierul Ludovic Orban a prezentat miercuri seară, într-o conferință, în prezența președintelui Klaus Iohannis, „Planul național de investiții și relansare economică“, un plan întins pe zece ani (multe din proiecte fiind pentru 2020 – 2027, cât exercițiul financiar multianual al UE).

Obiectivul noului model de dezvoltare economică promovat de Guvern este realizarea convergenței cu economiile europene, astfel încât Produsul Intern Brut pe cap de locuitor la paritatea de cumpărare standard să ajungă la 87% din media Uniunii Europene, în următorii 5 ani.

Guvernul se așteaptă ca anul acesta Produsul Intern Brut al României să se reducă cu 1,9%, însă precizează că o revenire a pandemiei va afecta perspectivele de creștere și va cauza daune semnificative companiilor și locurilor de muncă.

Documentul prevede mai multe măsuri pentru sprijinul IMM-urilor, granturi și fonduri nerambursabile, scheme de garantare, înființarea unei Bănci Naționale de Dezvoltare ca instituție de credit pentru proiecte de investiții și înființarea Fondului Român de Dezvoltare.

Sunt prevăzute și măsuri de protecție socială, printre care vouchere pentru masă caldă pentru persoane în vârstă, vouchere pentru copiii care provin din familii cu venituri mici și pachete pentru persoanele vulnerabile.

La capitolul investiții, Guvernul promite realizarea până în 2027 a trei spitale regionale la Cluj, Iași și Craiova, conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României  prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres până în 2030, construcția metroului din Cluj și finalizarea liniei de metrou care face legătura cu Aeroportul Otopeni. De asemenea, Guvernul mai promite reabilitarea și modernizarea a 20.000 km de drumuri locale și 7.000 km de drumuri județene, extinderea rețelelor de apă și canalizare și realizarea Canalului Siret-Bărăgan.

Planul de relansare economică care a fost prezentat de autorități miercuri propune, în domeniul infrastructurii, finalizarea a 407 km de autostrăzi, începerea lucrărilor la 3.000 km de autostrăzi, modernizarea a 3.000 km de cale ferată precum și  lansarea a trei noi linii de metrou.

O prevedere de maxim interes pentru suceveni și regiunea Moldovei în general este cea prin care se anunță conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la nu mai puțin de 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, în perioada: 2020 – 2030, cu un cost estimat de 31 miliarde euro. Este vorba de Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida.

407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres vor fi finalizate, arată documentul, cu un cost estimat de 4,3 miliarde euro: Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

În domeniul feroviar sunt prevăzute investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro. Este vorba de finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h. Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate sunt Ploiești-Suceava-Dărmănești, București – Craiova- Timi­șoara – Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor, precum și trenul metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

La Metrou planul prevede finalizarea lucrărilor la M5, lansarea M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, a extensiei M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud. Un alt proiect este metroul din Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca.

Cu investiții totale de 4,3 mld. euro vor fi modernizate porturile maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța.

Investiții totale de 2,9 mld. euro merg la aeroporturi, pentru extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo, precum și crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră.

Trebuie spus că în planul grandios prezentat miercuri seara de premierul Orban nu este foarte  clar dacă aceste minuni le vom vedea finalizate în următorii zece ani sau doar vor fi demarate în intervalul 2020-2030.

Experiența ultimilor 30 de ani ne arată însă că a promite în România realizarea în 10 ani a 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, metrouri și trenuri de mare viteză care străbat toată țara nu e greu, partea dificilă fiind doar punerea planurilor în aplicare, ca să nu mai vorbim de finalizarea lor.

Ca de obicei însă, ne bucurăm că sunt strategii frumoase pentru viitorul nostru și tragem iar nădejde că, măcar de data asta, se va realiza ceva din planurile prezentate. (O.S.)

 

1 Comentariu pe acest subiect. Spune-ti parerea!

  1. VIRUSUL 04/07/2020 la ora 10:08 -

    Vise…taică..vise….cum au terminat metroul la București…așa vor termina si….visele lor eroice! Vom primi numai și numai …SCUZE !!!