Wednesday , December 7 2022

Ministrul Transporturilor ameninţă SCCF cu penalităţi dacă nu termină până în iulie şoseaua de centură a Sucevei

Centura sova 1 [800x600]

Constructorul vrea un termen până pe 15 septembrie, consultantul nu este de acord, iar ministrul Dan Sova a spus că ori angajează oameni să termine la timp, ori va impune penalităţi constructorului.  Intrebat cum vor fi puse penalităţile când firma este în insolvenţă, Dan Sova a reproşat celor care au întrebat că „nu au venit cu temele făcute”, dar când a fost întrebat care ar fi sumele ce mai trebuie plătite la şoseaua de centură, ministrul nu a ştiut să răspundă. Dan Sova a remarcat problemele cu alunecările de teren de la şoseaua de centură şi a spus că va demara un alt proiect pentru a remedia aceste probleme

Centura sova 2 [800x600]
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a solicitat ca lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava să fie gata până în luna iulie, după ce reprezentantul firmei constructoare, SCCF Iaşi, a spus că investiţia nu poate fi terminată mai devreme de 15 septembrie. Reprezentantul SCCF, Anton Mihalache, a încercat să explice că sunt anumite probleme de ordin tehnic care îi împiedică să poată duce la capăt lucrarea de aşa manieră încât să fie gata în două luni. Afişând o atitudine pasivă şi mestecând gumă în timp ce vorbea cu ministrul şi celelalte oficialităţi, directorul Anton Mihalache găsea mereu explicaţii pentru ce au întârziat lucrările sau pentru ce nu pornesc ori pentru ce sunt în neregulă.
De cealaltă parte, reprezentantul firmei de consultanţă Luca Way, Radu Iordachi, i-a spus ministrului că nu a semnat solicitarea firmei constructoare de a prelungi termenul până pe data de 15 iunie. Dan Sova i-a spus lui Radu Iordachi nici să nu semneze hârtia celor de la SCCF. De faţă era atât directorul Anton Mihalache, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, senatorii Ovidiu Donţu şi Neculai Bereanu, reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Ministrul a explicat reprezentantului firmei SCCF că ar fi mai bine să înţeleagă că trebuie să angajeze oameni chiar dacă acest lucru presupune o cheltuială în plus, decât să fie puse penalităţi firmei pentru neîndeplinirea la termen a obligaţiilor.
Pe şantier erau doar 25 de muncitori, în loc de minim 90, cât a apreciat Radu Iordachi că ar fi minimul necesar pentru a putea termina lucrarea în două luni, în loc de 15 septembrie. După cum ne-a explicat Radu Iordachi, dacă s-ar lucra corespunzător, atunci ar putea să fie finalizată lucrarea pe tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi până pe 7 iunie.
Dan Sova a afirmat că săptămâna viitoare ar urma să se întâlnească la Bucureşti cu patronatul firmei SCCF, pentru a le cere să suplimenteze personalul în scopul finalizării la timp a lucrărilor. Ulterior, într-o conferinţă de presă la aeroport, a fost întrebat cum vor fi puse penalităţile din moment ce SCCF este în insolvenţă iar el a răspuns că, fiind un contract în derulare, nu va fi plătită suma în întregime şi a reproşat celor care au întrebat că „nu au venit cu temele făcute”. Intrebat care ar fi sumele ce mai trebuie plătite pentru şoseaua de centură a Sucevei, ministrul nu a ştiut să răspundă. Pe de altă parte, Dan Sova a remarcat problemele de consolidare a versanţilor unde au fost semnalate alunecări de teren. Ministrului i s-a comunicat că nu s-au prevăzut în proiect lucrări de protecţie, decât înierbarea taluzurilor. La acea vreme, în studiul geo, nu erau prevăzute alunecări de teren iar unde s-au activat au fost făcute lucrări mari de consolidare cum ar fi zona Titieni din tronsonul 3 pe unde, de altfel, a trecut Dan Sova iar muncitorii lucrau la asfaltare. Ministrul este de părere că ar trebui să fie promovat, chiar din acest an, un nou proiect pentru a rezolva problema alunecărilor, în două zone de pe tronsoanele 1 şi 3 unde Cătălin Nechifor i-a spus că ar fi probleme, ministrul fiind de părere că o soluţie optimă ar putea fi cea pe care italienii de la firma Astaldi au aplicat-o la un tronson de autostradă între Sibiu şi Orăştie.
Reamintim că şoseaua de centură a Sucevei trebuia să devină circulabilă din 2012, dar cu doi ani în urmă a fost oprită finanţarea, apoi reluată sporadic în 2013. In mai 2012 stadiul lucrărilor era de 74%, iar acum este de 82%. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Primăria Suceava va lua un credit pentru asfaltarea a 30 de străzi

Un credit de zece milioane de lei va fi accesat de Primăria Municipiului Suceava în …