Friday , March 29 2024

LUNGU: Pe 1 mai se va putea circula pe noul pod peste râul Suceava

Potrivit primarului Sucevei, într-o variantă optimistă este posibil ca până la finele anului în curs să se poată circula și pe strada Apeductului, modernizată, care va face legătura cu Podul Unirii. Finalizarea Podului Unirii reprezintă primul pas către fluidizarea traficului în zona comercială, cea mai aglomerată zonă a municipiului Suceava

În cursul zilei de luni, primarul Ion Lungu a vizitat șantierul unde se derulează lucrările și a dat vestea bună pentru suceveni: de la 1 mai sunt șanse să se poată circula pe respectivul pod. Deocamdată, pe un traseu care va face legătura doar cu strada Energeticianului (încă nereabilitată) de pe malul stâng al râului Suceava cu strada Mirăuți, pe malul drept. „Astăzi (luni, 17 februarie – n.red.) am trăit o emoție deosebită! Am parcurs pentru prima dată la pas Podul Unirii de peste râul Suceava dintr-un capăt în altul. Pe 1 mai vom inaugura noul pod pe care se va putea circula de pe strada Mirăuți și se va ieși pe strada Energeticianului spre Termica. Acest lucru va conduce la fluidizarea traficului în zona comercială a orașului”, a declarat ieri primarul Sucevei. De asemenea, edilul a declarat că „până la sfârșitul anului se va putea circula și de pe strada Apeductului”, precizând că este vorba de „varianta asfaltată”, cu referire la porțiunea din strada Apeductului de la intersecția cu strada Traian Vuia și care cuprinde și porțiuni de drum neasfaltate, pentru care sunt în curs de licitare atât Proiectarea și execuția lucrărilor pentru „Ruta alternativă Suceava – Botoșani, etapa a II-a; tronson I: intersecție Traian Vuia cu Calea Unirii – pod peste râul Suceava” – Obiect 1 (drum) plus Obiect 2 (canalizare pluvială)”, cât și Proiectarea și execuția lucrărilor pentru „Ruta alternativă Suceava – Botoșani etapa a II-a; tronson I: intersecție Traian Vuia cu Calea Unirii – pod peste râul Suceava” – Obiect 3 (pod peste pârâul Cetății). Prima din cele două licitații este la faza de evaluare a propunerilor financiare, iar cea de-a doua este la etapa de evaluare a propunerilor tehnice. Ulterior, edilul a precizat că afirmația sa cum că „până la sfârșitul anului se va putea circula și de pe strada Apeductului, varianta asfaltată” este una optimistă și ține atât de evaluarea și atribuirea contractului, cât și de lipsa ori soluționarea rapidă a unor eventuale contestații, dar și de rapiditatea cu care se vor derula lucrările.

Oficial, perioada de realizare a drumului (inclusiv a canalizării pluviale) este de 19 luni, din care trei luni pentru proiectul tehnic, însă Ion Lungu este de părere că o firmă serioasă ar putea concentra suficiente echipe și utilaje încât lucrarea propriu-zisă să fie gata în aproximativ trei luni. Îmbrăcămintea rutieră pentru primul tronson în lungimea de 1815,45 m va fi rea­lizată din beton asfaltic, carosabilul va fi larg de 8 m, încadrat de bonduri de beton de 20×25 cm și trotuare de 1,5 m. Colectarea apelor pluviale se va face prin 240 de guri de scurgere tip sifon cu depozit (Geiger), ce vor fi amenajate la marginea bordurii. Evacuarea apelor pluviale se va face prin rețea de canalizare pluvială de 2.100 ml, realizată din tuburi PVC cu diametrul de 80 cm. Conducta de canalizare pluvială va fi descărcată în pârâul Cetății. Racordurile gurilor noi de scurgere la rețeaua de canalizare pluvială vor fi realizate prin intermediul căminelor de vizitare – 110 la număr, din beton, cu diametrul de un metru.

În privința podului de peste pârâul Cetății, adâncimea minimă de fundare (risc geotehnic moderat) va trebui să fie la 6,58 m, deși în funcție de calculul afluerilor este posibil ca aceasta să fie majorată. Podul va avea lungimea de 30,7 m inclusiv aripile întoarse, iar suprastructura podului va fi realizată din grinzi de beton de 24 m. Sistemul de fundare va cuprinde două culei și, eventual, o pilă, conform studiului geotehnic. Având în vedere că podul va fi așezat în curbă, va fi efectuată o lărgire a ­caro­sabilului la 9,2 m și lățimea trotuarului va fi de 1,5 m. În amonte de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 65 m pe malul drept și pe o lungime de 50 m pe malul stâng. În aval de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 140 m pe malul drept și pe o lungime de 45 m pe malul stâng.

Precizăm că la prima licitație – cea din 20 decembrie 2019, pentru primul tronson de drum (str. Apeductului) și canalizarea pluvială aferentă – toate ofertele au fost depuse de asocieri de firme. Prima asociere care a depus ofertă este cea a firmelor CON BUCOVINA (leader), TOPGEOSYS (având subcontractant declarat socie­tatea RIA DESIGN CONSULTING SRL) și SC BIG CONF SRL. A doua ofertă vine din partea asocierii firmelor CORNELL’S FLOOR SRL (leader) cu TEST PRIMA și ECOMARY, iar cea de-a treia ofertă vine din partea asocierii firmelor CONREC (leader), WARESO PROD, la care firmele REGIO CONSTRUCT PROIECT și SC TOPO CONS NORD SRL sunt terți susținători. Cea de-a patra ofertă vine de la asocierea firmelor sucevene FLORCONSTRUCT (leader), DRU PO și CALCARUL SA. În fine, a cincea ofertă a fost formulată de asocierea firmelor sucevene AUTOTEHNOROM (leader) și SC NORD STUDIO SRL.

În ceea ce privește a doua licitație – cea din 23 decembrie 2019, pentru podul de peste pârâul Cetății și regularizările cursului de apă – au fost depuse două oferte din partea asocierii firmelor CORNELL’S FLOOR S.R.L. (leader), ARIA CONSTRUCT S.R.L., COMIR și de asocierea firmelor MAGHEBO (leader), DRU PO. ­Va­loarea totală estimată de autoritatea contractantă Municipiul Suceava este de 4.177.650,48 lei fără TVA. Durata de execuție a contractului este de nouă luni de la data semnării. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești (VIDEO)

Miercuri dimineață, pe rețeaua  Facebook, pe pagina ”Suceava Fail”, a fost postată o înregistrare video …

No comments

  1. Orașul Suceava trebuia să aibă o ruta alternativă că asta cu foarte mulți mulți ani în urmă.oricum e un oraș slab dezvoltat,mizerabil și cu infrastructura zero.dar mai nou e premiat că fiind o zona excelenta pentru turism

  2. Mai intai sa il termine pe 1 mai si dupa aia laurii victoriei.