Saturday , October 1 2022

Lungu, nemulţumit de banii alocaţi de Consiliul Judeţean pentru echilibrarea bugetului Sucevei

  “Judecata celor de la Consiliul Judeţean nu a fost corectă”, a declarat primarul Ion Lungu u primarul sucevei susţine că datoria reclamată de Consiliul Judeţean la proiectul privind sistemul Integrat de Management al Deşeurilor este mai mică de cel puţin două ori decât s-a spus şi nici măcar nu a fost facturată, aşa că nici nu avea cum să fie plătită. Ion Lungu a mai spus că restanţa nu a fost achitată şi pentru că municipalitatea a avut, anul trecut, cheltuieli mai mari cu termoficarea şi cu rata la alt proiect iniţiat de Consiliul Judeţean, pus apoi pe umerii primăriilor iar unele primării au beneficiat de sprijin, anul trecut, pe când Suceava a plătit de la bugetul propriu

 
Sumele pentru echilibrare bugetară care au fost date de la Consiliul Judeţean (CJ) Suceava către Primăria municipiului Suceava sunt la jumătatea celor care au fost alocate anul trecut. Primarul Ion Lungu s-a declarat, ieri, nemulţumit de această situaţie şi este de părere că administraţia judeţeană a greşit în mai multe privinţe, atunci când a decis ca la împărţirea banilor Primăria Suceava să fie trecută în plan secund.
La şedinţa extraordinară de vineri a Consiliului Judeţean Suceava au fost alocate municipalităţii sucevene, pentru echilibrarea bugetară, 364 de mii de lei din cotele defalcate din impozitul pe venit şi 629 de mii de lei din sumele defalcate din TVA. Asta în condiţiile în care municipiul Fălticeni cu o populaţie de trei ori mai mică a primit aproape dublu, iar municipiul Câmpulung Moldovenesc cu o populaţie de patru ori mai mică a primit de peste două ori mai mult faţă de Suceava.
La aceea dată, preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a motivat arătând că primăriile care au primit cei mai puţini bani aveau cele mai mare restanţe la contribuţia ce le revenea în cadrul sistemului de Management Integrat al Deşeurilor (sMID) iar întâmplător sau nu majoritatea primăriilor care au primit sume derizorii pentru echilibrarea bugetară erau conduse de primari PDL. In ce priveşte municipiul Suceava, restanţele pe care acestea le avea către sMID nu erau atât de mari pe cât s-a vehiculat iar Fălticeniul, la rândul său, nu îşi achitase în totalitate obligaţiile de plată. Primarul sucevei a spus că municipalitatea a făcut eforturi pentru susţinerea activităţii de la societatea de termoficare şi, spre deosebire de alte localităţi care au primit bani de la Guvern, ea a plătit singură ratele la proiectul „Suceava – utilităţi şi mediu la standarde europene”, iniţiat de CJ şi pasat, ulterior, primăriilor. „In primul rând, consider că aceste restanţe se datorează faptului că Primăria municipiului Suceava a avut un an deosebit de dificil, întrucât a trebuit ca în anul 2013 să aloce pentru susţinerea activităţii societăţii de termoficare suma de 37 de milioane de lei. Tot municipalitatea suceveană a achitat peste un milion de euro rate la proiectul „Suceava – utilităţi şi mediu la standarde europene”, în condiţiile în care primăriile care au avut de asemenea de achitat rate la acest proiect au fost „premiate” de la buget. Probabil că dacă primeam şi noi, Primăria Suceava, ratele la proiectul „Utilităţi şi mediu” de la buget am fi reuşit să fim la zi cu plata contribuţiei la celălalt proiect privind gestionarea deşeurilor. să nu uităm că tot Primăria municipiului Suceava a fost cea care a pus la dispoziţia Consiliului Judeţean terenul pentru groapa ecologică de la Moara, fiind vorba de o suprafaţă de 22 de hectare”, a declarat primarul Ion Lungu.
El a adăugat că va face tot posibilul pentru a plăti contribuţia, dar insistă pe faptul că municipalitatea a fost pe nedrept penalizată la împărţirea fondurilor pentru echilibrarea bugetară. „Judecata celor de la Consiliul Judeţean nu a fost corectă”, a mai declarat Ion Lungu.
Potrivit celor afirmate, vineri, de Cătălin Nechifor, Primăria municipiului Suceava ar avea o datorie de 4,5 milioane de lei la sMID. In schimb, datele pe care le are Primăria arată cu totul altceva. Astfel, datoria totală a municipalităţii ar fi de 4,3 milioane de lei, nu de 4,5 milioane de lei, dar şi aşa numai dacă se ia în calcul suma care ar trebui să fie achitată în cursul anului 2014 şi care nu poate fi luată în calcul ca o restanţă. Cât priveşte restanţele, potrivit Primăriei Suceava sunt pe 2013 şi doar în valoare de 1,97 milioane lei, dar factura nu a ajuns la Primărie, aşa că nu avea pe ce să plătească. Alte 2,27 milioane de lei ar fi contribuţia pe care Primăria ar trebui să o achite în cursul acestui an, dar după aprobarea bugetului şi dacă va primi factura. Pe lângă contribuţia la proiect, mai este şi cotizaţia anuală pe care fiecare localitate trebuie să o achite în funcţie de numărul de locuitori, dar cel puţin în cazul municipiului Suceava aceasta ar fi de circa 40 de mii de lei. „Eu consider că Primăria municipiului Suceava a fost penalizată pe nedrept având în vedere că, în ceea ce priveşte proiectul privind sistemul de Management Integrat al Deşeurilor suntem la zi cu cotizaţia. Cât priveşte sumele la care face referire conducerea Consiliului Judeţean Suceava şi anume restanţe pentru contribuţia la acest proiect, acestea sunt doar la nivelul anului 2013 şi nici nu au fost facturate Primăriei, însă Consiliul Judeţean a prezentat ca restanţă şi contribuţia aferentă anului 2014″, a explicat primarul Ion Lungu. (Dan PRICOPE)
 

Vezi si

Zeci de șoferi amendați, în urma unei razii a Poliției la Rădăuți

Având în vedere evoluţia situaţiei operative şi a indicatorilor dinamici pe linie de poliţie rutieră …