Friday , April 12 2024

Licitația de vânzare la fier vechi a 20 de autobuze Irisbus a eșuat

Licitația de luni, 26 februarie 2024, pentru valorificarea unui lot de 20 de autobuze scoase din funcțiune a fost anulată și va fi reluată la o dată care va fi stabilită de conducerea societății Transport Public Local SA Suceava. Două oferte se înscriseseră până la data de 19 februarie – termen limită de înscriere conform documentației – la licitația organizată de societatea de transport la care acționar unic este municipalitatea suceveană și anume COREMAT IS SRL și ROBDENIS SRL. Prima este din municipiul Fălticeni iar a doua are sediul în municipiul Suceava. „Licitația a fost anulată și urmează să fie reluată toată procedura”, ne-a declarat Gabriel Petruc, director general al TPL SA Suceava.

Valoarea estimată a fiecăruia din cele 20 de autobuze Irisbus Citelis scoase la vânzare era de 6.240 de lei (adică ceva mai puțin decât un autoturism la mâna a doua) iar prețul de pornire este de 123.040 lei pentru întregul lot. Prin urmare, pentru o firmă potentă financiar – Robdenis, cel puțin, are o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei – nu era chiar o sumă mare. Și totuși, „Robdenis nu avea autorizație de mediu pentru dezmembrare vehicule scoase din uz și a fost descalificată”, a precizat Gabriel Petruc motivul pentru care a fost anulată licitația care ar fi trebuit să se țină la sediul TPL SA Suceava de pe str. Traian Vuia nr 5A.

La licitație sunt necesari nimim doi ofertanți iar Coremat avea autorizația necesară și dorește să participe și la procedura ulterioară, solicitând în acest sens să nu îi fie restituită garanția”, a mai spus directorul general al TPL SA Suceava. Cuantumul garanției de participare este de 12.304 de lei iar pasul de strigare era de 100 de lei. TPL avea în vedere încheierea unui contract pentru tot lotul, nu fiecare autobuz în parte iar pasul de 100 de lei era pentru lot, nu pentru autobuz.

Multe dintre autobuzele pe care Primăria Suceava le-a cumpărat cu peste 15 ani în urmă au parcurs distanțe de peste un milion de kilometri. De fapt, cele 20 de autobuze sunt considerate – conform caietului de sarcini de la licitație – „deșeuri de fier vechi”. Asta chiar dacă în anunțul postat, cât și în titlul caietului de sarcini se face referire la „20 de autobuze scoase din funcțiune”, respectiv „20 de autobuze Irisbus Citelis”. În caietul de sarcini este trecut un tabel cu cele 20 de autobuze, fiecare cu numărul său de înmatriculare, dar ulterior apare specificația „vânzarea de deșeuri de fier vechi rezultate din dezmembrarea a 20 de autobuze”. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Cursuri gratuite de educație financiară pentru Elevii Colegiului ”Alexandru cel Bun” Gura Humorului

Elevii Colegiului ”Alexandru cel Bun” Gura Humorului au participat, în perioada 28 martie-4 aprilie a.c., …