Thursday , March 28 2024

Liceele sucevene au `nceput „vanatoarea” elevilor de clasa a VIII-a

Ca `n fiecare an, elevii claselor a VIII-a sunt oferta]i de c\tre liceele din jude], acestea din urm\, pornind de mai multe s\pt\m=ni, campanii de promovare N `n acest sens unele licee au organizat evenimente de tipul „por]i dechise”, altele [i-au suplimentat oferta educa]ional\ cu specializ\ri cu mare priz\ `n r=ndul tinerilor, iar altele s-au mul]umit s\ `ntreprind\ campanii de promovare pe internet N totodat\, [i institu]iile de `nv\]\m=nt superior, `n special din zona Moldovei, au demarat campanii `n r=ndul liceelor din jude]

Finan]area per elev `nte]e[te concuren]a dintre liceele sucevene, dat fiind faptul c\ f\r\ un num\r suficient de elevi, [colilor le va fi destul de greu s\ acopere toate cheltuielile. Astfel c\ liceele sucevene, ca în fiecare an, au pornit campanii de promovare, propunându-[i vizite `n cadrul [colilor gimnaziale din ora[ [i din jude]. Profesori, `nso]i]i de fo[ti elevi ai [colilor gazd\, actuali elevi ai liceelor promovate, au ]inut prezent\ri elevilor de la finalul ciclului gimnazial, `ncerc=nd astfel s\ coopteze un num\r c=t mai mare de viitori discipoli. Reprezentan]ii liceelor au `mp\r]it pliante [i [i-au prezentat oferta educa]ional\ pentru anii viitori, misiunea institu]iei, performan]ele elevilor, facilit\]i [i condi]ii de studiu. ~n mare parte promisiunile coincid: performan]\, profesori serio[i, condi]ii moderne [i dot\ri de top.
Totodat\, pentru ai convinge pe viitorii absolven]i ai ciclului gimnazial c\ dispun de cele mai bune dot\ri [i de cea mai modern\ infrastructur\, unele licee organizeaz\ „Por]i deschise”, evenimente `n cadrul c\rora elevii claselor a VIII-a, `nso]i]i de profesori pot vizita institu]iile de `nv\]\m=nt, pot asista la cursuri sau la diverse activit\]i sau pot vizita s\lile, cabinetele [i laboratoarele liceelor.
Tot pentru a “recruta” c=t mai mul]i elevi, `n special colegiile tehnice din jude], au inclus `n oferta educa]ional\ pentru anul [colar viitor specializ\ri cu mare priz\ `n r=ndul elevilor, precum stilist, designer mobil\, tehnician desenator `n construc]ii sau ecolog. La r=ndul lor, colegiile na]ionale propun o serie de specializ\ri atractive precum jurnalismul, managementul afacerilor, grafic\ digital\ sau studii europene
Platformele online, mijloace eficiente de promovare a ofertelor liceelor
Dat fiind faptul c\ orice informa]ie se afl\ la doar un „click” distan]\, liceele sucevene au demarat campanii de promovare [i prin intermediul propriilor pagini online sau prin intermediul site-urilor de socializare. Cu mici excep]ii, site-urile unit\]ilor de înv\]\mânt din municipiul nu las\ de dorit. Meniurile paginilor electronice sunt `n mare parte la fel [i con]in informa]ii despre oferta [colii, performan]ele elevilor sau dot\rile unit\]ilor de `nv\]\m=nt.
Desigur, parte din liceele sucevene nu mizeaz\ prea mult pe promovarea din spa]iul virtual, dat fiind faptul c\ paginile electronice ale institu]iilor fie sunt goale, fie con]in informa]ii neactualizate.
~ndeajuns de inspirate, multe dintre liceele sucevene dispun de pagini pe unele site-uri de socializare extrem de populare `n r=ndul tinerilor.
Anul acesta circa 7.800 de elevi suceveni vor `ncheia ciclul gimnazial. Ace[tia vor `ncheia cursurile la data de 15 iunie, urm=nd ca 10 zile mai t=rziu s\ sus]in\ evaluarea na]ional\. Pentru înv\]\mântul liceal, la zi, au fost propuse prin planul de [colarizare, pentru toate filierele 276 clase cu 7.728 elevi.
Universit\]ile din zona Moldovei, promovate `n liceele sucevene
De[i mul]i elevi de liceu nici nu s-au apucat prea serios de `nv\]at pentru examenul de bacalaureat de la sf=r[itul lunii iunie, multe facult\]i, `n special din zona nord-estic\, au `nceput s\ deruleze ac]iuni de promovare `n liceele sucevene. Universitatea de {tiin]e Agricole [i Medicin\ Veterinar\ “Ion Ionescu de la Brad”, Universitatea Tehnic\ “Gheorghe Asachi” sau Universitatea „Apollonia”, toate din Ia[i, au dat startul promov\rii `n liceele sucevene `ncep=nd `nc\ de luna trecut\. Vizate au fost mai multe licee tehnice [i colegii din jude]. Reprezentan]ii universit\]ilor [i actuali studen]i au realizat prezent\ri ale facult\]ilor, au prezentat oferta academic\ pentru anii viitori, facult\]ile acreditate, domeniile de studiu, performan]ele studen]ilor sau performan]ele în cercetarea [tiin]ific\.
Dac\ universit\]ile din zonele limitrofe [i-au prezentat ofertele chiar `n aulele liceelor, `n prezen]a elevilor, universit\]ile din ora[ele mai `ndep\rtate precum Cluj sau Bucure[ti [i-au expus oferta prin intermediul pliantelor trimise po[tal.
{i Universitatea ‘{tefan cel Mare’ din Suceava a `nceput promovarea institu]iei `n r=ndul elevilor de liceu, competi]ia „Student pentru o zi” fiind un exemplu `n acest sens. Totodat\, rectorul USV, Valentin Popa a anun]at c\ pentru cele dou\ noi specializ\ri `nfiin]ate `n cadrul Departamentului de S\n\tate [i Dezvoltare Uman\ va demara o ampl\ ac]iune de promovare.
Unul din obiectivele noii conduceri a institu]iei este acela de a-i atrage pentru a-[i continua studiile superioare `n cadrul USV pe absolven]ii din statele non-UE. Totodat\, o provocare o constituie [i atragerea absolven]ilor suceveni c\tre USV `n vederea urm\rii cursurilor `n cadrul institu]iei, o misiune nu foarte u[oar\, mul]i elevi aleg=nd alte mari centre universitare, precum Ia[i sau Cluj `n detrimentul universit\]ii locale. (Adelina TALPALARIU)

Vezi si

 Bărbat din Dornișoara, amendat cu 5.000 de lei pentru că a fost prins transportând fără acte lemn de foc de  1.300 de lei

Miercuri, la ora 18:00, lucrătorii de poliție din cadrul SPR 15 Vatra Dornei, împreună cu …

No comments

  1. misiune, viziune, performanta, dotari…Totul suna pompos, insa realitatea nu confirma aceste spuse