Thursday , April 25 2024

Kaufland şi Lidl vor să-şi facă magazine “lipite”, în fosta zonă industrială a Sucevei

lidl [1600x1200]

In cazul proiectului de genul “magazine gard în gard”, aşezarea unul lângă altul a celor două magazine se face pe o poziţionare diferită şi vizează clienţi diferiţi, astfel că Lidl şi Kaufland nu se afectează puternic reciproc, ba se pot chiar ajuta. Surse din mediul de afaceri au dat ca posibile două locaţii pentru acest proiect comun: una pe sensul de mers spre Burdujeni, pe un teren al fostului CCH, alta dinspre Burdujeni spre centru, undeva lângă Bethesda. Cert este că, în oricare formulă, un proiect comun Lidl – Kaufland face concurenţă directă în mod deosebi retailerilor – ancoră de la Iulius Mall şi Shopping City

 

Fostele bazine de la AMBRO [1600x1200]
Zona în care acum se află nişte bazine de decantare ale fostului CCH, o altă locaţie luată în calcul pentru cele două magazine

Retailerii Kaufland şi Lidl, care au deschis împreună magazine în mai multe locuri din ţară cum ar fi în cartierul bucureştean Militari, vor la Suceava să facă la fel, fiind luate în calcul două posibile locaţii, ambele în zona industrială, în vecinătatea Suceava Shopping City şi Iulius Mall. Pentru că fac parte din acelaşi grup – SCHWARZ Beteiligungs GmbH –  poziţionarea în apropiere este o formă prin care businessul per ansamblu creşte, deoarece se creează un pol comercial care poate fi benefic pentru ambele părţi.
Cât priveşte cele două posibile locaţii analizate, surse din administraţie şi mediul de afaceri indică fie spre o suprafaţă din platforma industrială încă existentă în perimetrul cuprins între Carrefour şi Policlinica Bethesda, fie spre o locaţie mai aproape de strada principală, în zona unor bazine de decantare din apropiere de fostul CCH. Ambele variante sunt în studiu, fiind făcute demersuri în vederea dezafectării unor structuri, iar surse din administraţie susţin că ar fi vorba despre demersuri mai vechi pentru două locaţii învecinate care ar urma să fie demolate, situate în spatele Suceava Shopping City, dar pentru unde nu au început nicio activitate specifică de dezafectare. Aceasta probabil pentru că, între timp, s-a analizat cealaltă variantă de lângă Ambro.
Conceptul de magazine gard în gard este unul relativ nou la nivel de ţară, nu numai pentru municipiul Suceava. Chiar dacă retaileri precum Kaufland şi Lidl au mizat pe marketuri de cartier, amenajarea în comun a două magazine necesită o cu totul altă configuraţie, proiectul fiind unul mai amplu, cu spaţii de parcare şi de desfacere mai mari. Cele două companii – Kaufland şi Lidl – pariază pe preţuri mici, însă activează pe segmente diferite de piaţă, Lidl fiind hard-discounter, în timp ce Kaufland este lanţ de hipermarketuri, având magazine mai mari decât Lidl, cu o varietate mai mare de produse. In cazul proiectului de genul “magazine gard de gard”, aşezarea unul lângă altul a celor două magazine se face pe o poziţionare diferită şi targhetează clienţi diferiţi, astfel că Lidl şi Kaufland nu se afectează puternic reciproc, ba se pot chiar ajuta. Este o modalitate de a consolida un anume set de branduri în ideea că deja multe spaţii bune din piaţa autohtonă sunt deja luate, dar continuă să fie o încercare de repoziţionare în raport cu unele tendinţe. Nu exte exclus ca în următoarea perioadă să aibă loc înteţirea concurenţei în special în unele zone urbane din care Suceava nu este exclusă.

locatia din spatele Bethesda [1600x1200]

O suprafaţă de teren dintre Carrefour şi Policlinica Bethesda, una din variantele pentru realizarea acestui proiect
Lidl a pătruns mai puternic pe piaţa locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Până atunci, avusese o serie de magazine deschise sau în curs de amenajare, cum este cel de la ieşirea din Suceava spre Scheia. In plan, Lidl mai avea construirea unui magazin la ieşirea spre Botoşani, dar proiectul a intrat într-un con de umbră. Actualmente, Lidl are 181 de magazine în ţară. Potrivit unui raport al Consiliul Concurenţei, Lidl se situează pe locul trei într-un top al marilor retaileri, după vânzările din 2012, fiind depăşit de Kaufland şi Carrefour. Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 26 de ţări europene şi având peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a peste 10.000 de magazine. Având mai mult de 170.000 de angajaţi în ţările unde compania este prezentă pe piaţă, Lidl se numără printre primii zece comercianţi de produse alimentare la nivel mondial.
Kaufland România a deschis, recent, un hipermarket în Bucureşti, al optulea din Capitală şi al 98-lea al reţelei la nivel naţional, planurile companiei până la finalul anului vizând alte două deschideri în Bucureşti. Astfel, retailerul va încheia anul 2014 cu o reţea de 100 de magazine la nivel naţional. Potrivit unor informaţii din presa centrală care citează surse din companie, suma medie alocată pentru un hipermarket este de 6 şi 9 milioane euro, în funcţie de oraş, valoarea terenului sau suprafaţa magazinului.
Kaufland Romania a creat până în prezent peste 12.700 locuri de muncă directe, la sediul central din Bucureşti, în magazinele deschise printre care şi cele din Suceava, Rădăuţi şi Fălticeni, precum şi la centrele logistice situate în Parcul Industrial Ploieşti şi Turda. Kaufland este cel mai mare retailer din România după valoarea vânzărilor, depăşind Metro Cash&Carry, Auchan şi Carrefour. Compania a înregistrat în 2013 o creştere cu peste 20% a profitului net, la 331 mi-lioane lei (75 milioane euro), în timp ce afacerile au urcat cu 13%, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). In 2012, retailerul a avut o cifră de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), în creştere cu 15% faţă de 2011, şi un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare. Retailerul a deschis primul magazin în România în anul 2005. Ca şi Lidl, Kaufland analizase mai multe variante de a face un magazin şi în Burdujeni, dar a suspendat acest proiect după ce locaţia pe care o avusese în vedere a fost închiriată de un alt retailer. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Trei elevi de la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava, premiați la etapa națională a Olimpiadei de Limba și Literatura Română pentru ciclul gimnazial

Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română pentru ciclul gimnazial a avut loc în perioada …