Thursday , April 25 2024

Ion Lungu consideră realizabilă ideea unui drum modernizat care să lege Aeroportul de Burdujeni

lungu ion conferinta de presa 8 nov 2017

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, consideră realizabilă ideea care a fost vehiculată, recent, în mass-media, de președintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, cu privire la o rută alternativă, modernizată care să facă legătura dintre aeroportul de la Salcea și cartierul Burdujeni. Reamintim că în urmă cu zece zile, președintele CJ Suceava s-a întâlnit la Palatul Administrativ cu primarii de Suceava, Salcea și Adâncata – Ion Lungu, Ilie Lungu și Viorel Cucu – pentru a stabili pașii de urmat în vederea constituirii și administrării unui parc industrial în apropierea Aeroportului „Stefan cel Mare”, zonă unde este construit Centrul Economic „Buco­vina”. Cu această ocazie, Gheorghe Flutur a făcut publică și intenția de a moderniza și alte drumuri care fac legătura cu aeroportul, în așa fel încât la acest obiectiv să nu se mai ajungă doar pe ruta obișnuită, respectiv DN 29 și apoi DJ 290A. „Salut intenția primarilor cu care am vorbit de a susține înființarea acestui parc industrial. De asemenea, am discutat și despre îmbunătățirea accesului în zonă, prin realizarea unui drum de acces pe un traseu mai scurt Burdujeni-Aeroport, precum și modernizarea altor drumuri din localitățile din zonă și de pe întreaga Vale a Siretului. Să vedem ce soluții financiare găsim”, a declarat, cu zece zile în urmă, Gheorghe Flutur.

Întrebat cu privire la acest demers, primarul Ion Lungu a declarat, în conferința de presă de ieri, că există o asemenea discuție și că s-ar putea moder­niza un drum care face legătura din Burdujeni-sat la Aeroportul Salcea. Primarul nu a dat însă în detalii pe acest subiect. În mod normal, varianta cea mai bună și civilizată ar fi de a se moderniza porțiunea de drum care merge în continuarea străzii Plevnei (altminteri modernizată de Ion Lungu spre finalul celui de-al doilea mandat al său, cu fonduri europene) până spre Fetești și de acolo să fie modernizat un drum ce duce până în zona de nord a aeroportului.

Drumul care merge în continuarea străzii Plevnei este încadrat ca drum județean (DJ 208T) și o parte din acesta se află pe raza municipiului Suceava, cealaltă parte fiind pe raza satului Fetești, comuna Adâncata. DJ 208T nu este modernizat, are aspectul unui drum de căruțe, singura diferență fiind că, pe alocuri, este mai larg – adică încap fără probleme două căruțe și o bicicletă – și se intersectează cu DC 59, care face legătura din satul Adâncata în satul Fetești, acest drum fiind betonat printr-un proiect cu finanțare europeană. DJ 208T nu este modernizat nici măcar prin intravilanul satului Fetești. Cu circa trei sute de metri mai înainte de intersecția cu drumul comunal 59, drumul județean se mai intersectează cu alt drum comunal, respectiv DC 61, care ar face legătura din satul Fetești până în satul Plopeni, orașul Salcea trecând și prin zona de nord și cea de vest a aeroportului și a Centrului Economic „Bucovina”. În imediata vecinătate a Centrului Economic, pornind din DC 61 este un drum de pământ ce poate asigura accesul direct la acest obiectiv și, implicit, la aeroport.

Totuși, primarul Ion Lungu a spus că ruta pe care o are în vedere nu ar avea legătură (în mod neapărat) cu DJ 208T, ci cu un drum de căruțe. Trecând peste faptul că oricum DJ 208T arată ca un drum de căruțe, este de precizat că Ion Lungu a făcut o scurtă referire la ceea ce a numit „un drum paralel”. De fapt, este vorba de un alt drum de căruțe care se intersectează la un moment dat cu DJ 208T, relativ aproape de pădure, dar nu merge direct spre satul Fetești, ci spre direcția sud-est până la limita cu orașul Salcea, pe o distață de peste 1,3 km, iar de acolo mai departe spre aeroport (aici abia este o porțiune oarecum paralelă cu DJ 208T) încă o distanță de 1,6 km până la intersecția cu DC 61, în apropiere de aeroport și Centrul Economic „Bucovina”. De acolo până la o zonă care să asigure accesul direct la Centrul Economic Bucovina (viitorul parc industrial Bucovina 1) ar mai fi vreo 700 m.

Practic, a doua variantă, chiar dacă nu ar conduce la o abordare mai bună din perspectiva accesibilizării satului Fetești și a modernizării unei mai mari porțiuni din DJ 208T legând alte două drumuri mo­dernizate prin fonduri europene (strada Plevnei și DC 59), ar fi totuși preferabilă probabil datorită unei distanțe mai mici de parcurs între Burdujeni și zona de nord-vest a aeroportului și, probabil, costurilor ceva mai reduse de realizare a investiției. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Trei elevi de la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava, premiați la etapa națională a Olimpiadei de Limba și Literatura Română pentru ciclul gimnazial

Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română pentru ciclul gimnazial a avut loc în perioada …

3 comments

  1. Vrea sa ne spuna ca si face drum pana acasa pentru noi…cati din Burdujeni folosesc avionul????

  2. Frumos tare! Dupa ce a terminat Podul Unirii (peste raul Suceava), Sala Polivalenta cu 5000 de locuri, parcarile supraterane din cartierele Sucevei, ingroparea cablurilor de pe stalpi…etc…primarul anunta o noua mare investitie in infrastructura orasului :un nou drum spre aeroport. Eu cred ca aici e vorba de avioane, pasarele si aiureli.
    De fapt a realizat ceva f frumos pentru suceveni : a marit taxele si impozitele locale …asa ca sa ne usture!

    • 100% corect.
      Sunt curios ce minciuni o sa mai inventeze in campania electorala ce urmeaza. Sau se bazeaza doar pe sarmale, mici bere si lautari, fara numar fara numar….