Tuesday , May 14 2024

Insolvențele toamnei: Micile magazine de cartier nu mai pot ține pasul cu marile magazine multinaționale

15 mici firme sucevene au cerut să intre în insolvență fiindcă nu au reușit să țină pasul cu magazinele rețelelor multinaționale

 insolventa

Ofensiva lanțurilor de magazine cu capital multinațional, care ajung până în cel mai ascuns cotlon al cartierelor localităților urbane din județul Suceava și din România, duce la moartea inerentă a micilor magazine de stradă, care se sting unul după celălalt. Aceasta este o concluzie rezultată din ultima situație făcută publică de Tribunalul Suceava în ceea ce privește solicitările de insolvență din toamna acestui an. Mai toate firmele pentru care s-a cerut des­chiderea procedurii insolvenței de către admistratori ori de către creditori sunt societăți comerciale mici, care nu pot ține pasul cu ritmul de aprovizionare al marilor lanțuri de magazine. In spatele ofensivei supermarketurilor rămân victime colaterale.
Intr-o statistică pusă la dispoziția ziarul “Obiectiv de Suceava”, la solicitarea acestei publicații, Tribunalul Suceava a făcut publică lista cuprinzând dosarele ce au ca obiect procedura insolvenței înregistrate pe rolul Tribunalului Suceava în perioada 22.09.2016 – 09.11.2016, Firmele pentru care s-a cerut insolvența sunt SC AUTO BORO SRL; SC ALSIM NMP SRL; LUC & SON SRL; SC DOKIDO SRL; DARO FOREST SRL; TRANSCOJO SRL; TRIOVAM IMPEX SRL; COSTY COSULET SRL; DECOR-CASA PRODCOM SRL; SOF CONSTRUCT SRL; ADELSAM SRL; GAS-BACC SRL; SAGEATA SRL; NEOMOBEL SRL; EFES MARKET SRL.
Precum se observă, este vorba despre firme mici, care au fost înființate de suceveni care nu au dorit neapărat să se îmbogățească de pe urma lor, speranța lor fiind aceea de a asigura o ocupație rezonabilă pentru membrii familiei și să poată trăi de pe urma afacerii. Marile rețele de magazine care au reușit să identifice locațiile cele mai potrivite, oferind prețuri mai bune, au trimis în derizoriu micile buticuri ce se închid de la o săptămână la alta.
Potrivit unei statistici recente, municipiul Suceava se află pe primul loc în țară în ceea ce privește metrul pătrat de spațiu comercial pe cap de locuitor. Asta în condițiile în care în municipiul reședință de județ și în împrejurimi funcționează Iulius Mall pe o suprafață de peste 12 hectare, Shopping City pe aproximativ 5 hectare, trei hypermarketuri fiecare ocupând între 2 și 3 hectare (Metro, Selgros, Real),  plus supermarketurile din interiorul orașului  – Kaufland, Lidl și ­ma­gazinele Profi. Cu o asemenea presiune din partea multinaționalelor, este de la sine înțeles că micile afaceri de la colțul blocurilor trebuie să tragă obloanele. (N. ROSCA)
 

Vezi si

ADU, AUR, PSD și REPER, obligate de Biroul Electoral Municipal Suceava să respecte legea privind afișajul electoral

Viceprimarul Lucian Harșovschi a reiterat avertismentul pe care l-a făcut la adresa formațiunilor politice care …