Friday , April 19 2024

UPDATE: BAREMUL de notare si subiectele la romana de la evaluarea nationala

Evaluarea naţională a început luni cu proba de limba şi literatura română, notele de la examen urmând să conteze la admiterea în liceu. Potrivit ministrului Liviu Pop, la evaluarea naţională au fost înscrişi 190.291 de candidaţi.
În toate cele 4.516 corpuri în care se desfăşoară evaluarea naţională sunt camere de supraveghere, iar dacă sunt şcoli unde nu există, directorul să-şi facă bagajul, a declarat, luni, ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop.
IATA SUBIECTELE:
Subiectul I
Proba A: Elevii au primit un fragment din opera Ciresarii de Constantin Chirita. Copiii  au avut de rezolvat subiecte de fonetica, gramatica si literatura: sinonimia unor cuvinte, ce inseamna semnul exclamarii, sa gaseasca un epitet si o enumeratie in text, doua moduri de expunere utilizate in text si sa explice in 30-50 de cuvinte semnificatia unei secvente din text.
Proba B: Elevii au avut de facut o compunere de 10-15 randuri in care sa-si prezinte opinia despre mesajul fragmentului din Ciresarii.
Subiectul II
Proba A: Copiii au primit un fragment din articolul Kindle de Ion Vianu publicat in revista Dilemateca. Elevii au trebuit sa precizeze numele autorului, numele articolului, sa desprinda mai multe informatii din text. Au primit 2 fraze in care au trebuit sa stabileasca subordonata si tipul acesteia si sa descopere valoarea morfologica si sintactica a 3 cuvinte din text.
Proba B: Elevii au avut de facut o alta compunere de 10-15 randuri prin care sa scoata in evidenta trasaturile unui coleg sau prieten pasionat de lectura.
 
Baremul de evaluare si notare la examenul de Limba si literatura romana 
DESCARCA  BAREMUL: document-2012-06-25-12616092-0-limba-literatura-romana-bar-06-lro
Baremul de corectare a lucrarilor la examenul de Limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale 2012 prevede urmatoarele:
“SUBIECTUL I     (42 de puncte)
A. 1. cate 2 puncte pentru notarea fiecarui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: leac – medicament, tratament;infricosatoare – ingrozitoare, inspaimantatoare; crezuse – socotise, isi inchipuise)     3x2p=6 puncte
2. explicarea rolului semnului exclamarii in secventa data (de exemplu: marcheaza sfarsitul unui enunt exclamativ)     6 puncte
3. cate 3 puncte pentru selectarea oricarui epitet (de exemplu: lumini ametitoare) si a oricarei enumeratii din textul dat (de exemplu: cu avanturile,cu certurilecu neintelegerile care se vor ivi)     2x3p=6 puncte
4. cate 3 puncte pentru numirea oricaror doua moduri de expunere utilizate in textul dat (de exemplu: naratiunea, dialogul)     2x3p=6 puncte
5. prezentarea adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate 6p / prezentarea partial adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate 3p / incercare de prezentare 1p     6 puncte
B.
– formularea opiniei despre mesajul fragmentului dat     4 puncte
– sustinerea opiniei formulate prin doua argumente, valorificand textul 4p / sustinerea opiniei printr-un singur argument, valorificand textul dat 2p / incercare de sustinere sau de argumentare, fara valorificarea textului 1p     4 puncte
– adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor; echilibru intre componentele compunerii) 2p / continut partial adecvat 1p     2 puncte
– respectarea limitelor de spatiu indicate     2 puncte
SUBIECTUL al II-lea     (36 de puncte)
A. 1. cate 2 puncte pentru formularea corecta a celor trei enunturi cerute (de exemplu: Autorul textului este Ion Vianu.; Dezavantajul e-bookului este dificultatea rasfoirii acestuia.; Un avantaj al e-bookului este dimensiunea redusaecranul lizibil / posibilitatea de potrivire a caracterelor.)     3x2p=6 puncte
2. cate 3 puncte pentru scrierea titlului articolului si a denumirii publicatiei in care a aparut     2x3p=6 puncte
3. notarea raspunsului corect: c     6 puncte
4. cate 1 punct pentru precizarea fiecarei valori morfologice si a fiecarei functii sintactice (ma – pronume personal, complement direct; cuvintelor – substantiv comun, atribut substantival genitival; sa stiu – verb predicativ, predicat verbal)     6x1p=6 puncte
B. – cate 2 puncte pentru prezentarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale prietenului/colegului pasionat de lectura     2x2p=4 puncte
– cate 2 puncte pentru fiecare dintre cele doua imagini artistice diferite utilizate     2x2p=4 puncte
– adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor, echilibru intre componentele compunerii) 2p / continut partial adecvat 1p     2 puncte
– respectarea limitelor de spatiu indicate     2 puncte
12 puncte se acorda pentru redactare, astfel:
– unitatea compozitiei     1 punct
– coerenta textului     2 puncte
– registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului – 2p / adecvare partiala – 1p     2 puncte
– ortografia (0-2 erori – 3p / 3 erori – 2p / 4 erori – 1p / 5 sau mai multe erori – 0p)     3 puncte
– punctuatia (0-3 erori – 2p / 4 erori – 1p / 5 sau mai multe erori – 0p)     2 puncte
– asezarea corecta a textului in pagina     1 punct
– lizibilitatea     1 punct

Vezi si

Bucură-te de „Egg-straordinary Easter”, la Iulius Mall Suceava!

Poți câștiga un voucher de 1.000 de euro la ABAU – metal decor –, un …