Gheorghe Flutur reia tema modernizării unui drum de căruțe care să asigure o variantă alternativă din Burdujeni spre Aeroport

reportersite
16 septembrie 2020, 7:15

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, marți, 15 septembrie 2020, că va rea­liza un parteneriat cu Municipiul Suceava pentru realizarea a încă a unui drum care să facă legătura cu Aeroportul Suceava.

„Discuția cu primarul Ion Lungu și dorința mea imediată este de a lega această zonă (cartierele Burdujeni și Burdujeni-sat – n.r.) de Aeroportul de la Salcea”, a spus Gheorghe Flutur.

Afirmația a fost făcută cu ocazia inaugurării extinderii rețelei de gaz natural în cartierul Burdujeni-sat, eveniment la care președintele Consiliului Județean a fost invitat să participe de către primarul Ion Lungu, primăria fiind cea care a realizat investiția de extindere a rețelelor de gaze naturale.

Referitor la varianta alternativă spre aeroport, Gheor­ghe Flutur a spus că în prezent este în zonă un drum de căruțe și tractoare care va trebui să fie modernizat. „Va fi a treia legătură cu Aeroportul Suceava, mai ales că trece prin zona Parcului Industrial care începe să prindă contur”, a spus Gheorghe Flutur.

Ideea respectivă nu este însă una nouă, ci pentru prima dată a fost prezentată public, nuanțat și nu foarte elaborat, cu mai bine de doi ani în urmă. Astfel, spre finalul lunii martie 2018, primarul Ion Lungu considera realizabilă ideea unui drum modernizat care să lege aeroportul de Burdujeni, idee care a fost vehiculată, în mass-media locală, de Gheorghe Flutur, cu zece zile mai devreme de afirmațiile lui Ion Lungu, urmare a unei întâlniri de la Palatul Admi­nistrativ cu primarii de Suceava, Salcea și Adâncata – Ion Lungu, Ilie Lungu și Viorel Cucu – pentru a stabili pașii de urmat în vederea constituirii și administrării unui parc industrial în apropierea Aeroportului „Ştefan cel Mare”, zonă unde este construit Centrul Economic „Bucovina”.

Cu acea ocazie, Gheorghe Flutur a făcut publică și intenția – la acea dată aflată într-un stadiu incipient – de a moderniza și alte drumuri care fac legătura cu aeroportul, în așa fel ca la acest obiectiv să nu se mai ajungă doar pe ruta obișnuită, respectiv DN 29 și apoi DJ 290A. „Salut intenția primarilor cu care am vorbit de a susține înființarea acestui parc industrial. De asemenea am discutat și despre îmbunătățirea accesului în zonă, prin realizarea unui drum de acces pe un traseu mai scurt Burdujeni-Aeroport, precum și modernizarea altor drumuri din localitățile din zonă și de pe întreaga vale a Siretului. Să vedem ce soluții financiare găsim”, a declarat, în martie 2018, Gheorghe Flutur.

Întrebat cu privire la acest demers, primarul Ion Lungu declara, într-o conferință de presă din martie 2018, că există o asemenea discuție și că s-ar putea moderniza, însă a evitat să detalieze, un drum care face legătura din Burdujeni-sat la aeroportul Salcea.
secretarasite
În mod normal, varianta cea mai bună și civilizată ar fi de a se moderniza porțiunea de drum care merge în continuarea străzii Plevnei (altminteri modernizată de Ion Lungu spre finalul celui de-al doilea mandat al său, cu fonduri europene) până spre Fetești și de acolo să fie moder­nizat un drum ce duce până în zona de nord a aeroportului. Drumul care merge în continuarea străzii Plevnei este încadrat ca drum județean (DJ 208T) și o parte se află pe raza municipiului Suceava, cealaltă fiind pe raza satului Fetești, comuna Adâncata. DJ 208T nu este modernizat, are aspectul unui drum de căruțe și se intersectează cu DC 59 care face legătura din satul Adâncata în satul Fetești, acest drum fiind betonat printr-un proiect cu finanțare europeană. DJ 208T nu este modernizat nici măcar prin intra­vilanul satului Fetești. Cu circa trei sute de metri mai înainte de intersecția DJ 208T cu DC 59, drumul județean se mai intersectează cu alt drum comunal, respectiv DC 61 care ar face legătura din satul Fetești până în satul Plopeni, orașul Salcea trecând și prin zona de nord și cea de vest a aeroportului și a Centrului Economic Bucovina. În ­ime­­diata vecinătate a Centrului Economic Bucovina, pornind din DC 61 este un drum de pământ poate asigura accesul direct la acest obiectiv și, implicit, la aeroport.

Totuși, este posibil ca ruta avută în vedere să nu aibă legătură (în mod neapărat) cu DJ 208T, ci cu un drum, altul decât DJ 208T care arată ca un drum de căruțe. În zonă este un alt drum care se intersectează, la un moment dat, cu DJ 208T aproape de pădure, dar nu merge direct spre satul Fetești, ci spre direcția sud-est până la limita cu orașul Salcea, pe o distanță de peste 1,3 km, iar de acolo mai departe spre aeroport – o porțiune oarecum paralelă cu DJ 208T – pe o distanță de 1,6 km până la intersecția cu DC 61 în apropiere de Centrul Economic Bucovina. De acolo până la o zonă care să asigure accesul direct la viitorul parc industrial Bucovina-1 ar mai fi vreo 700 metri.

secretarasite

Parctic, a doua variantă, (nu va presupune moder­nizarea unei mai mari porțiuni din DJ 208T – legând strada Plevnei și DC 59 care au fost modernizate prin fonduri europene) ar fi preferabilă probabil datorită unei distanțe mai mici între Burdujeni și zona de nord-vest a aeroportului și, probabil, costuri ceva mai reduse de realizare a investiției. (D.P.)

reportersite