Friday , February 3 2023

Forajele geotehnice de la studiul de fezabilitate al Autostrăzii Nordului nu au fost făcute

Stadiul comunicat a fi drept avansat al proiectului referitor la studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă a Nordului pe tronsonul dintre Vatra Dornei și Suceava nici măcar nu avea finalizate studiile geotehnice. De fapt, nici măcar începute, dacă ținem cont de un recent anunț de pe conturile de facebook ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructuriii Rutiere și ale Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.

„Echipa CNAIR a finalizat campania de identificare a locațiilor pentru viitoarele investigații geotehnice (s.red.) în vederea relansării la licitație a contractului privind elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru lotul 3 al Drumului de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lotul Vatra Dornei – Suceava). Traseul este unul complex, traversând mai multe drumuri, râuri, zone împădurite, văi și masive muntoase abrupte”, se arată în sursa citată.

Într-adevăr, traseul este complex, soluțiile vor fi foarte probabil tuneluri de lungime mare – de altfel, președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur a făcut câteva afirmații în acest sens – dar la fel de important este și faptul că la ora actuală nu sunt finalizate nici măcar studiile de teren premergătoare și absolut necesare studiului de fezabilitate. Iar studiul de fezabilitate este, la rândul său, primul pas pentru a fi apoi realizat proiectul tehnic – cu detalii de execuție, documentații pentru avize și acorduri, proiectul pentru autorizarea construcției – și apoi să se treacă la execuția lucrărilor. În acest fel, nu este de mirare că reacțiile/comentariile de pe conturile de facebook nu au fost tocmai favorabile, ba unele chiar sceptice cu totul.

Pentru a avea o abordare echilibrată, precizăm că varianta favorabilă și optimistă ar fi reluarea în prima parte a anului viitor – doar o minune ar face să fie reluată în decembrie – licitația pentru a duce la capăt studiul de fezabilitate al tronsonului de la Suceava la Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului.

Și tot în varianta optimistă, precizăm că este aproape imposibil ca studiul de fezabilitate să fie finalizat tot anul viitor, dar în 2024 este probabil. Abia după această dată ar urma să vină licitația pentru proiectare și execuție. Iar când vor începe aceste lucrări, credem că nici varianta cea mai optimistă nu poate fi 2025. (D.P.)

 

 

 

 

Vezi si

Ministrul Mediului: ”Vom porni programul «Rabla local» în luna martie”. La Suceava, anul trecut, Primăria estima aproximativ 2.500 de beneficiari

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a declarat joi, la Bistriţa, că programul “Rabla …

3 comments

  1. Pentru a realiza ceva , trebuie datä executia la o firmä sträinä de specialitate , altfel nici intr-o 100 ani nu se va termina lucrarea.

  2. Poate nepoții noștri apucă să meargă pe aceasta autostrada.

  3. Chair suna bine…
    “campania de identificare a locațiilor pentru viitoarele investigații geotehnice”
    Mi-e sa nu se schimbe conditiile geologice pe traseu in cinci – sapte ani pina incep lucrarile sa u se finalizeaza studiul de fezabilitate.
    Cat costa campania asta… ca baniesc ca nu este gratis sau inclusa in proiect. E Romania – tara lucrului bine facut. Nu?