Sunday , February 5 2023

Flutur: Drumurile de mare viteză Suceava-Bistrița și Suceava-Botoșani, incluse în Planul Investițional de la Ministerul Transporturilor

Gheorghe Flutur a anunțat ieri faptul că a fost înștiințat de Ministerul Transporturilor că aceste obiective sunt incluse în planul investițional pentru următorii ani. „Valorile investițiilor menționate de Ministerul Transporturilor sunt valori inițiale, valorile finale urmând să fie stabilite prin studiile de fezabilitate. Așadar, sunt incluse la finanțare autostrada A 7, realizată din fonduri structurale pe porțiunea Pașcani-Suceava-Siret și vestea foarte bună este că sunt incluse în Planul Investițional și drumurile de mare viteză Su­ceava-Bistrița și Suceava-Botoșani. Avem treabă!”, a spus președintele CJ Suceava.

Peședintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a dat asigurări că investițiile în ceea ce privește realizarea unor drumuri de mare viteză de la Suceava la Botoșani și de la Suceava la Vatra Dornei – via Humor, Câmpulung – sunt incluse la finanțare în anii următori.

În acest sens, șeful administrației județene sucevene a făcut trimitere la o informare oficială din partea Ministerului Transporturilor. „Valorile investițiilor menționate de Ministerul Transporturilor sunt valori inițiale, valorile finale urmând să fie stabilite prin Studiile de fezabilitate. Așadar, sunt incluse la finanțare autostrada A 7, realizată din fonduri structurale pe porțiunea Pașcani-Suceava-Siret și vestea foarte bună este că sunt incluse în Planul Investițional și drumurile de mare viteză Suceava-Bistrița și Suceava-Botoșani. Avem treabă!”, a spus președintele CJ Suceava.

Este de precizat că în Master Planul pentru transport s-a prevăzut realizarea unui drum expres de la Ploiești la Siret, însă în condițiile în care la analiza multicriterială a rezultat că pe cinci din șase sectoare de drum se pretează realizarea unei autostrăzi iar pe o parte din sectorul de la Suceava la Siret de asemenea este eligibilă amenjarea unei autostrăzi, decizia a fost ca în final să se facă direct demersuri pentru autostrada A7, nu pentru DX5. Tot în Master Plan este prevăzut a se face un drum expres de la Satu Mare spre Baia mare și de acolo până la Dej iar de la Dej acesta să continue spre Bistrița. În schimb, de la Bistrița acesta ar urma să continue spre Vatra Dornei și de acolo până la Suceava cu un drum de mare viteză care în Master Plan nu figurează ca fiind drum expres, ci o categorie interioară acestuia și anume TransRegio. A fost organizată o licitație pe porțiunea Satu Mare – Baia Mare, aici situația fiind cea mai avansată.

Apoi o altă licitație doar pentru studiile de fezabilitate la porțiunea Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava a fost organizată pe trei loturi și anume: Baia Mare – Dej; Dej – Bistrița – Vatra Dornei; Vatra Dornei – Suceava. Primul lot nu a fost atribuit, licitația fiind reluată în urma unor contestații. Celelalte două loturi au fost atribuite, însă nu se află într-un stadiu chiar așa de avansat, analizele multicriteriale nefiind încă finalizate și, prin urmare, nu se știe precis dacă se vor face studii pentru drum TransRegio cum a fost prefigurat în Master Plan sau va rezulta posibilitatea finanțării unui drum expres sau chiar a unei autostrăzi – existând și o lege cu privire la așa numita „Autostradă a Nordului”.

Consiliul Județean Suceava nu a rămas impasibil la o eventuală oportunitate și, de asemenea, implicare a în realizarea unor părți din documentație și, ulterior adoptării unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului, a demarat licitația pentru o șosea de centură cu profil de drum expres la orașul Gura Humorului, aceasta urmând să facă parte din viitoarea șosea a Nordului. Pentru Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc a fost luată în calcul, de asemenea, posibilitatea unor centuri ocolitoare care să fie parte a drumului respectiv, dar acolo existau documentații mai vechi în diverse stadii, ceea ce la Humor lipsea cu desăvârșire și, ca atare, s-a considerat prioritar a se concentra eforturile pe realizarea unui studiu mai întâi p-entru centura Gura Humorului.

Între timp, urmare a unor demersuri la nivel central, șeful administrației județene sucevene a anunțat că „pe axa Suceava-Gura Humorului-Câmpulung Moldovenesc-Vatra Dornei apar variante de ocolire la Păltinoasa, Gura Humorului, Frasin, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei”.

Referindu-se la cele susținute de el la elaborarea Programului de Guvernare – Capitolul Infrastructură și făcând trimitere la demersurile făcute de el în ultima perioadă materializate prin completarea Programului Investițional 2021-2030 în domeniul infrastructurii de transport și a Master Planului de Transport cu investiții noi deosebit de importante pentru dezvoltarea județului Suceava, Gheorghe Flutur a spus că „astăzi facem un prim pas în ceea ce privește investițiile majore pentru județul Suceava”.

„Astăzi am fost înștiințați prin adresă a Ministrului Transporturilor, că aceste obiective sunt incluse în planul investițional pentru următorii ani și ni s-a cerut punctul de vedere dacă dorim să ne implicăm în realizarea acestora. Răspunsul meu este categoric – da, vrem să ne implicăm la fel ca la Gura Humorului și să facem și celelalte proiecte prevăzute în Plan”, a spus Gheorghe Flutur. Totodată, a mai adăugat președintele CJ Suceava, o investiție importantă este pe axa Suceava-Botoșani unde este prevăzut realizarea unui Drum Expres. (D.P.)

Vezi si

Programul detaliat al manifestărilor organizate de Primărie la împlinirea a 635 de ani de la atestarea documentară a Sucevei

Primăria municipiului Suceava a anunțat, sâmbătă dimineață, programul detaliat al manifestărilor prilejuite de sărbătorirea împlinirii …

2 comments

  1. La dat banii aiurea pe studii de fezabilitate si minciuni e specialist. Au trecut 30 ani de la REVOLUTIE si nu se vede mai nimic, doar teancuri de hartii cu studii de fezabilitate expirate si numtari din PD in PDL in PNL doar SEFIE PERPETUA sa fie. Cred ca are deja 20 ani de sefie a CJ si sucevenii il voteaza. Hilar. Rezultate ZERO barat in afara de oi pe dealuri.

  2. Basme si iar basme , poate intr-o 100 ani se vor realiza.