Monday , April 29 2024

Flutur critică DRDP Iași privind podul de la Milișăuți și alte poduri din județ

Podul de la Milișăuți a fost un subiect intens discutat de-a lungul timpului iar faptul că nici acum nu este încă demarată lucrarea care în alte țări civilizate era gata de multă vreme l-a făcut pe președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, să declare, joi, în plenul Consiliului Județean, că este simbolul neputinței DRDP Iași. Foarte probabil este o încercare a lui Gheorghe Flutur – justificabilă, altminteri, prin prisma responsabilităților legale care revin fiecărei instituții – să arate clar că răspunderea nu o poartă autoritățile județene sucevene.

Precizăm că afirmația lui Gheorghe Flutur cum că „podul de la Milișăuți este cel mai mare simbol al neputinței DRDP Iași” a fost făcută în contextul în care consilierul județean PSD Gheorghe Petrescu a luat cuvântul în ședința CJ Suceava semnalând probleme la podul de la Milișăuți și că nu se întâmplă nimic acolo. Președintele CJ Suceava a spus că în privința podului de la Milișăuți s-au implicat atât Consiliul Județean, cât și Prefectura Suceava, dar abordările diferite cu privire la lucrări din partea DRDP Iași – inițial drum provizoriu prin albie, apoi s-au răzgândit, lipsă acord de la Apele Române – și acum când situația este pe cale să se remedieze, apa râului Suceava e mare și nu se mai poate interveni.

Mai grav este însă că pe majoritatea traseelor de drumuri naționale din județ sunt restricții de tonaj.

Iar asta s-a vrut a fi tot o critică din partea președintelui CJ Suceava la adresa DRDP Iași. „Dacă vine un TIR din Ucraina prin Vicov nu-l poți lăsa pe podul de la Milișăuți. Prin Cacica e restricție de tonaj, pe la Palma spre Vatra Moldoviței e restricție de tonaj. Dacă e să-l bagi în Botoșani prin Mihăileni la podul de la Zamostea e restricție de tonaj”, a spus Gheorghe Flutur, adăugând că a avut discuții la Ministerul Transporturilor privind cauzele restricțiilor de tonaj la Cacica, Palma și Zamostea.

În ce ne privește, credem că se impune o corectură și față de președintele CJ Suceava: este vorba de podul de la Zvoriștea. Asta, desigur, dacă dorea să critice în continuare abordarea lentă a celor de la regionala ieșeană a companiei de drumuri naționale. Dacă, totuși, se referă la podul de la Zamostea – care și acela zace abandonat din perioada guvernării Năstase – atunci într-adevăr ar fi de împărțit vina între consiliile județene Suceava și Botoșani.

Revenind la povestea cu circulația aglomerată a TIR-urilor pe la vama Siret, Gheorghe Flutur s-a întrebat retoric „pe unde să îi las să vină?” arătând că tot traficul rutier merge prin Ratoș și ne așteptăm la gâtuitura de la Grănicești iar în condițiile în care TIR-urile „au scăpat” pe drumul județean de la Calafindești-Negostina, disconfortul populației din zonă crește și nu este exclus ca să fie necesare reparații la acest drum județean. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

România a cucerit aurul la 8+1 feminin la Europenele de canotaj din Ungaria

România a cucerit medaliile de aur la feminin în proba regină a canotajului, 8+1, duminică, …