Saturday , December 10 2022

Flutur: 50 kilometri de viaducte și tuneluri vor fi între Humor și Dorna pe traseul Autostrăzii Nordului

Președintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a convocat, miercuri, 6 octombrie, o ședință cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a discuta cu privire la drumul rapid Suceava – Vatra Dornei – Bistrița – Dej.

Este vorba, practic, de loturile 2 și 3 din așa numita „Autostradă a Nordului” care începe de la Baia Mare și continuă spre Dej (pe acest lot există o contestație și nu s-a atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate, aici fiind singura porțiune din traseul respectiv unde în Master Plan a fost prevăzut clar realizarea unui drum expres) și de acolo spre Bistrița și mai departe spre Vatra Dornei (lotul al doilea unde este prevăzut în Master Plan un drum de viteză „Trans Regio”) iar de acolo prin Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului până la Suceava (lotul al treilea unde, de asemenea, este prevăzută în Master Plan realizarea unui drum de viteză tip „TransRegio”).

„Am discutat despre tronsoanele Autostrăzii Nordului de la Vatra Dornei până la Suceava: pe tronsonul Vatra Dornei – Gura Humorului, drumul rapid va fi realizat în regim de 100-110 km/h, iar Gura Humorului – Suceava cu regim de viteză de 140 km/h. Cel mai dificil traseu este Vatra Dornei – Gura Humorului, unde, pe o porțiune de 55km, 90% din traseu înseamnă viaducte și tuneluri”, a declarat Gheorghe Flutur.

Este de precizat că intenția CJ Suceava este de a face pe traseul Autostrăzii Nordului și câte o centură ocolitoare pentru municipiile stațiune Câmpulung Moldovenesc și pentru Vatra Dornei, nu doar pentru orașul Gura Humorului. Diferența este că la acesta din urmă nu exista niciun studiu mai vechi efectuat, pe când în cazurile de la  Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei erau niște documentații mai vechi, de circa un deceniu în urmă, care necesitau o actualizare. Documentațiile au fost realizate anterior elaborării Master Planului, când era în aplicare așa numitul Plan de Amenajare a Teritoriului Național, când județului nostru i s-a prevăzut realizarea de centuri ocolitoare doar la municipii.

La întâlnirea de la Gura Humorului au fost prezenți reprezentanții firmei care se ocupă de proiectarea centurii orașului Gura Humorului și ai firmei care execută traseul drumului rapid (mai puțin centura). Asta pentru că licitația pentru studiul de fezabilitate al centurii orașului Gura Humorului a fost organizată de CJ iar licitația pentru drumul de mare viteză de la Suceava spre Vatra Dornei, via Gura Humorului a fost organizată de CNAIR.

De asemenea, la întâlnirea de miercuri au fost prezenți primarii localităților pe teritoriul cărora se desfășoară ruta ocolitoare, Gura Humorului, Frasin și Păltinoasa. Au participat si reprezentanții Delgaz Grid, Transgaz, Apele Române, cei de la Cadastru, Agenția pentru Protecția Mediului, Garda Forestieră, Direcția Arii Naturale Protejate și ACET.

„Au fost prezentate proiectele și s-a realizat și faza de teren cu parcurgerea la pas a traseului. Proiectantul are la dispoziție 7 luni pentru a finaliza proiectul centurii Gura Humorului la regim de autostradă cu 2 benzi pe sens. În timpul parcurgerii la pas a traseului reprezentanții fiecărei instituții au preluat posibilele probleme care ar putea să apară la avizarea traseului”, a spus Gheorghe Flutur.

Este de menționat că potrivit documentației de atribuire a contractului de la licitația organizată de CJ Suceava era vorba de o centură realizată în profil de drum expres cu câte două benzi pe sens și, conform normativelor în vigoare, cu o bandă mediană separatoare de sens. Similaritatea cu autostrada este destul de mare deoarece în master plan s-a prevăzut clar ca fiecare drum expres să fie realizat de așa fel încât să poată fi „adaptat” cât mai ușor ulterior la nivelul unei autostrăzi. „Îmi doresc să se accelereze întreaga procedură pentru realizarea rutei ocolitoare, având în vedere importanța deosebită a traseului, unde se înregistrează cele mai mari dificultăți de fluidizare a traficului”, a spus Gheorghe Flutur, cu referire la centura orașului Gura Humorului. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Tânăr din Bosanci, prins la Marginea cu 444 de petarde și artificii

 Joi, 8 decembrie, polițiștii au desfășurat activități specifice pe linia identificării persoanelor care comercializează produse …

One comment

  1. Buna ziua,
    Felicitari pentru modul ofensiv in care procedati in raport cu toti factorii implicati in contructia acestui drum rapid Suceava Vatra Dornei, insa in opinie mea poate ca unul care am lucrat cu oamenii, domnule presedinte Flutur ar fi necesar sa le dati si niste termene foarte clare, inclusiv cu asumarea raspunderii individuale – materiale si de ce nu schimarea din functia publica detinuta in situatiile in care, sub diverse pretexte se intarzie solicitarea de la institutiilor abiliatte a obtinerii autorizatiile legale, precum certificatele de descarcare arheologica, avizele de la ANIF, ROMIOMSILVA, ROMTELECOM -actual ORANGE, etc.
    Poate ca ar fi necesar sa repetati stabilrea traseului acestui drum de mare viteza inclusiv pentru localitatile MOLID – VAMA-PRISACA DORNEI -CAMPULUNG -MOLDOVENESC astfel incat si autoritatile locale din localitatile sa se transforme in parteneri si sa ajute la demararea cat mai rapida a lucrarilor efective punand la dispozitie din timp toate avizel de legalitate necesare inceprii unui santier de investitii de acest tip.
    Cu stima Adrian