Firmele de termopane sucevene – reclamate `n repetate r=nduri de clientii suceveni
N numai `n luna august, 12 consumatori s-au adresat Comisariatului Jude]ean pentru Protec]ia Consumatorului pentru a reclama societ\]ile de acest gen
Dup\ o analiz\ a reclama]iilor primite pe adresa CJPC pe parcursul anului 2011, comisarii suceveni au constatat c\ au de-a face cu o situa]ie grav\ [i totodat\ `ngrijor\toare privind serviciul de execu]ie [i montare a t=mpl\riei cu geam termopan `n cazul unor societ\]i din jude].
Astfel, dac\ la nivelul întregului an 2010 s-au înregistrat un num\r de 44 reclama]ii, anul acesta, p=n\ în prezent, s-au înregistrat un num\r de 50 pl=ngeri de la consumatori.
Clien]ii p\gubi]i contest\, de regul\, nerespectarea clauzelor contractuale, respectiv- termenul de livrare, dimensiunile t=mpl\riei PVC, livrarea tuturor componentelor men]ionate, executarea unor lucr\ri necorespunz\toare, prezen]a condensului `n perioada rece a anului, dar [i alte aspecte cum ar fi zg=rieturi, margini [i col]uri lovite, diferen]e de culoare, etc. Cei care au solicitat serviciile firmelor de termopane s-au mai lamentat cu privire la o serie de defec]iuni ap\rute `n perioada de garan]ie, societ\]ile cu pricina refuz=nd s\ remediaze deficien]ele ap\rute.
12 dintre cele 50 de pl=ngeri s-au înregistrat în luna august [i sunt în curs de cercetare. Toate reclama]iile vizeaz\ faptul c\ operatorii economici încheie contracte cu clien]ii, de cele mai multe ori încaseaz\ întreaga valoare a lucr\rii sau o cot\ parte ca avans [i nu execut\ lucr\rile. Dup\ o lun\ sau dou\ de la termenul de execu]ie prev\zut, societ\]ile nu se achit\ de obliga]iile contractuale.
O alt\ practic\ ilegal\ este faptul c\ nu se elibereaz\ documente fiscale (bon, chitan]\ sau factur\) men]ion=ndu-se doar pe contract suma încasat\. Cu privire la aceste aspecte, CJPC anun]\ c\ va sesiza organele fiscale.
N societ\]ile de termopane nu se achit\ de obliga]iile contractuale nici dup\ o lun\ sau chiar dou\
“Rug\m pe aceast\ cale consumatorii s\ efectueze astfel de lucr\ri numai pe baz\ de contract, s\ solicite factur\ `n momentul achit\rii unui avans [i de asemenea, foarte important, s\ solicite `ncheierea unui proces verbal de recep]ie la finalizarea lucr\rii. Totodat\, trebuie s\ analizeze cu aten]ie contractul, s\ aleag\ materialele [i subansamblele `n cunostin]\ de cauz\ (acestea sunt de calit\]i diferite, prezint\ caracteristici diferite- coeficient de transfer termic, factor de transparen]\ a sticlei, durata medie de utilizare [i, evident, [i preturile sunt propor]ionale), s\ analizeze avizul `ntocmit [i schi]a lucr\rii. Clien]ii au datoria s\ verifice dac\ `n contract sau `n anexe ale acestuia se precizeaz\ cu exactitate opera]iile care se efectueaz\ beneficiarului: dac\ se execut\ [i finisarea pervazului, montarea glafului, `ndep\rtarea resturilor de materiale rezultate din procesul de montaj, toate acestea constituind tot at=tea obliga]ii ale prestatorului de servicii, dac\ sunt prevazute `n contract”, a declarat Elena Oanea, comisar [ef `n cadrul CJPC Suceava. (Adelina TALPALARIU)