Thursday , April 25 2024

E ca şi bătut în cuie: Aeroportul va fi gata la anu', cam pe vremea asta

lucrari aeroport 1 iulie 2014 - 2 [800x600]

Modernizarea aeroportului Sucevei va fi finalizată, cel mai probabil, în vara lui 2015. “Intârzierea la aeroport e legată de vreme. Au fost în acest an nu mai puţin de 30 de coduri galbene”, a declarat, ieri, preşedintele CJ, Cătălin Nechifor. Termenul avansat de Ioan Măriuţa, directorul general al Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava, ca fiind în luna iulie a anului 2015 pentru finalizarea lucrărilor este, de asemenea, realizabil doar dacă nu va fi o primăvară cu precipitaţii bogate

Directorul general al Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuţa, a anunţat în şedinţa de ieri a Consiliului Judeţean Suceava că, abia în luna iulie a anului viitor lucrările pentru modernizarea aeroportului de la Salcea vor fi finalizate. Anunţul lui Ioan Măriuţa a venit în timpul dezbaterilor din şedinţa de ieri, şedinţă la care preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a încercat să explice de ce nu este posibil să fie gata în noiembrie a.c. lucrările de modernizare la aeroport, aşa cum se anunţaseră de mai multe ori autorităţile.
Atât Cătălin Nechifor, cât şi Ioan Măriuţa au explicat că ploile din această vară au durat peste 40 de zile, iar din cauza precipitaţiilor abundente nu s-a putut lucra cel puţin 63 de zile. In atare condiţii, ar fi de recuperat foarte mult din lucrări, iar şansele ca să fie gata aeroportul în noiembrie se duc spre 0. Termenul la care ar fi trebuit finalizate lucrările era, conform contractului, în luna februarie 2015, dar pentru că ultimele lucrări erau legate de asfaltările succesive ale noii piste, era necesar ca acestea să fie gata până în octombrie, cel târziu noiembrie. Cum abia pe 15 septembrie, în cel mai fericit caz, ar trebui să înceapă lucrările de asfaltare şi doar pe o porţiune de 1.500 de meri din cei 2.460 de metri ai noii piste, este de domeniul evidenţei că nu se mai poate vorbi de finalizarea la termen a lucrărilor, decât printr-o minune de genul celei în care lunile octombrie şi noiembrie să fie atât de călduroase şi de secetoase cum au sperat constructorii de la firma Tehnic Asist SRL Botoşani că vor fi lunile de vară. Termenul avansat de Ioan Măriuţa ca fiind în luna iulie a anului 2015 pentru finalizarea lucrărilor este, de asemenea, realizabil doar dacă nu va fi o primăvară cu precipitaţii bogate.
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a susţinut că singura întârziere a lucrărilor de la aeroport e legată de vreme. De asemenea, Nechifor a declarat că nu trebuie făcută o comparaţie cu Iaşiul, unde lucrările au început mai devreme decât la Suceava. Diferenţa a fost că în timp ce la Iaşi societatea Max Boegl s-a băgat repede pe treabă, la Suceava firma Tehnic Asist a aşteptat luna ianuarie ca să decapeze pista veche de beton pe o lungime de 1.800 de metri. Aici a contat şi dorinţa administraţiei judeţene de a avea curse Tarom până în prima parte a lunii ianuarie, mai ales după ce conducerea Tarom a anunţat Suceava cam pe nepusă masă decizia de a suspenda din octombrie cursele.
Cătălin Nechifor a adus în discuţie şi posibile probleme la studiul geo, cu privire la trei tipuri diferite de sol şi care necesită o abordare nuanţată pe fiecare categorie. Tot şeful administraţiei judeţene sucevene a adus în discuţie şi problema legată de decontările care ar fi trebuit făcute mai rapid, dar la Ministerul Transporturilor nu s-a găsit înţelegere cu privire la schimbarea unor proceduri până ce ministru nu a ajuns Dan Sova. Cert este că, încă solul unde urmează a se amenaja pista este plin de apă, implicit straturile succesive de pietriş şi balast cu rol de fundaţie, iar în proiectul tehnic nu s-au prevăzut unele lucrări de mare amploare care ar trebui realizate. In zilele următoare, după cum a spus Ioan Măriuţa, va fi o nouă analiză a terenului şi se va decide dacă se va pune sau nu în aplicare varianta “uscării chimice” a porţiunii, prin inserarea unor aditivi care să permită probabil o evaporare rapidă a apei.
Cu toate acestea, negocierile pentru aducerea unor noi operatori după finalizarea lucrărilor de modernizare la aeroport se poartă în continuare. In afară de Tarom mai sunt alte trei companii aeriene care doresc să zboare de la Suceava. “Nu putem deocamdată devoala numele lor. Singura întârziere pe care o avem la aeroport e legată de vreme. Au fost în acest an nu mai puţin de 30 de coduri galbene”, a conchis Cătălin Nechifor, având rugămintea către suceveni de a fi constructivi şi de a vedea în weekend, la faţa locului, când are loc un show aviatic, ce s-a făcut şi cu ce efort. (Dan PRICOPE)
 

Vezi si

Lungu: „Suceava putea arde deșeurile la Bioenergy, dar s-a negociat prost aquis-ul comunitar. Ministerul Mediului să se grăbească”

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a reiterat proiectul său de a valorifica deșeurile menajere – …

One comment

  1. …rahat cu apa calda…