Tuesday , April 23 2024

Directorul Aeroportului Suceava: Pentru a patra zi consecutiv, vom fi nevoiți să redirecționăm aeronavele din cauza ceții

Ioan Măriuța, directorul general al Aeroportului Internațional ”Ștefan cel Mare” din Suceava, a susținut, vineri dimineață, o declarație de presă, în care a arătat că, din păcate, ceața densă duce la imposibilitatea de a opera zboruri regulate, a patra zi consecutiv.

”Este ceață sub limita minimă a ILS-ului, sistemul care aduce avioanele la aterizare pe vizibilitate scăzută. Ca urmare, și astăzi, din păcate, dacă nu se îndreaptă vremea, o să trebuiască să redirecționăm aeronavele. Aș vrea să menționez aici faptul că Aeroportul Suceava este dotat cu un ILS de categoria 2, un ILS performant de altfel, pe care în România îl mai au aeroporturile din Cluj, Iași, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanța. Sisteme ILS mai performante sunt la aeroporturile de la Timișoara și la Otopeni, ILS-uri care sunt de categoria 3, dar și chiar și cu acestea, nu de puține ori, au fost redirecționate aeronavele la aeroporturile de rezervă”, a declarat directorul Măriuța.

Acesta a mai anunțat că, împreună cu ROMATSA, se încearcă implementarea  unor  proceduri de operare prin GPS, proceduri care vor fi alternative sistemului de navigație de tip ILS. ”ROMATSA are în programul de investiții pentru anul 2023 modernizarea ILS-ului de la Suceava, ca să treacă de la categoria 2 la categoria 3,  cu caracteristici identice ca la Otopeni. Sperăm să definitivăm la sfârșitul anului upgradarea ILS-ului și, după cum spuneam, și procedurii GPS, pentru prima dată în România”, a spus directorul Aeroportului sucevean.

Pe de altă parte, acesta a menționat și dificultățile pe care le are Aeroportul în gestionarea unui flux de  aproximativ 2.000 de pasageri pe zi. ”Apar și discuții vizavi de spațiu, vizavi de curățenie, vizavi de parcare, vizavi de spațiile comerciale. Aș vrea să menționez faptul că spațiile comerciale sunt deschise în permanență. Sunt 4 spații comerciale deschise. Referitor  la schimbul valutar, aduc la cunoștință pe această cale că avem un automat care efectuează schimb valutar.  De asemenea, cum vremea va permite, începând din primăvară, aeroportul implementează un proiect de extindere a parcării auto și vom amplasa și un automat de plată cu cardul”, a mai declarat Ioan Măriuța.

Referitor la relația cu pasagerii, acesta a reamintit faptul că nu angajații aeroportului sunt cei care comunică sau cei care transmit mesajele de la operatori aerieni la pasageri, aceste servicii fiind externalizate către firma Romanian Airport Services.

FOTO. VIDEO. Aeroportul Suceava, blocat de ceață. Curse anulate, mii de oameni purtați cu autocarele la Iași sau Cluj

Marius Paisa, managerul departamentului de deservire pasageri al acestei firme, a declarat că principalele companii aeriene au fost afectate de vremea de la Suceava. ”Se întâmplă frecvent și pe alte aeroportul din țară. În cazul aeroportului din Suceava, cursele principale afectate au fost cele ale Tarom, WizzAir și Ryanair. În primă instanță, decizia a fost de amânare a orei de de decolare. Ulterior, văzând că vremea nu se îmbunătățește, cursele au fost anulate și redistribuite, redirecționate către aeroporturile din proximitate, și anume Cluj și Iași.  Trebuie să punctez foarte clar că noi acționăm după o procedură și un set strict de reguli impuse de fiecare companie aeriană. De fiecare dată când avem o astfel de situație, pasagerii beneficiază în mod obligatoriu de tot ceea ce prevede regulamentul european, care stipulează foarte clar ce se întâmplă în caz de întârziere, în caz de amânare, în caz de anulare și așa mai departe. Din câte văd, situația continuă. Noi încercăm să fim proactivi și să oferim suport pasagerilor. Deja majoritatea curselor sunt, așa cum am punctat la început, direcționate către aeroporturile din Iași, din Cluj, adică nu mai stăm să așteptăm să se îmbunătățească vremea. Am organizat transport către aeroporturile respective. Pasagerii sunt reprogramați de pe aeroportul din Suceava și merg către aeroporturile respective, de unde își continuă călătoria. Aș vrea să menționez în final că avem o colaborare foarte bună atât cu autoritățile aeroportuare, cât și cu diferitele firme care sunt implicate în proces, firme de transfer și așa mai departe”, a declarat managerul departamentului de deservire pasageri al Romanian Airport Services. (O.S.)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …

One comment

  1. Poate sa modernizati gardul perimetral.
    Il inaltati un pic sa tina piept la ceata si faceti o poarta bucovineana in dinsul pe care o deschideti doar cand vine avEonu’…
    Ce ILS va trebuie? Faceti ceva la care se pricepe tot forestierul – gard si drum de acces la gard.