Wednesday , February 1 2023

Directorul Aeroportului: Condițiile înregistrate în ultimele zile nu au mai fost întâlnite în anii precedenți. Flux de peste 2.000 de pasageri, în condițiile în care capacitatea de procesare este de 250 de pasageri/oră

Vineri, în patra zi consecutiv în care activitatatea Aeroportului Internațional ”Ștefan cel Mare” Suceava a fost blocată din cauza ceții, directorul general al Aeroportului, Ioan Măriuța (foto), a declarat că,  deși amplasarea geografică a Aeroportului este favorabilă apariției fenomenului de ceață, condițiile înregistrate în ultimele zile nu au mai fost întâlnite în anii precedenți. Situația, din păcate, nu pare a fi mai bună nici sâmbătă, ceața densă persistând în zonă.

 

Din punct de vedere operațional și tehnic, referitor la echipamentele care permit condițiile de aterizare în siguranță la sol în condiții meteo nefavorabile, sistemul ILS (instrument landing system) existent pe Aeroportul Suceava este de categoria II, sistem identic cu cele existente pe aeroporturile din Cluj, Iași, Satu Mare, Baia Mare, Craiova sau Constanța. Echipamente mai performante de tip ILS cat. III se regăsesc pe aeroporturile din Otopeni și Timișoara, și acestea cu anumite limite de vizibilitate.
”Aeroportul Suceava a făcut demersuri repetate la Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian-ROMATSA, instituție care deține și operează sistemele ILS din România, iar reprezentanții conducerii ROMATSA București, ne-au transmis că, în programul de investiții al instituției este inclusă modernizarea sistemului ILS existent la Suceava, la o categorie superioară, și anume III B, similar celui de la Otopeni”, a declarat directorul Ioan Măriuța.
Conform acestuia, în cursul acestei săptămâni, la Aeroportul Suceava a fost prezentă o delegație de la ROMATSA București, care a efectuat o vizită în teren pentru a analiza condițiile și necesitățile tehnice care trebuie îndeplinite pentru a se putea amplasa și opera un sistem ILS de categorie superioară, și inclusiv realizarea unor proceduri de operare pe GPS, alternative procedurilor sistemului ILS.
Directorul Aeroportului sucevean a mai arătat că persistența condițiilor meteo nefavorabile a condus la aglomerări de pasageri și însoțitori ai acestora, aglomerări care au suprasolicitat serviciile și facilităților disponibile în Aeroport. Este vorba despre spațiul de acomodare în zona publică, disponibilitatea locurilor de parcare pentru autovehicule, punctele de alimentație publică, bancomatele, serviciile de igienizare sau personalul din cadrul Aeroportului, care, toate funcționează non-stop. ”Reprogramarea tuturor zborurilor pentru ziua următoare anulării și imposibilitatea efectivă de a se putea ateriza, au condus la înregistrarea unui flux constant de peste 2.000 de pasageri, care zilnic se află în zona publică din Terminal, capacitatea acestuia de procesare fiind 250 de pasageri/oră, în condițiile în care fluxurile se deschid pentru procesare. În acest context deosebit, comunicarea cu pasagerii s-a realizat în măsura în care s-au primit informații de la sediile centrale ale companiilor (Budapesta, Dublin, București), care au decis alocarea resurselor de zbor și de personal în funcție de disponibilități, precum și în funcție de condițiile meteo”, a mai declarat directorul Aeroportului Suceava.
Conform unei informări prezentate de Aeroportul Suceava, vineri, 13 ianuarie, până la ora 14.oo, au fost anulate sau rerutate șase zboruri care urmau să aterizeze/decoleze de la Suceava:

Vezi si

 Activități desfășurate de polițiștii suceveni pentru prevenirea violenței în mediul școlar (FOTO)

În perioada 30 ianuarie –  3  februarie 2023, polițiștii organizează o serie de activități suplimentare …