Deputatul Mihalescul cere Ministerului Educației clarificări privind cifrele de școlarizare în învățământul liceal și profesional în județul Suceava

20/06/19 ora:12:10am

Într-o interpelare adresată Ecaterinei Andronescu, ministrul Educației Na­țio­nale, deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul atrage atenția asupra faptului că Ordinul Ministrului Educației Națio­­nale privind repartizarea, pe județe, a ci­frelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2019 -2020, a generat puternice nemulțumiri, atât în rândul cadrelor didactice, cât, mai ales, în rândul părinților și elevilor. Astfel, la nivelul unor județe, numărul de clase din învățământul liceal a fost restrâns și cu peste 30 de clase, generând o opțiune restrânsă pentru elevi și pierderi consistente de norme didactice pentru profesori.

„Transformarea unor clase de liceu în clase de învățământ profesional, fără a fi asigurate cadre didactice specializate și fără a fi dotate cu logistică specifică învățământului profesional, poate conduce la un eșec al relansării învățământului profesional în România, deși economia are foarte multă nevoie de forță de muncă bine calificată”, susține parlamentarul liberal sucevean.

Pentru că părerea unanimă a reprezentanților din sistemul de învățământ este că Ordinul respectiv (O.M.E.N. nr. 4057/28.05.2019)  va reprezenta chiar o măsură de stimulare a abandonului școlar, deputatul Mihalescul solicită ministrului Andronescu situația concretă anumărului de clase de liceu restrânse la nivelul județului Suceava și a numărului de clase de școală profesională înființate pentru anul școlar 2019/2020.

De asemenea, deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul cere Ministerului Educației să precizeze care este numărul de norme didactice care vor dispărea din învățământul liceal, la nivelul județului Suceava, ca efect al O.M.E.N. nr.4057/28.05.2019, precum și clarificări privind baza logistică și resursa umană implicată în clasele suplimentare din învățământul profesional din județul Suceava, solicitând chiar o situație pentru fiecare clasă nou-înființată, care să reflecte atât investițiile în dotări și laboratoare, cât și numărul de cadre didactice specializate în învățământul profesional. (C.A.)