Friday , April 9 2021

Multe deficiențe la secțiile ATI din spitale, privind securitatea la incendiu, în urma controalelor ISU

Începând cu data de 17 noiembrie, echipele mixte de specialiști ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Suceava, DSP, ISCIR și ITM au derulat 7 controale de prevenire la secțiile ATI din cadrul unităților sanitare din Suceava (2), Rădăuți, Fălticeni, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului și au identificat 49 deficiențe în domeniul apărării împotriva incendiilor, soldate cu avertismente. Verificările sunt menite să prevină tragedii precum cea produsă pe 14 noiembrie la secția de Anestezie și Terapie Intensivă a Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț.

Conform unui comunicat transmis de ISU „Bucovina”, printre situațiile constatate se numără cea de la  Pavilionul central al Spitalului Municipal Vatra Dornei, care nu deține autorizație pentru securitate la incendiu, și cea de la Corpul principal al Spitalului Județean Suceava, care este autorizat parțial, adică autorizația a fost emisă pentru anumite elemente componente ale clădirii (etaje, secții, modificări de structură etc.), urmând ca în perioada următoare să fie solicitate autorizațiile de securitate la incendiu și pentru secțiile aflate în curs de modernizare.

Exerciții de evacuare și folosire a stingătoarelor pentru personalul din ATI, UPU, Paleative și Neonatologie de la Spitalul Județean

Pentru neconformitățile identificate în teren, personalul specializat a aplicat 49 de sancțiuni contravenționale, prin avertisment. Principalul obiectiv al acestor verificări nu a fost sancționarea potențialelor neconformități pe linia apărării împotriva incendiilor, ci informarea corectă și pregătirea personalului angajat, astfel încât acesta să-şi însușească și să respecte regulile de prevenire a incendiilor.

În paralel cu activitățile de control, pompierii militari suceveni au efectuat exerciții de pregătire privind evacuarea de urgență și folosirea stingătoarelor de incendiu și a hidranților interiori. Aceste exerciții s-au desfășurat în patru secții ale Spitalului Județean de Urgență Suceava (ATI, Paleative, Neonatologie și UPU), în care ponderea pacienților netransportabili este cea mai mare. La aceste activități au participat peste 200 de angajați (medici, asistente, infirmiere, îngrijitoare).

Principalele deficiențe constatate de ISU:

– reducerea gabaritului căilor de acces evacuare din holuri sau case de scări, prin amplasarea sau depozitarea de diferite materiale necesare actului medical sau aparatură medicală, mobilier etc.;

– nu este asigurată dotarea tuturor spațiilor cu instalații pentru iluminat de securitate pentru evacuare sau cele existente nu sunt în totalitate funcționale;

– centralele aferente instalațiilor de detectare, semnalizare și alarmare în caz de incendiu prezintă defecte de funcționare;

– instalațiile electrice de forță și iluminat sunt utilizate la capacitate maximă și în acest sens, în unele unități, nu s-au efectuat verificări periodice conform reglementărilor tehnice;

– în unele clădiri, puse în funcțiune anterior perioadei interbelice, holurile utilizate pentru evacuarea persoanelor nu au gabaritul minim de 2,2 metri, îngreunând astfel evacuarea în situații de urgență;

– la nivelul unor spitale controlate se constată faptul că serviciul privat pentru situații de urgență nu este constituit.

Reprezentanții ISU precizează că o clădire se poate afla în una din următoarele situații:

 – deține autorizație de securitate la incendiu;

– funcționează fără autorizație de securitate la incendiu – în condițiile în care a fost edificată după anul 1992 sau a fost construită anterior acestui an și asupra ei s-au executat lucrări de modificare și/sau schimbare a destinației;

– nu necesită autorizație de securitate la incendiu întrucât nu s-a schimbat destinația și/sau nu s-au executat lucrări de modificare;

– autorizate parțial – în sensul în care autorizația a fost emisă pentru un etaj sau o secție din interiorul clădirii. (O.S.)

Vezi si

Spitalul Județean Suceava face de mâine teste PCR, contra cost

Valoarea unei astfel de investigații este de 250 de lei Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă …