Friday , April 19 2024

Decizia repartizării tabletelor oferite de Ministerul Educației elevilor fără posibilități financiare, în cârca IȘJ Suceava

“Am primit o adresă de la Ministerul Educației prin care ni se solicită să facem o comisie la nivelul Inspectoratului Școlar care să stabilească criteriile specifice, la nivelul județului nostru, pentru repartizarea tabletelor către elevi.  Există un set de criterii generale, de la nivel central, dar nouă ni se cere să stabilim criteriile specifice, care vor sta la baza distribuirii tabletelor către elevi”, a declarat inspectorul școlar general Grigore Bocanci. Noua statistică realizată de IȘJ Suceava, la solicitarea Ministerului Educației, nu diferă de cea din luna mai, astfel că 9.0000 de școlari nu au acces la tehnologia necesară desfășurării lecțiilor online, reprezentând 8,8% dintre elevii din județ.

Programul național ”Școala de acasă” va fi derulat de către Ministerul Educației și Cercetării începând cu anul școlar 2020-2021 și prevede achiziționarea de dispozitive electronice cu conexiune la internet, necesare dotării unităților de învățământ preuniversitar de stat în vederea facilitării activităților didactice la distanță pentru elevii din medii defavorizate.

Criteriile generale de repartizare a tabletelor cu conexiune la internet sunt stabilite prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza propunerilor unităților de învățământ preuniversitar de stat, centralizate de Inspectoratul Școlar. Zilele trecute, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava a primit o adresă din partea Ministerului Educației prin care li se cere înființarea unei comisii care să stabilească un set de criterii specifice județului, în baza cărora să se facă distribuirea tabletelor din programul ”Școala de acasă” pentru elevi.

Am primit o adresă de la Ministerul Educației prin care ni se solicită să facem o comisie la nivelul Inspectoratului Școlar care să stabilească criteriile specifice, la nivelul județului nostru, pentru repartizarea tabletelor către elevi. Am discutat și posibilitatea de a lăsa această sarcină la latitudinea școlilor, însă vom face o dezbatere de idei pentru a identifica criteriile cele mai corecte după care să se facă repartizarea dispozitivelor ce urmează să sosească de la Minister. Există un set de criterii generale, de la nivel central, dar nouă ni se cere să stabilim criteriile specifice, care vor sta la baza distribuirii tabletelor către elevi”, a declarat inspectorul școlar general Grigore Bocanci. Acesta a spus că noua statistică realizată de IȘJ Suceava, la solicitarea Ministerului Educației, nu diferă de cea din luna mai, astfel că 9.0000 de școlari nu au acces la tehnologia necesară desfășurării lecțiilor online, reprezentând 8,8% dintre elevii din județ.

În urmă cu două săptămâni, membrii Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților au avizat o propunere legislativă care prevede acordarea de dispozitive electronice pentru întreg personalul didactic care desfășoară activitate de predare, dar doar pentru elevii orfani sau aflați în centre de plasament, cu cerințe medicale speciale și elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziționarea dispozitivelor electronice un venit mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie. Asta ar însemna că doar elevii ce provin din cele mai sărace familii ar urma să primească tablete de la Ministerul Educației.

În urma acestor noi informații, Consiliul Național al Elevilor a solicitat respingerea proiectului, pe care îl consideră discriminatoriu. ”Atragem atenția asupra faptului că, în România, există numeroase familii în care un singur membru este angajat, iar salariul de bază minim net pe economie nu poate asigura atât achiziția device-urilor electronice necesare copiilor, cât și cheltuielile pentru satisfacția nevoilor de subzistență. În familiile cu mai mulți copii situația este cu atât mai îngrijorătoare, întrucât aceștia nu vor avea șansa de a participa la cursuri, dacă acestea se desfășoară simultan”, este de părere Consiliului Național al Elevilor. (Oana NUȚU)

Vezi si

21 de elevi de la ”Hurmuzachi”, calificați la etapele naționale ale olimpiadelor școlare, de la aproape toate disciplinele din planurile-cadru

”Lotul olimpicilor naționali de la CNEH cuprinde, astfel, 21 de elevi calificați la 13 discipline …