Monday , May 13 2024

Dacia pregateste noua modele pâna în 2017, bazate pe aceeasi platforma noua

Dacia preg\te[te nou\ modele pân\ în 2017, bazate pe aceea[i platform\, care va fi lansat\ anul viitor cu Lodgy, Popster [i Logan II, pre]urile plecând de la 6.500 euro pentru viitorul autoturism de clas\ mic\, respectiv de la 12.000 euro pentru un model de clas\ medie, potrivit revistei Auto Bild.

Toate modelele Dacia care vor ap\rea dup\ Logan II vor fi bazate pe aceea[i platform\, care va debuta cel mai probabil în martie 2012, odat\ cu lansarea modelului Lodgy, un monovolum compact care va porni de la 9.500 euro [i va fi construit în Tanger, Maroc, potrivit Auto Bild, una dintre cele mai importante reviste de profil din Germania, cea mai mare pia]\ auto european\.
Jurnali[tii germani prezint\ [i o serie de imagini generate pe computer menite s\ ilustreze designul noilor modele Dacia, în func]ie de ma[inile actuale, zvonurile venite din direc]ia grupului Renault [i trendurile de design de la celelalte modele ale grupului.
În luna noimbrie a anului viitor ar urma s\ intre pe pia]\ Logan II, cu un pre] de pornire de 9.000 euro, înso]it tot la sfâr[itul lui 2012 de modelul Popster (monovolum, van). Pentru 2013 este programat un facelift la modelul Sandero, cu un pre] de pornire de la 8.000 de euro, potrivit Auto Bild.
Publica]ia german\ descrie modelul Popster drept “mai degrab\ un microbuz decât un minivan”. Potrivit revistei, Renault consider\ Popster modelul care va umple golul dintre Kangoo [i Master.
La jum\tatea lui 2013 ar trebui s\ fie prezentat Logan Pick-Up facelift, urmat în acela[i an de un nou Logan MCV, care va costa de la 10.000 de euro. Noul MCV va fi prezentat anul viitor la Salonul Auto de la Geneva, va avea aproximaiv 4,5 metri lungime, 1,8 metri l\]ime [i 1,7 metri în\l]ime, fiind bazat pe o platform\ “lungit\” a actualului Logan, scrie Auto Bild.
În 2014, constructorul inten]ioneaz\ s\ introduc\ dou\ modele Duster, un facelift (care va ar\ta “pu]in mai elegant” decât modelul actual) [i un pick-up, cu pre]uri de la 12.000 euro, respectiv 10.000 euro.
Urma[ul lui Sandero ar trebui s\ apar\ în 2015, odat\ cu o ma[in\ de clas\ mic\, denumit\ probabil Citadine, cu un pre] de pornire de 6.500 euro.
Automobilul mic nu va “canibaliza” Renault Twingo, deoarece modelul Dacia va avea cinci u[i, noteaz\ Auto Bild.
În 2016 ar urma s\ complteze gama produc\torului un model Dacia sedan, cu un pre] de la 12.000 euro, care se va încadra în clasa medie a grupului Renault, al\turi de Megane, Laguna, Fluence [i Latitude, potrivit Auto Bild.
Urm\toarea versiune a Duster-ului ar trebui s\ apar\ în 2017, sus]ine revista german\.
În privin]a motoarelor, constructorul de la Mioveni preg\te[te dou\ nout\]i pân\ în 2015: o versiune de 0,9 litri cu trei clindri, pe benzin\, capabil\ s\ dezvolte 90 de cai putere [i un motor de 1,2 litri cu patru clindri, de asemenea pe benzin\, de 115 cai putere.
Toate modelele preg\tite de Dacia pe noua platform\ vor avea ESP (controlul electronic al stabilit\]ii) la varianta de baz\.
Strategia Dacia-Renault este revizuirea întregii game pân\ în 2017, iar noua platform\ va sta la baza tuturor modelelor m\rcii Dacia dup\ lansarea Logan II.
Principalul avantaj al platformei este flexibilitatea ridicat\, care ofer\ numeroase posibilit\]i de construc]ie la costuri mai mici.
“Pe platforma aceasta pot fi construite ma[ini cu lungimi de la 3,5 la 4,7 metri, de la modele de ora[ la limuzine de drum lung. În privin]a calit\]ii, cu cât este mai simpl\ tehnologia, cu atât apar mai pu]ine probleme”, a declarat pentru Auto Bild Gerard Detourbet, [eful proiectului Entry al Renault, unul dintre artizanii Loganului.
Laurens van den Acker, designerul [ef al Renault, a comentat succint pentru Auto Bild strategia grupului în privin]a aspectului noilor modele Dacia.
“Nu exist\ niciun motiv pentru care ma[inile ieftine trebuie s\ arate ieftin. Designul Dacia se va baza pe patru puncte centrale: cool, robust, spa]ios [i ra]ional”, a ar\tat el.
Auto Bild noteaz\ c\ nu toate modelele vor fi produse în România. Pentru c\ la fabrica din Mioveni “nu mai este loc”, modelul Lodgy [i un utilitar u[or inspirat dup\ Kangoo vor fi construite la Tanger.
Revista german\ precizeaz\ c\ extinderea gamei Dacia nu este “b\tut\ în cuie” dup\ anul 2015, cele mai mari dileme la nivelul Renault vizând modelele pick-up.
Astfel, oficialii grupului francez înc\ nu au decis dac\ este nevoie de introducerea a dou\ modele, unul bazat pe Duster [i unul pe Logan. [i modelul de clas\ mic\ a stârnit controverse în conducerea Renault, scrie Auto Bild.
“Renault f\r\ Dacia este ca o baghet\ f\r\ unt [i brânz\, pentru c\ marca româneasc\ entry level, parte a alian]ei franco-japoneze Renault-Nissan din 1998, s-a transformat în ultimele 18 luni într-un motor de cre[tere a cifrei de afaceri”, apreciaz\ jurnali[tii Auto Bild.
“Dacia face totul cum trebuie. Cu ma[ini de[tepte [i ieftine, marca s-a pozi]ionat pe pia]\ acolo unde japonezii [i coreenii nu mai fac bani. Dup\ motto-ul «unul pentru to]i», noua platform\ va fi folosit\ de la ma[ini de clas\ mic\ la minibus-uri. E o strategie [i în a r\mâne cu picioarele pe p\mânt”, conchide Auto Bild.

Vezi si

Graficul desfășurării probelor de aptitudini, pentru admiterea la Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava

Săptămâna aceasta au loc înscrierile în vederea admiterii în învățământul liceal vocațional, în zilele de …