Thursday , August 18 2022

Dacia Lodgy a obţinut 3 stele EuroNCAP. Vezi ce puncte slabe are

EuroNCAP a publicat rezultatele ultimei sesiuni de teste, în care a fost încercat şi monovolumul de la Dacia – Lodgy. Monovolumul Dacia produs în Tanger a obţinut trei stele de siguranţă.
Dacia Lodgy a ajuns pe mâinile celor de la EuroNCAP. Lodgy a obţinut doar trei stele de siguranţă, fiind singurul model din această sesiune de teste care nu obţine punctajul maxim. Rezultatul lui Logdy nu are trebui să ne surprindă sau să ne dezamăgească, deoarece reprezentanţii Renault au anunţat de la început că garantează minimum trei stele de siguranţă, neavând aşteptări pentru un punctaj mai bun de atât. Pe lângă comportamentul efectiv în situaţia unui accident, Lodgy a fost penalizat şi pentru lipsa ESP-ului în echiparea standard, problemă “rezolvată” de Dacia odată cu apariţia modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
La testul de impact frontal, montantul A a fost deformat sever la nivelul părţii superioare a parbrizului, iar plafonul a fost îndoit în dreptul montantului B. Podeaua pasagerilor din spate a fost separată complet de tunelul central, iar ruptura s-a extins înspre podeaua din dreptul pasagerilor din faţă. Aceste elemente au dus la penalizarea compartimentului destinat pasagerilor pentru instabilitate în caz de accident. Datele furnizate de manechinele de test au relevat faptul că protecţia cutiei toracice este “marginală”, iar bordul prezintă risc de accidentare la nivelul genunchilor şi femurului pentru pasagerii din faţă.Protecţia picioarelor şoferului şi a gleznelor şoferului este marginală, din cauza deformaţiilor care au avut loc în zona podelei în timpul impactului.
În cazul testelor de impact frontal care vizau manechinele care simulează un copil, atât manechinul de trei luni, cât şi manechinul de 18 luni amplasate în scaune de copii corespunzătoare, amplasate cu faţa spre sensul de mers, au prezentat o deplasare uşoară. Tetierele şi scaunele au prezentat un nivel slab de protecţie în cazul unui impact cu un vehicul care vine din spate, arată datele culese de EuroNCAP.
În cazul testului de impact lateral cu o barieră, protecţia capului, abdomenului şi a pelvisului a fost bună, în timp ce protecţia cutiei toracice a fost adecvată. Însă la testul de impact lateral cu un stâlp, mult mai sever, Lodgy a realizat o protecţie slabă a cutiei toracice, după cum relevă senzorii amplasaţi pe “coastele” manechinelor de test. Manechinele care simulau un copil de 3 luni şi un copil de 18 luni au relevat un nivel bun de protecţie pentru această categorie de pasageri.
Dacia Lodgy nu este echipat cu ESP în standard, ceea ce înseamnă că modelul nu ar fi obţinut oricum mai mult de patru stele de siguranţă. În lipsa acestui sistem, cei de la EuroNCAP nu au putut să acorde puncte la categoria Safety Assist, introdusă în 2009.Dacia a punctat bine la acest capitol doar prin prezenţa martorilor care avertizează privind nepurtarea centurii de siguranţă, oferiţi standard pentru Lodgy. Disponibilitatea unui limitator de viteză a fost remarcată de cei de la EuroNCAP, dar nu poate fi punctată deoarece nu este un echipament standard.
Belgienii de la EuroNCAP nu au fost mulţumiţi de cantitatea de informaţii primită de şofer în privinţa airbag-ului din dreapta şi a stării sale de activare. În plus, inscripţiile de lângă comanda de dezactivare a acestuia nu au fost suficient de clare, au spus cei de la EuroNCAP. Însă, a fost apreciată etichetarea corectă a pericolelor la care se supun cei care montează un scaun de copil îndreptat în spate pe locul pasagerului fără a dezactiva airbag-ul.

Vezi si

Ministrul Dezvoltării a semnat contractul de execuție pentru lucrările de consolidare ale ansamblului Mănăstirii Sf. Ioan cel Nou de la Suceava

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila a semnat în cursul dimineții de joi contractul de execuție pentru lucrările …