Friday , April 19 2024

Contractul pentru Terminalul 2 al Aeroportului Suceava a fost reziliat

Deși stadiul lucrărilor ce presupunea lucrări de extindere în partea de nord a clădirii existente pe două zone (de plecări și sosiri pentru curse externe) este de 90% – în condițiile în care termenul de finalizare a lucrărilor era martie 2020 – firma de construcții are probleme și, potrivit lui Gheorghe Flutur, s-a făcut propunerea de reziliere a contractului. „Vom solicita executarea garanției. Au fost percepute penalități. Ei au ajuns într-un blocaj financiar. Mulți subcontractori vin și se plâng că nu și-au primit banii. Noi nu avem nicio datorie către constructor. El a încasat banii, nu i-a dat mai departe”, a explicat Cristi Crețu, vicepreședintele CJ Suceava  

 

Contractul de execuție a lucrărilor de la Terminalul 2 de pasageri al Aeroportului Suceava a fost reziliat. Un anunț în acest sens a fost făcut, marți, în plenul ședinței Consiliului Județean Suceava de către președintele CJ, Gheorghe Flutur, care a spus că din cauza neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către constructor a decis rezilierea.

Noul terminal ar fi permis procesarea unui număr de 340 de pasageri pe oră (circa 560.000 de pasageri procesați anual), numai că deși stadiul lucrărilor ce presupunea lucrări de extindere în partea de nord a clădirii existente pe două zone (de plecări și sosiri pentru curse externe ce va procesa 170 de pasageri pe oră) este de 90% – în condițiile în care termenul de finalizare a lucrărilor era martie 2020 – firma de construcții are probleme și, potrivit lui Gheorghe Flutur, s-a făcut propunerea de reziliere a contractului. „Nu mai puteau. Am încercat nenumărate discuții. E o problemă la acoperiș care a fost pus necorespunzător, foarte ondulat. Am cerut să refacă această lucrare. Au încercat, n-au putut”, a spus Gheorghe Flutur.

Proiectarea și lucrările de execuție ale noului terminal au fost contractate de CJ Suceava în decembrie 2018 cu asocierea formată din Societatea de Construcții Napoca SA – lider al asocierii, UTI Grup SA, Geo Arc SRL și Aero Project SRL. Valoarea contractului încheiat în decembrie 2018 este de 12,6 milioane de lei fără TVA, iar durata de realizare este de 15 luni, din care trei de proiectare și 12 de execuție.

Noi am nominalizat o comisie care a inventariat ce este acolo. Sunt multe bunuri, aparatură, mobilier. Sunt sigilate”, a mai spus, printre altele, Gheorghe Flutur, adăugând că se va deschide procedura de selecție a unui expert tehnic care să stabilească ce mai este de executat și să se poată face achiziția în continuare, să fie deblocat proiectul. Asta pentru că arătat că numărul de pasageri crește, fiind atins deja nivelul anului 2019, situația fiind de natură a obliga administrația județeană suceveană să aducă în continuare containere pentru a asigura fluxurile mari de pasageri, ceea ce însă nu este o imagine chiar bună.

Vicepreședintele CJ Suceava, Cristi Crețu, a menționat că s-a ajuns în situația de reziliere a contractului după ce au fost făcute opt prelungiri și constructorul nu a reușit să-și atingă obiectivele stabilite. Referitor la situația ca atare, Cristi Crețu a mai declarat că s-a demarat procedura de expertizare, de punere în siguranță a investiției și de constatare a lucrărilor rămase neexecutate. „Vom solicita executarea garanției. Au fost percepute penalități. Ei au ajuns într-un blocaj financiar. Mulți subcontractori vin și se plâng că nu și-au primit banii. Noi nu avem nicio datorie către constructor. El a încasat banii, nu i-a dat mai departe”, a explicat vicepreședintele CJ Suceava.

Terminalul actual al Aeroportului „Ștefan cel Mare” are o suprafață construită de 694 mp, aria desfășurată a terminalului fiind de 1.736 mp întrucât clădirea este structurată pe mai multe paliere. Întrucât există situații problematice legate de „acomodarea într-un spațiu insuficient a călătorilor”, mai ales pe zona fluxului de pasageri extern, sala de sosiri și cea pentru recuperarea bagajelor nefăcând față numărului actual de pasageri, a fost încheiat, în data de 15 septembrie 2017, un contract pentru un studiu de fezabilitate destinat lucrărilor de extindere a terminalului.

Este vorba de societatea GEO ARC SRL Otopeni care s-a ocupat, între altele, de proiectarea detaliilor de execuție pentru noua pistă de la Aeroportul Internațional Cluj, proiectarea pentru reabilitarea infrastructurii de mișcare la Aeroportul Craiova etc. În 2017 au fost 262 de mii de pasageri procesați la aeroportul de la Salcea iar la în intervalele orare în care erau chiar și 360 de pasageri de procesat spațiile actuale ale terminalului deveneau insuficiente pentru deservirea în condiții normale a traficului de pasageri. În 2018 numărul pasagerilor procesați prin aeroportul sucevean a trecut de 300 mii iar în  2019 a depășit 400 de mii. Studiul de fezabilitate pentru un al doilea terminal a fost finalizat în ianuarie 2018 iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați în prima parte a lui februarie 2018 după care s-a trecut la organizarea licitației de proiectare și execuție. (Dan PRICOPE)

Vezi si

21 de elevi de la ”Hurmuzachi”, calificați la etapele naționale ale olimpiadelor școlare, de la aproape toate disciplinele din planurile-cadru

”Lotul olimpicilor naționali de la CNEH cuprinde, astfel, 21 de elevi calificați la 13 discipline …