Friday , August 12 2022

Consiliul Local Suceava a aprobat cererea TPL de majorare la doi lei a unui bilet de calatorie cu autobuzul

N propunerile unor consilieri locali prin care s-a cerut ca s\ creasc\ pre]ul la numai 1,75 lei pentru o c\l\torie sau s\ se introduc\ bilete cu dou\ c\l\torii la pre] de 3,5 lei nu au fost acceptate de plenul deliberativului local sucevean

Biletele pentru transportul în comun din municipiul Suceava se vor scumpi, de la data de 1 ianuarie 2011, de la 1,5 lei la 2 lei. Aceast\ decizie s-a luat, în [edin]a Consiliului Local (CL) Suceava de ieri, 16 decembrie. Primarul Ion Lungu a fost, de aceast\ dat\, un sus]in\tor al acestei major\ri de tarif, el spun=nd c\ Prim\ria Suceava nu `[i poate permite `n condi]iile actuale s\ subven]ioneze, prin diverse forme legale, cu mai mult de 1,5 milioane de lei activitatea societ\]ii de transport public [i chiar `n aceste condi]ii TPL `nregistreaz\ pierderi. Chiar dac\ biletele se vor scumpi, abonamentele vor r\m=ne la acela[i pre].
At=t primarul Ion Lungu, c=t [i directorul TPL SA, Darie Romaniuc, au spus c\ `n continuare este nevoie de o `noire a parcului de autobuze, dar Prim\ria nu poate s\ suporte integral aceste cheltuieli [i, prin urmare, este nevoie ca societatea de transport public s\ aib\ un profit pe care s\ `l investeasc\ `n plata unor rate pentru noi autobuze. Chestiunea profitului a fost discutat\ de consilierii locali, unii cum ar fi social democratul Virginel Iordache fiind de p\rere c\ societatea TPL nu ar trebui s\ aib\ profit pentru un serviciu oferit sucevenilor, pe c=nd liberalul Corneliu Vornicu a fost de p\rere c\ `n condi]iile actuale un minim profit care s\ fie dirijat spre investi]ii ar fi necesar. Democrat liberalii au fost cei care au avut ultimul cuv=nt, av=nd o majoritate mai mult dec=t confortabil\ `n CL Suceava.
S-a `ncercat de c\tre social democra]ii Cornel Ca[u [i Virginel Iordache s\ se strecoare dou\ amendamente, primul fiind pentru ca un bilet s\ fie valabil pentru dou\ c\l\torii iar pre]ul s\ fie de 3,5 lei iar al doilea fiind ca un bilet s\ aib\ o singur\ c\l\torie, dar pre]ul s\ fie doar de 1,75 lei `n loc de doi lei. Niciunul din cele dou\ amendamente nu a `ntrunit num\rul de voturi necesare, majoritatea consilierilor pronun]=ndu-se contra sau ab]in=ndu-se. ~n acest fel, spre finalul dezbaterilor, proiectul de hot\r=re a fost adoptat cu o majoritate confortabil\ de voturi – 17 din cei 19 consilieri locali prezen]i fiind de acord cu cre[terea pre]ului la doi lei pentru o c\l\torie [i men]inerea la acela[i tarif a abonamentelor.
Preciz\m ca la ora actuala în municipiul Suceava se practic\, dupa modelul adoptat de o parte din localit\]ile urbane din ]ar\, sistemul abondamentului unic. Acesta confer\ posibilitatea c\l\torilor de a circula pe orice linie de transport în comun din interiorul localit\]ii respective, spre deosebire de cel\lalt model al abonamentelor diferen]iate prin care c\l\torii nu pot circula dec=t pe linia de transport în comun expres men]ionata pe tichet. Pre]ul actual al unui abonament unic, pe o perioada de o luna de zile, în municipiul Suceava, este de 50 de lei. Ion Lungu a ]inut sa men]ioneaze ca p\strarea acestui pre] de abonament este o strategie a municipalit\]ii [i a societ\]ii de transport în comun de a încuraja sucevenii sa circule cu autobuzul [i de a opta mai mult pentru aceasta varianta a abonamentelor de c\l\torie. (Dan PRICOPE)

Vezi si

 Lupoaica-refugiat a plecat de la Grădina Zoologică Rădăuți spre Sanctuarul de la Zărnești (VIDEO)

Lupoaica salvată din calea războiului din Ucraina și găzduită temporar la  Grădina Zoologică Rădăuți a …

No comments

  1. Cum adica sa inoiasca parcul auto cu autobuze?
    Autobuzele sunt greu de intretinut, nu aduc profit. Au deabia 4 ani vechime si inca 4 ani pana cand expira durata de viata la autobuze si Darie se gandeste tot la autobuze?
    Cat o sa mai fie poluat orasul asta de autobuze?
    Parca era vorba sa vina troleibuze dupa durata de viata al autobuzelor.
    Autobuzul depinde de motorina care se scumpeste de n ori, costuri mari de intretinere, nu scoate profit mai exact.
    In schimb troleibuzul NU POLUEAZA deloc, iar daca ar avea o retea de contact adecvata va merge la fel de rapid ca autobuzele. Costuri de intretinere mici, cu exceptia firului de contact care trebuie schimbat atunci cand ii expira durata de viata. Curentul electric este mult mai economic. Desi sunt putin mai scumpe ca autobuzele, durata de viata a unui troleibuz este dubla.
    Oricum sper sa revina mintea la cei de la conducere si sa reintroduca troleibuzele odata, stratul de ozon plange de la autobuze!

  2. De ce s-a scos transportul cu tractiune electrica, era ecologic si mult mai ieftin.
    Acum cand parcul auto incepe sa se invecheasca incep sa se gandeasca la eficienta.Cand a fost promovat actualul transport bublic, numai cu autobuze, edilul sucevei avea numai cuvinte de lauda.
    In alta ordine de idei ar fi bine sa se urmareasca cum se circula la mica intelegere dupa anumite ore, mai ales cu microbuzele de la TPL.