Wednesday , April 24 2024

Consilierii școlari au încercat, vreme de doi ani, să reducă abandonul școlar în 8 localități sucevene, prin proiectul CESI

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2021- martie 2023, fiind organizate activități de consiliere individuală și de grup, excursii, tabere, cercuri de pictură, caligrafie, sportive, de lectură, precum și workshop-uri de dezvoltare socio-emoțională, adresate celor 500 de elevi din grupul țintă, din clasele primare și gimnaziale.

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Suceava a implementat în parteneriat cu CJRAE Brașov proiectul ”CESI- Calitate prin Educație Școlară Incluzivă”, care a beneficiat de un grant în valoare de peste 850.000 euro, fost oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală 2021-2024.

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2021- martie 2023, fiind organizate activități de consiliere individuală și de grup, excursii, tabere, cercuri de pictură, caligrafie, sportive, de lectură, precum și workshop-uri de dezvoltare socio-emoțională, adresate celor 500 de elevi din grupul țintă, din clasele primare și gimnaziale. Prin aceste acțiuni, cele două centre și-au propus creșterea gradului de incluziune și reducerea abandonului școlar în 8 școli din județul Suceava – localitățile Bosanci, Pătrăuți, Frătăuții Noi, Vicovu de Sus, Solca, Burla, Dorna Arini și Horodnic de Sus, și 6 școli din județul Brașov – localitățile Hărman, Sânpetru, Tărlungeni, Lisa, Brașov și Drăguș.

”250 de părinți ai elevilor din grupul țintă al proiectului au participat la activitățile de consiliere organizate de specialiștii CJRAE, la workshop-uri ce și-au propus dezvoltarea abilităților parentale, precum și la campaniile de informare în direcția conștientizării riscurilor abandonului școlar. În scopul creșterii atractivității școlii și al sprijinirii familiilor în direcția unei mai bune colaborări cu școala, elevilor din grupul țintă le-au fost distribuite pachete de sprijin material, constând în rechizite, obiecte de îmbrăcăminte și de igienă. Elevii care au înregistrat cel mai mare progres la disciplină și rezultatele școlare au fost recompensați cu pachete de cărți, la finalul semestrului I și al anului școlar 2021-2022”, a informat Maria Adriana Nichitean, coordonator proiect.

De asemenea, în cadrul proiectului, 70 de cadre didactice au beneficiat de activități directe de mentorat și au participat la 2 de programe de formare profesională în domeniul incluziunii și dezvoltării abilităților emoționale în școală, programe acreditate de Ministerul Educației. Echipele manageriale ale celor 14 școli colaboratoare din cele două județe au beneficiat de un curs de formare în domeniul managementului incluziv. Pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice care lucrează cu copii cu cerințe educative speciale, au fost concepute în cadrul proiectului Curricule de recuperare educațională, care au fost distribuite în școlile colaboratoare.

Fenomenul de abandon școlar și rata scăzută de tranziție de la un ciclu de învățământ la altul sunt încă fenomene greu de gestionat la nivelul sistemului de învățământ românesc, spun specialiștii. (O. N.)

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …