Consilierii județeni dezbat azi alocarea a 71.950 lei pentru participarea la două târguri de turism

reportersite
25 iulie 2018, 8:08

Este vorba de “World Travel Market” de la Londra și de Târgul “Tour&Travel” de la Varșovia. Ambele acțiuni vor avea loc în luna noiembrie, pentru participarea la târgul din Anglia fiind necesară suma de 51.250 lei pentru a asigura deplasarea unei delegații de 6 persoane, iar în Polonia vor merge 5 persoane, alocându-se suma de 20.700 lei cj

In ședința de Consiliu Județean de astăzi va fi dezbătut un Proiect de Hotărâre care pre­vede alocarea unei sume de 71.950 lei din bugetul județului pentru participarea unor delegații sucevene la două târguri de tu­rism, care vor avea loc la Londra și în Varșovia.

Conform respectivului proiect, este ne­cesar ca Suceava să fie prezentă la Târ­gul Internațional de turism “World Travel Market” de la Londra și la Târgul Interna­țional de Turism “Tour&Travel” de la Var­șovia, ur­­mărindu-se astfel “promovarea po­ten­țialului turistic al județului”, considerându-se că târgurile de turism “sunt ocazii de evidențiere și de promovare a potențialului turistic natural și antropic al județului, a tradițiilor, obiceiurilor, valorilor culturale și obiectivelor turistice ale regiunii, fiind demersuri ce duc la îmbu­nătățirea imaginii județului nostru pe piața internă și interna­țională”. Ei, toate astea ne costă. Astfel, consilierii județeni sunt invitați să aprobe pentru aceste acțiuni care vor avea loc în luna no­iembrie 2018 alocarea unei sume de 71.950 lei, din bugetul județului. Conform Proiectului de Hotă­râre, banii aceștia trebuie să asigure “plata transportului, cazării și a diurnei legale pentru membrii delegațiilor, precum și achiziționarea materialelor de promovare necesare”.

La Londra, la târgul care va avea loc în perioada 5-7 noiembrie, se va deplasa o ­de­­legație formată din șase persoane (trei re­prezentanți ai Consiliului Județean, doi meșteri populari și un translator). Delegația suceveană își propune să “aducă în atenția agenților de turism și a publicului din Ma­rea Britanie atât potențialul turistic al Bucovinei, cât și accesul extrem de facil către destinația noastră”, ținând cont de ­exis­­tența curselor aeriene zilnice între Londra (Luton) și Suceava. Conform Pro­iec­­tului de Hotărâre pus azi în discuție, în prezent turiștii din Marea Britanie sunt pe locul opt în rândul turiștilor străini sosiți în județ.

Participarea la acest târg și deplasarea delegației ne va costa 51.250 lei, adică apro­ximativ 10.000 de lire sterline. Cam scumpă excursia de 3 zile a funcționarilor CJ, meș­te­rilor și translatorului, dar nesfârșita înși­ruire de vorbe frumoase și dulci despre Bu­covina ar putea să con­vingă astăzi consilierii județeni să plătească respectiva deplasare. Ca să fie siguri că nu greșesc și nu risipesc în vreun fel banul public pe deplasarea vreunui funcționar plimbăreț din CJ sau de la CNIPT (ăsta e un fel de serviciu de tocat bani din consiliu, care chipurile ar trebui să se ocupe cu turismul, dar de fapt se ocupă cu sifonat parale prin diverse ac­țiuni și tipărituri de propagandă), le pre­zen­tăm consilierilor structura costurilor de­­plasării respective. Ieri, pe la amiaza mi­că, 6 bilete tur-retur Suceava-Londra puteau fi achi­ziționate de pe site-ul WizzAir cu suma de 5.148 lei. Tot ieri, pe site-ul booking.com, puteam rezerva 3 camere duble, cu mic dejun inclus, pentru 4 nopți (4-8 noiembrie), la un hotel de 3 stele din centrul Londrei (lângă Hyde Park) contra sumei de 5.247 lei. Pentru că nu știm cât de pretențioși sunt ­de­legații suceveni, am făcut o simulare, la același hotel, și pentru rezervarea a patru ca­mere single și o camera dublă – care ar costa în total – 7.163 lei.

Deci, transport și cazare, maximum 12.311 lei.  Diferența s-ar duce probabil pe diurne și “achiziționarea de materiale de pro­movare”, cum se specifică în Proiectul de Hotărâre. Adică nici mai mult nici mai puțin de 38.939 lei. Ne vom promova, nu glumă, la Londra. Pentru a fi corecți, trebuie să specificăm faptul că fiind destul de ambiguu, proiectul respectiv nu prevede explicit dacă în cadrul acestor “materiale de promovare” intră și costul închirierii standului, care – este adevărat – e cam scump (spațiul minim disponibil este de 9 mp și închirierea sa pleacă de la 4.300 de lire). Dar, sigur, vigi­lenții consilieri județeni vor lămuri detaliul în ședința de astăzi. Oricum, sperăm să merite efortul, atâta vreme cât anul trecut la respectivul târg londonez au participat peste 5.000 de expozanți, din 182 de țări.

O a doua deplasare care va fi supusă aprobării în ședința de azi a CJ se referă la Târgul Internațional de Turism “Tour&Tra­vel” de la Varșovia, care se desfășoară în perioada 22-24 noiembrie 2018. Pentru aceas­tă deplasare se pregătește o delegație formată din 5 persoane (2 funcționari de la CJ, un meșter popular, un translator și un șofer). Conform referatului care însoțește Proiectul de Hotărâre, prin participarea la Târgul de la Varșovia se dorește consolidarea prezenței pe piața turistică din Polonia în scopul atragerii unui număr mai mare de turiști în zona noastră. Costurile deplasării: 20.700 lei. Structura cheltuielilor poate fi oarecum diferită de cea de la Londra, întru­cât deplasarea se face cu mașina. La un ho­telul din Varșovia, central,  tot 3 stele, cu mic dejun inclus, două camere duble și un single pu­teau fi închiriate ieri cu 3.175 lei, pentru 4 nopți (21-25 noiembrie). Dife­rențele merg probabil pe transport și aceleași “materiale de promovare” ^ diurne.  Conform datelor statistice, turiștii polonezi sunt acum pe locul 5 în topul turiștilor străini sosiți în județ, dar, ca să fim realiști, probabil cei mai mulți se află în tranzit prin Suceava spre alte destinații. La ediția de anul trecut a Târgului de la Varșovia au fost peste 500 de expozanți, din 23 de țări.

Trebuie menționat și faptul că județul Suceava ar participa în premieră la aceste două târguri, considerate de CJ “manifestări importante la nivel internațional”. (T. A.)

 

3 Comentarii pe acest subiect. Spune-ti parerea!

  1. Gabi 25/07/2018 la ora 20:25 -

    Diurna pt. deplasari in strainatate e 35 euro/zi/persoana.
    Sa mearga restul de bani la achizitionarea de materiale de promovare? Ce gluma buna. Evident ca transportul si cazarea celor 6 membri ai delegatiei vor fi la ‘buiness class’, si de restul banilor…’acadele’ :)

  2. Dorin 25/07/2018 la ora 14:15 -

    ce sa vada ?,groapa de gunoi realizata de Flutur si padurile taiate ? Ar trebui anchetat acest individ de unde are adunata atita avere , din banii de bugetar ?

  3. adela 25/07/2018 la ora 11:54 -

    Nu ati numarat si nevestele sau amantele care vor insoti delegatia.