Tuesday , September 10 2024

Concesionarea serviciului public de salubritate, în dezbatere publică până pe 17 aprilie

Problema cea mai importantă din acest proiect este legată de noua metodă de gestionare a deșeurilor. In prezent, serviciul de salubrizare menajeră din municipiul Suceava se desfășoară în baza unui contract temporar încheiat cu firmele Diasil și Florconstruct 

primarie - 001 [800x600]


Primarul Ion lungu a anunțat ieri că până pe data de 17 aprilie se va afla în dezbatere publică proiectul pentru delegarea gestiunii prin concesiune a serviciului ­pu­blic de salubritate menajeră, care a fost publicat și pe site-ul Primăriei municipiului Suceava, iar sucevenii pot transmite propuneri, sugestii la Primărie pe marginea acestui proiect. “Este o licitație importantă, cu o valoare estimată a contractului de 83.829.600 lei. Perioada pe care va fi încheiat contractul este de 12 ani, perioadă care a rezultat în urma calculelor care s-au făcut pentru amortizarea investițiilor pe care trebuie să le facă cel care va câștiga licitația. Investițiile pe care ar trebui să le facă operatorul, până vom face acele platforme subterane și supraterane, sunt: întreținerea și reabi­litarea punctelor supraterane de colectare existente; recipienți de precolectare deșeuri menajere; realizarea a minimum 30 de puncte supraterane de colectare selectivă cu patru containere pentru hârtie, sticlă, mase plastice, metale; realizarea unui număr de paltforme subterane; realizarea și amenajarea unui număr de minimum 100 de platforme semi-îngropate; întreținerea, reabilitarea, igienizarea periodică a tuturor platformelor de colectare subterane și supraterane a deșeurilor municipale; autospeciale conform caietului de sarcini; europubele și eurocontainere conform caietului de sarcini; înființarea punctului de sortare cu dotările necesare desfășurării activității de sortare; de asemenea, asigurarea unui dispecerat, unde să poată fi contactați de către cetățeni, de cei care au de luat deșeuri de altă natură, voluminoase; achiziționarea și montarea a minimum 1.000 de coșuri stradale de gunoi pe an și amenajarea a două locuri de joacă pentru copii pe an, în suprafață de 500 de metri pătrați”, a transmis ieri primarul Ion Lungu.

Conform caietului de sarcini, câștigătorul licitației ar urma să costruiască 200 de platforme de colectare a deșeurilor, dintre care 100 îngropate și 100 semi-îngropate. Edilul sucevean a arătat că ­pro­blema cea mai importantă din acest proiect este legată de noua metodă de gestionare a deșeurilor. “La ora actuală platforme îngropate sunt în implementare la Cluj-Napoca, am discutat cu domnul primar Boc, voi merge până la Cluj să văd efectiv cum vor funcționa. Nici acolo nu sunt date în funcțiune. Spunea domnul primar Boc că nu au auto­rizație de la DSP sau ASP și erau la obținerea autorizației. Cele 100 de platforme îngropate vor fi amplasate în felul următor: 15 în cartierul Obcini, 23 în cartierul George Enescu, 9 în cartierul Zamca, 26 în Centru, 24 în Burdujeni, trei în Ițcani. Sigur, ele au un sistem hidraulic de ridicare, de înlocuire. De asemeni, platforme semi-îngropate 100 de bucăți, care sunt repartizate în felul următor: 14 în cartierul Obcini, 23 în cartierul George Enescu, șapte în Zamca, 28 în Centru, 25 în Burdujeni, 3 în Ițcani, în total 100. Ne dorim ca această licitație să se finalizeze cât mai repede. Este o licitație cu miză mare, sperăm să avem până la sfârșitul anului un operator de salubritate menajeră pentru că sunt multe lucruri de stabilit împreună cu acest operator”, a detaliat primarul Sucevei. In prezent serviciul de salubrizare menajeră din municipiu se desfășoară în baza unui contract temporar încheiat cu firmele Diasil și Florconstruct. Firma sau asocierea de firme care va câștiga licitația va trebui, conform primarului Ion Lungu, să colaboreze, după ce groapa de la Moara va fi dată în folosință, și cu cei care vor gestiona groapa de gunoi. Acesta a mai arătat că va trebui lămurită și chestiunea taxelor care vor trebui plătite către operator, precum și chestiunea privind investițiile ce vor trebui făcute, cum este rampa temporară de selectare, care va fi amenajată la Suceava. (A.I.)

Vezi si

 Peste 300 de polițiști au participat la ceremoniile de deschidere a anului școlar organizate în județul Suceava

Polițiștii suceveni au transmis că activitățile de debut ale anului școlar 2024-2025 s-au desfășurat fără …

error: