Wednesday , April 24 2024

Comisarii de la Protecția Consumatorului au dat amenzi de aproape 140.000 de lei

Aceștia au efectuat în perioada mai-iunie 362 de acțiuni de control, aplicând 76 de amenzi

După cum reiese din declarațiile comisarului Vasile Latiș, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava, reprezentanții instituției au desfășurat, în lunile mai și iunie, 362 de acțiuni de control și au aplicat 76 de amenzi în valoare de 139.300 lei, la acestea adăugându-se și 46 de avertismente.latis vasile

In cadrul acestor verificări, comisarii județeni au controlat modul de comercializare și etichetare a produselor de panificație și morărit, fiind luate la puricat 35 de unități de profil. “Au fost aplicate șapte amenzi în valoare de 14.800 de lei și șase avertismente. Dintre deficiențele constatate amintim produse neetichetate conform legislației în vigoare, produse fără etichetă nutrițională și produse pentru care nu era semnalat prețul”, a menționat șeful CJPC, Vasile Latiș (foto). Tot în intervalul mai-iunie s-a verificat și comercializarea produselor alimentare și nealimentare în mediul rural. „71 de acțiuni de control au fost întreprinse, soldate cu 13 amenzi în valoare de 20.100 de lei și nouă avertismente. Au fost depistate produse expirate, produse fără etichetă sau cu etichetă incorectă, prețuri lipsă și unități care nu aveau orarul de funcționare afișat”, a mai completat Vasile Latiș. O altă acțiune de control a vizat respectarea prevederilor legale la comercializare a produselor cosmetice, iar în urma celor 26 de verificări s-au aplicat șapte amenzi în valoare totală de 12.400 de lei și cinci avertismente. Au fost reținute de la comercializare produse în valoare de 322 de lei, deoarece erau expirate sau nu aveau avertismente referitoare la folosirea lor de către copii.

Tot în perioada mai -iunie sucevenii au depus la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului 191de reclamații, cele mai multe dintre acestea vizând serviciile operatorilor de telefonie mobilă. Reclamațiile cuprind diverse aspecte ale relației client-operator, cum ar fi refuzul agentului economic de a rezilia contractul, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condițiile în care contractul era deja reziliat, valoarea nejustificată a facturii de prestări servicii telefonice, în condițiile în care cartela a fost defectă, deci petentul nu s-a putut folosi în acea perioadă de serviciile de telefonie mobilă. Sucevenii au mai menționat în reclamațiile lor faptul că serviciile de internet, cât și cele de telefonie mobilă au fost neconforme, iar unii s-au trezit cu prelungirea în mod abuziv a contractelor sau cu telefoane în perioada de garanție cu multiple defecte. (C.R.)

 

Vezi si

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană organizează  o delegație de companii internaționale interesate să descopere potențialul de afaceri al orașului Siret și al Bucovinei

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)  organizează în perioada 22-24 mai o delegație …