Tuesday , April 23 2024

Chiar daca n-a efectuat inca niciun zbor de la Salcea, Wizz Air a decis deja reducerea curselor Suceava – Londra

Compania aeriana va efectua patru zboruri pe saptamana Suceava-Londra si retur doar in prima luna, in intervalul 19 august – 19 septembrie. Dupa aceasta data, frecventa zborurilor scade la trei pe saptamana. Spre comparatie, de pe aeroportul din Cluj, Wizz Air opereaza 20 de zboruri saptamanal spre aceeasi destinatie – Londra (Luton). Transformat in unealta electorala, Aeroportul Suceava avea in plan sa anunte, probabil, aceasta reducere a programului de zbor dupa alegerile din 5 iunie

aeroport 5 [800x600]

Luna trecută,  compania Wizz Air, împreună cu președintele Consiliului Județean, Cătălin Nechifor, și conducerea Aeroportului sucevean,  anunța că, începând cu data de 19 august, va opera zboruri regulate cu destinația Londra (Luton). Pe lângă premiera în sine (primele zboruri externe regulate de la Salcea), o mare victorie a fost considerată  și frecvența zborurilor, patru pe săptămână. Anunțul , firesc, a declanșat o mare bucurie printre suceveni. Mai iuți ca niciodată, cei de la Aeroportul “Stefan cel Mare” au postat imediat pe site-ul propriu noul program de zbor, cu zborurile Wizz Air dus – întors Suceava – Luton, în zilele de duminică, luni, miercuri, vineri. Nu a fost zi de atunci fără ca actuala conducere a Consiliului Județean să nu încerce fructificarea electorală a acestui  anunț. Ba, mai mult, imediat după anunțarea zborurilor către Londra, actualul președinte al CJ Suceava a dat ca sigure noi destinații care vor fi operate de la Suceava de către aceeași companie aeriană. De-a valma, în funcție de cine era în public, erau și încă mai sunt  indicate drept viitoare destinații Roma, Milano, Napoli, Madrid, Barcelona sau Bruxelles. Mare euforie!
Din păcate pentru noi toți, cei de la Wizz Air nu par însă așa de convinși că vor crește numărul curselor pe care le vor opera de pe Aeroportul sucevean. Astfel, fără ca de această dată conducerea CJ sau măcar Aeroportul să mai anunțe public, compania aeriană a decis deja, înainte de efectuarea primului zbor de la Salcea, să reducă frecvența curselor Suceava – Londra și retur. Pentru că sunt oameni cu obrazul subțire, se țin de cuvânt și vor începe de pe 19 august cu patru zboruri pe săptămână, dar după doar o lună, de pe 19 septembrie, unul dintre zboruri dispare și în loc de curse duminică, luni, miercuri și vineri, vom avea zboruri Suceava – Luton și retur doar în zilele de marți, joi și sâmbătă. Evident, compania aeriană este singura îndreptățită să decidă cum operează pe un anumit aeroport și pe o anumită destinație. Motivele exacte care au stat la baza unei asemenea decizii nu le știm și chiar mai tragem încă nădejde că, poate, modificarea frecvențelor și a zilelor de zbor va fi urmată de anunțarea unor alte destinații operate de Wizz Air pe Aeroportul de la Salcea.
Ce nu e în regulă cu administrarea Aeroportului Suceava
Ce se poate reproșa în toată această tristă modificare intervenită atât de repede de la anunțarea începerii zborurilor este atitudinea incorectă față de suceveni a conducerii Aeroportului, care nu anunță oficial această modificare decisă de Wizz Air și anunțată de companie pe site-ul propriu.
Pentru că, cel mai probabil, administratorii Aeroportului sucevean sau actualii lor șefi de la Consiliul Județean Suceava se vor repezi încercând să explice că reducerea numărului de zboruri e firească odată cu venirea toamnei, prezentăm zborurile efectuate de aceeași companie de pe Aeroportul Cluj, cu aceeași destinație – Londra (Luton). Astfel, în luna august, Wizz Air zboară de la Cluj la Luton și retur zilnic. In fiecare zi a săptămânii sunt trei astfel de zboruri Wizz Air de la Cluj la Londra, cu excepția zilei de sâmbătă, când clujenii, vai de ei, trebuie să se mulțumească doar cu două zboruri. Dacă la Suceava de pe 19 septembrie numărul zborurilor săptămânale se reduce de la 4 la 3, la Cluj frecvența zborurilor către Luton rămâne la fel cu cea din august, 3 zboruri în fiecare zi, cu excepția zilei de sâmbătă, când sunt doar 2 zboruri. Scorul săptămânal va fi, deci, 20 la 3 pentru Cluj și în extrasezon.
In schimb, noi îi “batem” de-i uscăm la prețuri. Astfel, cel mai ieftin bilet pentru zborul  Suceava-Luton din data de 26 august 2016 costă 1.029 lei, fără taxe și bagaje (care la Wizz Air au un preț destul de mare). Cel mai scump bilet disponibil aseară era cel pentru zborul Suceava – Londra din 24 august – nu mai puțin de 1.799 lei. Vorbim de un singur segment, fără retur Londra – Suceava. Si pentru 24 și pentru 26 august, un bilet pentru un zbor Cluj – Luton poate fi achiziționat cu 399 sau 499 de lei, în funcție de ora de zbor. Diferența majoră se păstrează și pentru biletele din septembrie. Astfel, pentru zborul din 24 septembrie, un bilet Suceava-Londra costă 849 lei. In aceeași zi, de la Cluj puteți ajunge la Londra cu 319-499 lei, la fel, în funcție de ora de zbor.
Ce rațiuni economice să fi dictat această politică a operatorului aerian față de suceveni? Suntem cumva văzuți ca ăia care mergem mai rar la Londra, dar avem de două-trei ori mai mulți bani decât ardelenii? Puțin probabil. Explicațiile poate ar trebui căutate și în nesfârșitele bâlbe în administrarea Aeroportului. Multele amânări ale finalizării lucrărilor de modernizare, reluarea cu întârziere a zborurilor după modernizare, amânarea la nesfârșit a dării în funcțiune a sistemului de dirijare a traficului  – ILS, marile probleme de la turnul de control, plus o evidentă inabilitate în negocieri, toate contribuie la deciziile pe care le ia o companie de zbor în relația cu Aeroportul de la Salcea.
Cu siguranță, nici faptul că își tratează cu dispreț călătorii și nu-i informează la timp despre modificările apărute în și așa subțirele orar de zbor nu poate fi considerat un atu al Aeroportului în negocierile cu operatorii aerieni.

Vezi si

Angelica Fădor: ”Festivalul Național al Ouălor Încondeiate de la Ciocănești – un eveniment de înaltă ținută”

Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a fost prezent, duminică, la Festivalul Național al Ouălor …

8 comments

  1. Aeroportul nostru din Suceava nu se compara nici cu cel din Iasi, care are curse spre Milano, Tel Aviv, Istanbul, Berlin, etc .

  2. Buna ziua ,
    Nu putem compara un aeroport mic din Moldova cu un aeroport mare din Ardeal. Clujul are traditie , renume . De aeroportul Stefan cel Mare nu cred ca stiu nici macar toti sucevenii. Acum , biletul Wizz Suceava – Luton incepe de la 179 lei (cautati cursele indepartate ). Pretul mare , de obicei, indica un grad mare de ocupare a aeronavei. TRansportatorii gasesc normal sa mareasca pretul biletelor . Isi spun ca pana in august se gasesc 10 oameni care ar plati mai mult , dar cu cateva zile inaintea zborului vor cobori foarte mult. De pe Cluj , aceeasi cursa , se practica un pret de inceput de 349 – 399 lei. Numarul de curse pe saptamana se modifica odata cu schimbarea programului ( iarna – vara ) si e normal sa scada . Conform altor articole , preturile pe care le practica aeroportul local pentru transportatori e mult mai mic fata de cel din Cluj , deci trageti concluziile. Cred ca se impunea o comparatie mai degraba cu aeroportul din Tulcea sau maxim cu cel din Craiova sau Arad. Otopeniul , Clujul si Timisoara joaca in cu totul alta liga.

  3. Sa existe cat mai multe zboruri, sa putem ajunge repede si ieftin in toata EUROPA si Romania.

  4. dati-va demisia

    S-a ajuns ca romanii sa renunte la identitatea lor nationala, pentru ca sunt scarbiti de tara lor, de cei din randurile carora provin, chiar si de limba pe care o vorbesc.
    Din pacate, si in Suceava noastra, imbogatitii peste noapte, migreaza ca sa le fie bine, scuipa venin catre ceilalti suceveni si uita de unde au plecat.
    Nimic nu mai este de mirare ca avem conducatorii pe care ii avem!
    ,,S-au ajuns” la conducere falsii patrioti, lichelele, care urasc visceral oamenii necajiti.
    Adevaratii semidocti, oameni marunti si limitati, lipsiti de scrupule, obsedati de innavutire, pofta de marire si de putere,

  5. Da, sunt rai astia de la obiectiv, nea Cristi. Adica sa ne inghesuim la 1300 biletul in loc sa mergem la Cluj la 400 biletul. Nu te supara, dar la nivel de familie, din businessul asta iese cazarea in Londra. Si daca vorbim de o familie de 3-4 persoane….ha ha, cum dracu sa dai 1200 de euro cand poti da 500? de restul banilor te poti caza linistit la londra vreo 3-4 zile…

  6. faceti si comparatia intre zborurile Tarom spre Bucuresti dela Suceava si dela Iasi si vedeti ca e valabila aceeasi diferenta de pret ca la WizzAir.

  7. Comparatia cu Aeroportul Cluj nu e prea plastica. Nu ne putem compara cu ei nici ca oras (putere financiara) nici ca trafic de aeroport. In 2015 Clujul a avut 1,4 milioane de pasageri ceea ce i-a plasat pe locul 2 dupa Otopeni care a avut 9,2 milioane de pasageri! Poate ca WizzAir-ul sa fi redus numarul de curse din cauza vanzarilor slabe. Fiind o companie privata nu-si poate da cu stangul in dreptul… Ceea ce ma mira e ca nu demult se faceau auzite prin spatiul virtual multe voci care cereau curse externe, in cazul nostru Londra dar la cumparat bilete nu s-a inghesuit nimeni. Probabil asa se va intampla si cu eventualele curse de Italia/Spania. Toata lumea vrea curse multe dar daca iei per persoana circula cu avionul de la locul de munca si pana acasa de cel mult 2-3 ori pe an. O companie aeriana nu e Armata Salvarii. Daca nu sunt vanzari la bilete, scot imediat cursa. Doar n-au sa zboare la 10-20% din capacitate. In ceea ce priveste costul biletelor, sunteti rai! Daca ar cumpara lumea bilete si ar fi pline cursele ar fi si preturile mai mici. Automat apare concurenta (vezi cazul Iasi) si in mod automat pretul biletelor scade.

  8. Buna ziua.
    Vreau sa va felicit pentru profesionalismul dumneavoastra. Informatiile pe care le primim de la OBIECTIV nu sunt niciodata scoase din context, au intotdeauna o sursa oficiala, verificata.
    Va multumesc pentru activitate si devotament fata de cetateni. Multumesc pentru ca ii faceti sa vada cu ochii lor ce mizerii se intampla in comunitatea noastra si ii ajutati sa se complaca in starea lor generala: aceea de a se victimiza si a-si plange de mila, de a cauta mereu vinovati pentru lipsa lor totala de interes.