Cel puțin două variante de traseu vor fi discutate pentru drumul de mare viteză de la Dorna la Suceava
La Drumul de mare viteză Vatra Dornei – Suceava este în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. O informare în acest sens a fost dată publicității de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Este de precizat că porțiunea respectivă a făcut obiectul celui de-al treilea lot de la licitația privind studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteză de la Suceava la Baia Mare, lotul al doilea fiind de la Vatra Dornei la Dej, via Bistrița iar cel de-al treilea fiind de la Deja la Bistrița. Deocamdată, conform Master-Planului pentru Transporturi din România, doar între Baia Mare și Dej a fost prevăzută din start realizarea unui drum expres (DX 4), iar de acolo la Suceava un drum de mare viteză de o categorie inferioară, un așa numit TransRegio.
Totuși, există această obligativitate ca la fiecare studiu de fezabilitate să fie efectuate analize multi-criteriale pentru variantele de traseu stabilite și, în funcție de diverși parametri luați în calcul la respectivele analize, poate rezulta ca pe unele tronsoane sau porțiuni de tronsoane să fie realizate drumuri expres sau autostrăzi. Așa a fost cazul pentru A7 Ploiești – Siret unde în Master Plan a fost prevăzut integral a se face drum expres (DX 5) iar urmare a analizelor multi-criteriale a rezultat că este fezabilă de la bun început construirea unei autostrăzi, singura excepție fiind de la Siret la Românești (al șaselea tronson de la Siret la Suceava) unde va fi menținută soluția de drum expres din Master Plan.
„În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu”, se specifică în informarea CNAIR.
Precizăm că licitația derulată pentru studiul de fezabilitate a celor trei loturi se referea doar la „drum de mare viteză”, nicăieri în caietul de sarcini de pe locul pentru traseul de la Vatra Dornei la Suceava nefiind specificat termenul de autostradă. Cu toate acestea, pentru drumul de la Suceava la Baia mare și de acolo până la Satu Mare a fost adoptată o lege cu privire la construirea așa numitei „Autostrăzi a Nordului”. (D.P.)
Gogoși …