Reglementările stufoase al UE şi ale altor state din afara acesteia, multitudinea standardelor interne ale producătorilor de anvelope, marketingul produselor dar şi tendinţa unor producători europeni de a îmbrăţişa standardele americane au dus la prezenţa pe piaţa românească a unei multitudini de tipuri de anvelope ce încurcă alegerile făcute de automobilişti.
Trebuie ştiut însă că, potrivit legii 161/2011, după data de 1 noiembrie va fi sancţionată “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă”. Deci o primă concluzie este că acestea sunt obligatorii doar dacă starea carosabilului impune folosirea lor.
Potrivit OG 5/2011, actul legislativ iniţial ce a fost aprobat prin legea 161, anvelopele de iarnă sunt definitive ca fiind cele “omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.” CONTINUARE AICI