Friday , September 17 2021

Cât câştigă mall-urile sucevene pe fiecare metru pătrat închiriat

Iulius Mall Suceava 3

Potrivit unui top al celor mai mari 50 de centre comerciale din România, cei de la Iulius Mall şi Shopping City au venituri medii din exploatare situate sub 14 euro pe metrul pătrat, cât este media la nivel naţional, deşi suprafeţele lor sunt peste media naţională. In ce priveşte clasamentul pe cifra de afaceri, Iulius Mall se situează la nivel naţional pe locul 16, primul de altfel din zona Moldovei din acest punct de vedere, iar Suceava Shopping City este pe locul 24 la nivel naţional şi al treilea din Moldova

Veniturile înregistrate de mall-urile sucevene, după un calcul realizat de Ziarul Financiar în funcţie de încasări raportate la metrul pătrat, se situează sub media naţională. Calculele resapectivă au fost făcute luându-se în vedere primele cincizeci de centre comerciale din ţară, topul incluzând atât Iulius Mall, cât şi Suceava Shopping City.
Conform topului respectiv, suprafaţa totală a celor cincizeci de malluri şi centre comerciale este de 1,92 milioane metri pătraţi, ceea ce înseamnă o medie de 38,5 mii metri pătraţi. Shopping City are însă o suprafaţă de 46.000 de metri pătraţi, iar Iulius Mall are 49.800 de metri pătraţi, ceea ce face ca mall-urile sucevene să fie peste media pe ţară în ceea ce priveşte suprafaţa.
Nu la fel stau lucrurile în ceea ce priveşte veniturile pe metru pătrat. In vreme ce media la nivel naţional, conform evaluării făcute de Ziarul Financiar este de 14 euro pe metru pătrat, în fiecare lună, la Suceava situaţia este sub medie, mai ales la Suceava Shopping City care, cu venituri medii lunare de 8,5 euro/metru pătrat sunt la aproape jumătate de medie.
Sunt şi mall-uri sau centre comerciale care stau şi mai slab la acest capitol: Sibiu şi Oradea Shopping City, Jupiter City Piteşti, ERA Iaşi şi Oradea, Botoşani şi Severin Shopping Center, precum şi cele trei magazine care au mai rămas în lanţul Galleria Mall la Buzău, Piatra Neamţ şi Arad, cel din Suceava închizându-şi porţile şi nici nu a fost inclus în „radiografia mall-urilor” realizată de Ziarul Financiar.
Nici Iulius Mall nu stă foarte bine la capitolul venituri calculate în funcţie de suprafaţă, având însă venituri medii lunare din exploatare de 11,5 euro pe metru pătrat, situându-se în acest fel peste ERA Iaşi şi Târgu Mureş, Alba Mall, Hello Park Bacău, Vitantis Bucureşti şi Colosseum Chitila.
In ceea ce priveşte cifra de afaceri, Iulius Mall a înregistrat o creştere în 2012 de 6,2% faţă de 2011, de la 6,5 la 6,9 milioane euro. De cealaltă parte, la Shopping City Suceava cifra de afaceri în 2012 a scăzut cu 4,1% de la 4,9 la 4,7 milioane de euro. De menţionat că în ce priveşte clasamentul pe cifra de afaceri, Iulius mall se situează la nivel naţional pe locul 16, primul de altfel din zona Moldovei din acest punct de vedere, iar Suceava Shopping City este pe locul 24 la nivel naţional şi al treilea din Moldova, fiind devansat la cifra de afaceri şi de Iulius Mall Iaşi, dar situându-se înintea celor de la ERA Focşani, Hello Park Bacău şi Arena Mall Bacău care au cifre de afaceri de 4,6 milioane de euro. (D.P.)

Vezi si

Cum îți asiguri un preț fix la electricitate timp de 12 luni pentru casa ta (P)

Anul acesta a venit cu schimbări importante pe piața de energie electrică, în contextul liberalizării  …