Tuesday , January 31 2023

Buruienile, minciunile şi nepăsarea au înghiţit şoseaua de centură a Sucevei

Ieri, niciun utilaj şi niciun muncitor nu erau pe şantierul mult promisei centuri a oraşului. „Craterul” de la un viaduct de pe tronsonul 1, în care un poliţist intrase cu tot cu maşina personală, cu câteva săptămâni în urmă, nu a fost astupat nici acum iar şanţurile dalate au rămas în continuare colmatate. Pe tronsonul 2 s-a mai turnat un strat de asfalt doar pe o distanţă de vreun kilometru şi numai pe o singură bandă. Pe tronsonul 3 s-a turnat asfalt, dar mai trebuie puşi parapeţi metalici pe vreo şapte kilometri şi trebuie realizate marcaje şi semnalizări, data de 15 august este tot mai puţin probabilă pentru finalizarea acestui tronson

centura 1 - 23 iulie 2014 [800x600]


La şoseaua de centură a Sucevei este un fel de „cooperativă a muncii în zadar” şi niciun termen avansat de nicio autoritate sau firmă de construcţii nu mai poate fi luat în serios. Niciun utilaj nu era ieri pe centura Sucevei, nici măcar pe tronsonul al treilea al şoselei de centură a Sucevei, situat de la intersecţia cu DN 17 din Scheia până la intersecţia cu DN 2 din Pătrăuţi, despre care s-a spus, cu două săptămâni în urmă, că ar putea să fie finalizat în jurul datei de 15 august, în urma discuţiilor care au avut loc între firma de consultanţă şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Ieri, pe niciunul din tronsoanele de la şoseaua de centură a Sucevei nu era ţipenie de muncitor de la firma SCCF ori ce la vreo firmă căreia să-i fi cesionat o parte din lucrări.
In schimb, de vreo două săptămâni încoace, progresele făcute cel puţin la două din cele trei tronsoane nu prea se văd, fiind mici, dacă nu chiar minuscule. Nu la fel este şi delăsarea, care este la cote considerabile. „Craterul” de la viaductul de pe tronsonul 1, în care un poliţist intrase cu tot cu maşina personală, cu vreo trei săptămâni în urmă, nu a fost astupat nici acum. La fel nici zona de la intrarea din DN 2 nu a fost amenajată corespunzător şi nici măcar nu a început pareta de lucrare care trebuie făcută pentru consolidare. In schimb, s-au înmulţit grafiti-urile de sub pasaj, inclusiv cu câteva măscări în engleză. Sanţurile dalate de dincolo de acel viaduct şi până la intersecţia cu drumul judeţean ce duce spre Moara sunt în continuare colmatate, ba chiar pe o lungime mai mare ca acum două luni sau trei luni în urmă. Adică atunci când fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, a vizitat şantierul şi a spus că vor avea loc discuţii la minister cu conducerea de la Bucureşti a firmei SCT, cea care a preluat SCCF Iaşi după ce francezii de la Colas au plecat din ţară. Din câte se pare, discuţiile respective nu au mai avut loc pentru că, susţin unele surse sub rezerva anonimatului, dacă s-ar fi implicat mai mult ministerul de resort atunci situaţia era mai bună acum. Dacă anii trecuţi era o joacă de-a finanţarea care ba era, ba nu era blocată, acum finanţare există însă undeva circuitul banilor este obturat şi nu prea mai se găsesc firme care să mai lucreze cu SCCF.centura 1 - 23 iulie 2014 - 2 [800x600]
Firma de consultanţă Luca Way a solicitat, cu vreo lună în urmă, rezilierea contractului încheiat între CNADNR şi SCCF. Data la care a expirat termenul de predare a lucrărilor şi de la care ar fi trebuit, teoretic, să se circule pe şoseaua de centură a Sucevei, a fost 7 iunie, ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 7 mai, pentru 30 de zile. De atunci, teoretic, ar fi trebuit să curgă penalităţi de la data de 7 iunie pentru că propunerea de reziliere a contractului n-a fost acceptată de CNADNR. Din mai s-a cerut prelungirea contractului până pe 20 septembrie, dar nici această solicitare nu a fost acceptată.
In tot acest interval, activitatea firmei de construcţie pe şantierul respectiv a fost modestă, în orice caz nu suficient cât să poată măcar până la 7 iunie să fie gata tronsonul dintre Scheia şi Pătrăuţi, care era cel mai avansat din cele trei câte ar fi la centura Sucevei. Nici după această dată nu era mare efervescenţă. Deşi, este practicabil în procent de 100%, tronsonsul fiind asfaltat în întregime, în ultimele două săptămâni nu s-au finalizat lucrările în zona şanţurilor, a rigolelor, cele de iluminare a parcării de TIR-uri. Totuşi, turnarea de uzură în zona cunoscută cu denumirea de „Zidul Morţii” s-a făcut. In continuare ar trebui executate şi lucrări importante de semnalizare şi marcare corespunzătoare a tronsonului trei pentru a se permite o circulaţie corespunzătoare. Cât priveşte parapeţii metalici, ar mai fi nevoie de vreo şapte kilometri şi după cum se vede treaba nu sunt mari speranţe că vor fi aduşi şi montaţi, existând riscul ca termenul de 15 august pentru darea în folosinţă a tronsonului 3 să nu fie respectată. Dacă în urmă cu o lună maşinile mici puteau să circule nestingherite pe tronsonul trei, de data aceasta situaţia nu mai este aşa pentru că obstacole de beton au fost puse din la podul peste râul Suceava şi la pasarela CFR, dar şi la intrarea dinspre Pătrăuţi. centura 1 - 23 iulie 2014 - 3 [800x600]
Cu două săptămâni în urmă, se discutase ca şi celelalte două tronsoane care mai trebuie finalizate – cel de la intersecţia cu DN 17 de la Scheia până la intersecţia cu drumul judeţean ce duce spre Moara şi cel de la intersecţia cu drumul judeţean până la intersecţia cu DN 2 spre Fălticeni să fie finalizate pe data de 15 octombrie a.c., dacă decurg lucrările conform acestui plan. In privinţa tronsonului 1 am arătat că lucrările nu au decurs nicicum. Cât priveşte tronsonul al doilea, menţionăm că s-a turnat încă un strat de asfalt pe o distanţă de vreun kilometru pe una din benzile de circulaţie situate între o pasarelă CFR şi un pod aproape de satul Sfântu Ilie.
centura 1 - 23 iulie 2014 - 4 [800x600]In rest nimic nou pe tronsonul respectiv: parte din drum este asfaltat, parte doar pietruit, unele poduri sunt practicabile, altele nu, iar parte din şanţuri sunt colmatate, ca şi pe tronsonul 1. Cât priveşte parapeţii metalici, gheaţă la mal. Practic, şoseaua de centură nu are nicio şansă în ritmul acesta să fie finalizată la data de 15 octombrie, cel puţin nu anul acesta. Aspectul acestei rute ocolitoare este ca al unei case la roşu care, deşi are acoperiş şi uşi, tot nu poate fi locuită. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Un tânăr de 18 ani din Bunești, prins de jandarmii din Fălticeni după ce a lovit un bărbat cu o bâtă

În data de 30 ianuarie a.c., pe timpul executării serviciului de patrulare, jandarmii din municipiul …

4 comments

  1. pai daca a zis Sova si a intarit si Ponta-plagy ca se va termina centura , iti inchipui ce mari mincinosi ne conduc Important e sa-i faca lui Dragnea o mica autostrada sa aiba cum circula Bombonica sa . Valeu,valeu , valeleu cu asa escroci.

  2. Dar nu ati obseravat ca s-au furat piulitele de la sustinerea parapetilor, peste tot !? Nu aveti simtul observatiei s-au nu va intereseaza!?
    Victor Ponta se simte în largul său!
    Ponta a reuşit cu succes, in scurt timp, sa provoace unui considerabil segment al populației o puternica si constanta aversiune față de preşedintele Traian Băsescu si de Crin Antonescu. Aceasta aversiune, a fost alimentata cu succes de citiva ,,profesionisti” din aparatul de propagandă al pretinselor televiziuni de ştiri şi, mai nou, de televiziunea națională. Este vizibil ca Ponta are o echipă de agitatori care îi livrează cu promptitudine teme incropite seara de seara pentru reacții publice, care nu au nimic de-a face cu realitatea, dar sunt al dracului de eficiente la prostime.
    PSD recurge, fara jena, la trucul cu „USL trăieşte“, pentru a aduna o mare masă de ,,mulțumiți”- s-a vazut ce a fost la alegeri.

  3. sper ca sucevenii si-au data inca o data seama ca aceasta guvernare,si acest guvern nu a facut nimic din ce a promis,in campania de la europarlamentare,s.au facut din nou promisiuni,ca soseaua de centura o sa fie gata,se pare ca nu….dragi suceveni,in noiembrie stampila este la voi in mana,sanctionati PSD-ul,nu-l votati pe minciunosul de PONTA

  4. dle. nechifor, va multumim! ati realizat tot ce ati promis in campanie. abia asteptam sa va confirmam din nou in 2016!