Alte stiri
Wizz Air: Cota de piață în România va ajunge la peste 53 %, după preluarea rutelor de la Blue Air
26 April, 2023
Chiar dac\ nu [i-au f\cut vreodat\ rezerv\ri la British Airways, Air France, Saudi Airlines, Lufthansa, Qatar Airlines, Virgin Atlantic sau Singapore Airlines, sucevencele care lucreaz\ la accesoriile cu care sunt echipate avioanele sunt m=ndre c\ produsele confec]ionate de ele sunt apreciate de pasageri N administratorul firmei, Magda Pastram\, sus]ine c\ pentru a se men]ine `n topul companiilor interesate `n p\trunderea [i men]inerea pe pia]\ `n acest domeniu a fost prezent\ la majoritatea t=rgurilor de profil din Europa
Pu]ini sunt cei care [tiu c\ `n atelierul „Stefi Tex”, la ie[irea din municipiul Suceava spre Plopeni, de 14 ani se fac accesorii pentru zece companii aeriene. Huse, tetiere, m\nu[i, [ervete, perdele, p\turi,cearsafuri, sunt doar c=teva din accesoriile confec]ionate la o firm\ apar]in`nd unui investitor privat, condus\ de Magda Pastram\. Unitatea, aflat\ la ie[irea din municipiul Suceava spre Boto[ani, a mai fost `n aten]ia presei cu h\inu]ele de copii confec]ionate pentru magazinele Mihaelei R\dulescu.
Toate materialele folosite `n confec]ionarea accesoriilor, printre care pielea, c\ptu[eala, stofa, capsele, p`nza alb\, inelele metalice pentru accesorii, sunt aduse din Anglia, Germania, Spania. ~n general, companiile aeriene schimb\ accesoriile o dat\ la trei ani, sus]ine Magda Pastram\, cum este de exemplu British Airways. Accesoriile odat\ finalizate, sunt preluate de companiile de avia]ie din Marea Britanie [i Finlanda care se ocup\ de preluarea acestora, iar ulterior ajung la companiile care opereaza cursele aeriene.
“Se pune foarte mare accent pe calitate [i promptitudine. Nicio cus\tur\ nu trebuie s\ fie gre[it\. Toate ]es\turile sunt tratate ignifug. Primul nostru contract a fost pentru British Airways, apoi pentru Virgin Atlantic, a[a am `nceput s\ p\trundem pe pia]\, am c=[tigat licita]ii [i sper\m s\ ne men]inem. Suntem verifica]i de reprezentan]ii companiilor de avia]ie, care ne-au [i atestat pentru munca noastr\. Sunt teste standard [i trebuie s\ `ndeplinim anumite condi]ii”, spune Magda Pastram\.
~n ceea ce prive[te designul accesoriilor, companiile aeriene vin cu oferta lor, dar accept\ [i `mbun\t\]iri venite din partea p\r]ii rom=ne. “Se colaboreaz\ bine, exist\ seriozitate maxim\. Nici nu poate fi vorba de lips\ de `ncredere. Altfel nici nu am fi c=[tigat licita]ii. Fiecare companie aerian\ are modelul s\u de “`mbr\care”, am putea spune, a avionului. Sigur c\ [i cei cu care am `ncheiat contracte vin cu idei, cu designul lor, dup\ care se face mostra, apoi verific\ dac\ produsul e calitativ. Cel mai dificil este la produsele din piele, pentru c\ odat\ ce e desf\cut r\m=n urme [i nu mai poate fi utilizat, ci trebuie `nlocuit. Trebuie s\ fii atent\ [i `n acela[i timp s\ `]i plac\ ceea ce faci. Trebuie foarte mult\ aten]ie”,ne-a mai spus Magda Pastram\.
Chiar dac\ nu [i-au f\cut vreodat\ rezerv\ri la British Airways, Air France, Saudi Airlines,Lufthansa,Qatar Airlines, Virgin Atlantic, Ryan Air, Finnair sau Singapore Airlines, cei aproximativ 30 de muncitori care lucreaz\ la accesoriile pentru cursele aeriene amintite anterior sunt mul]umi]i c\ produsele confec]ionate sunt apreciate de milioane de pasageri de pe aproape toate continentele. Chiar dac\ sus]in la unison c\ nu au urcat `n vreo astfel de aeronav\, confec]ionerii, `n majoritate femei, ne-au spus c\ au emo]ii atunci c`nd vine vorba de produsele lucrate chiar de m=na lor. „Cum putem s\ ne sim]im dec=t m=ndri c\ avem posibilitatea s\ realiz\m accesorii? {i când ne gândim c\ acele avioane ajung pe toate continentele… Nu prea am avut ocazia s\ c\l\torim cu aceste companii, dar nici nu am primit reclama]ii sau produse returnate. Lucr\m calitativ [i putem face fa]\ pie]ei europene”, ne-a spus Costel C`mpan, cel care face tiparele [i prima mostr\ pentru accesorii.
{i cum calitatea e un indicatior foarte important la acest sortiment de marf\, suceveanca Elena Pohoa]\ este cea care are ultimul cuv=nd `n finalizarea produsului. Ea controleaz\ calitatea m\rfurilor `nainte de a p\r\si unitatea. O mic\ gre[eal\ [i companiile aeriene nu ar mai aprecia calitatea unui accesoriu. De aceea atribu]ia ei este de a verifica foarte atent fiecare accesoriu `n parte.
N H\inu]e de copii marca „Ayan”
Mult mediatizata colec]ie de articole vestimentare pentru copii, marca Ayan, afacere pus\ la cale de Mihaela R\dulescu [i de fostul ei so], omul de afaceri Elan Schwartzenberg, este confec]ionat\ în atelierul so]ilor Lucian [i Magda Pastram\, fo[ti colegi de studen]ie cu Elan. Articolele vestimentare se v=nd `n mai multe magazine din ]ar\, fiind create pentru copii cu vârsta cuprins\ între 3 luni [i 14 ani. Numele magazinului, “Picioru’ Gras”, vine de la porecla dat\ lui Ayan, pe când era bebelu[, chiar de c\tre tat\l s\u, cunoscutul om de afaceri Elan Schwartzenberg. Chiar dac\ la început a avut emo]ii privind apari]ia pe pia]\ a h\inu]elor marca Ayan, întrucât decizia de a le confec]iona a fost luat\ într-un timp scurt, acum produc]ia decurge `ntr-un ritm normal. La Suceava, Mihaela R\dulescu are deschis astfel de magazin la Iulius Mall. Chiar dac\ este criz\, v=nz\toarele nu se pl=ng de v=nzare slab\. Muncitoarele care lucreaz\ h\inuţele marca Ayan au emo]ii atunci când lucreaz\ îmbr\c\mintea pentru copii, pentru ca brandul lansat de Mihaela R\dulescu este unul cu preten]ii. (Cristina TODIRC|)
Tags accesorii avioane Stefi Tex
Poți câștiga un voucher de 1.000 de euro la ABAU – metal decor –, un …