Friday , April 19 2024

AJOFM Suceava înregistrează zilnic sute de aplicații pentru șomaj tehnic

O bună parte dintre angajatori întâmpină o serie de dificultăți în completarea și transmiterea documentației către AJOFM Suceava, în condițiile în care totul se face de la distanță, cu ajutorul tehnologiei și al internetului. ”O parte dintre angajatori nu au scannere, nu au programele necesare pentru a completa actele necesare și a ni le trimite, mai apoi, nouă. Dar până la urmă se găsesc soluții, de regulă cu ajutorul telefonului. Pozează documentele și ni le trimit prin WhatsApp și ne descurcăm așa cum se poate”, a explicat inspectorul relații publice al AJOFM Suceava, Anca Capverde.

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Suceava a început să prelucreze aplicațiile pentru acordarea șomajului tehnic de miercuri, 1 aprilie, pentru acei angajați care au încetat munca începând cu 16 martie a.c. Încă din prima zi s-au înregistrat sute de astfel de documente trimise online de către angajatorii suceveni. ”Am început în forță, cu sute de aplicații pe zi transmise de angajatori. Avem 7 sau 8 colegi care lucrează peste program și de acasă și vor lucra și în weekend, pentru că trebuie să reușim să prelucrăm aplicațiile astfel încât angajații să își primească banii în 15 zile de la depunerea actelor. Procedura a fost simplificată și considerăm că vom reuși să facem față volumului mare de muncă, chiar dacă va trebui să suplimentăm personalul care se ocupă de aplicațiile pentru șomajul tehnic”, a declarat Anca Capverde, purtătorul de cuvânt al AJOFM Suceava.

Angajatorii suceveni au de urmat anumiți pași pentru a ajunge, în faza finală, să depună aplicația prin care solicită acordarea șomajului tehnic angajaților lor, și anume suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaților, în conformitate cu dispozițiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi operarea acestora in REVISAL și completarea cererii pentru acordarea șomajului tehnic, semnată și datată, a declarației pe propria răspundere cu privire la reducerea sau încetarea activității și a listei persoanelor care vor intra în șomaj tehnic, semnată de angajator. Abia apoi pot transmite solicitarea indemnizației pentru șomaj tehnic, prin depunerea la AJOFM Suceava a documentelor sus-menţionate, la adresa de email [email protected].

O bună parte dintre angajatori întâmpină o serie de dificultăți în completarea și transmiterea documentației către AJOFM Suceava în condițiile în care totul se face de la distanță, cu ajutorul tehnologiei și al internetului. ”O parte dintre angajatori nu au scannere, nu au programele necesare pentru a completa actele necesare și a ni le trimite, mai apoi nouă. Dar până la urmă se găsesc soluții, de regulă cu ajutorul telefonului. Pozează documentele și ni le trimit prin WhatsApp și ne descurcăm așa cum se poate”, a explicat inspectorul relații publice al AJOFM Suceava, Anca Capverde.

Cel mai important lucru ce trebuie specificat este că toate demersurile în acest sens le face angajatorul, care va primi fondurile necesare plății indemnizațiilor de șomaj tehnic destinate angajaților. Deci angajații vor fi plătiți de angajator, după ce Ministerul Muncii va face plățile aferente șomajului tehnic. Indemnizația se solicită lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă, ulterior datei de 16 martie, în cazul angajatorilor cu certificat de situație de urgență TIP1-Albastru, respectiv ulterior datei de 21 martie, de către angajatorii cu certificat de situație de urgență TIP2- Galben.

Relaţii suplimentare referitoare la şomajul tehnic se pot obţine la telefoanele 0230 523279, 0786 232 449, 0786 290 204, 0786 232 450 sau la adresa de email [email protected]. (Oana NUȚU)

 

Vezi si

Adăpost de animale incendiat intenționat la Marginea (FOTO, VIDEO)

Pompierii militari ai Detașamentului Rădăuți, împreună cu lucrătorii Serviciilor voluntare pentru situații de urgență Marginea …