8 unități de învățământ au organizat, în semestrul I, cursuri online pentru perfecționarea cadrelor didactice în folosirea instrumentelor digitale

reportersite
15 ianuarie 2021, 19:37

Școala Gimnazială nr.3 Suceava, Școala Gimnazială ”G. Voievidca” Câmpulung Moldovenesc, Școala Gimnazială nr. 4 Vatra Dornei, Școala Gimnazială ”I. Ciurea” Fălticeni, Școala Gimnazială ”T. Balan” Gura Humorului, Școala Gimnazială ”Bogdan Vodă” Rădăuți, Colegiul Național de Informatică ”Spiru Haret” Suceava și Clubul Copiilor Fălticeni au organizat webinarii, un fel de laboratoare de învățare în online, oferind cadrelor didactice participante informații esențiale cu privire la instrumentele digitale cele mai folosite în predarea online și exemple de bune practici.

Inspectorii școlari au adaptat activitățile metodice organizate pe parcursul semestrului I la condițiile actuale, astfel că s-a pus accent pe perfecționarea cadrelor didactice în folosirea instrumentelor digitale, indispensabile în perioada desfășurării cursurilor online. A fost necesară o adaptare de la un mod de învățare și relaționare bazate pe interacțiune directă, la învățare și relaționare intermediate de tehnologie.

Activitățile metodice din oferta de formare continuă a Inspectoratului Școlar Județean Suceava – educație permanentă, s-au desfășurat, pe parcursul semestrului I, în mediul virtual, în cadrul a 8 webinarii cu tema ”Învățare și inovare în mediul virtual”. ”Webinariile au avut o structură unitară, dar modalitățile de realizare, exemplele de bune practici, experiențele de învățare, diversitatea de abordări operaționalizate au aparținut unităților școlare coorganizatoare ale evenimentelor online, adevărate laboratoare de învățare în online. Webinariile metodice ne-au familiarizat cu instrumentele digitale, cu scopul de a transfera și accesibiliza experiențele de învățare din mediul online”, a specificat inspectorul școlar prof. Tatiana Vîntur, care a realizat cartea digitală a webinariilor metodice, prilej de învățare, inovare și creativitate a actului didactic – sinteză a activităților de formare continuă din semestrul I.

Cele 8 webinarii au cuprins Învățarea modernă a Generației Z; Avantaje și dezavantaje ale învățării în online; Echipamente și instrumente digitale; Experiențe de învățare. Potrivit inspectorului școlar, unitățile școlare care au contribuit la perfecționarea cadrelor didactice sunt: Școala Gimnazială nr.3 Suceava (învățare cu bucurie), Școala Gimnazială ”G. Voievidca” Câmpulung Moldovenesc (școala are trecut, prezent și viitor), Școala Gimnazială nr. 4 Vatra Dornei (caiet metodic – instrument de învățare în online), Școala Gimnazială ”I. Ciurea” Fălticeni (activitate de învățare și cercetare continuă a sufletelor copiilor), Școala Gimnazială ”T. Balan” Gura Humorului (distanțele ne apropie prin intermediul instrumentelor digitale), Școala Gimnazială ”Bogdan Vodă” Rădăuți (varietate de instrumente digitale, învățarea continuă și două cărți digitale), Colegiul Național de Informatică ”Spiru Haret” Suceava (calitate și diversitate), Clubul Copiilor Fălticeni (învățare nonformală în mediul virtual, experiențele parteneriatului bilateral).

În cadrul celor 8 webinarii, cadrele didactice au avut șansa de a învăța cum să folosească cele mai importante și de folos aplicații digitale, în funcție de disciplinele de învățământ pe care le predau. (Oana NUȚU)