Sunday , April 28 2024

6.759 de elevi au susţinut, ieri, proba la Limba Română din cadrul evaluării naţionale

evaluarea nationala 1

La prima probă a evaluării naţionale, din totalul de 6.861 de elevi înscrişi s-au prezentat doar 6.759 de elevi. Un elev a susţinut proba la Limba Română acasă, având o fractură la un picior, alţi trei au avut la dispoziţie o oră în plus, din cauza unor probleme medicale. Subiectele au fost considerate accesibile de majoritatea elevilor care au participat la examen

La prima probă a evaluării naţionale, respectiv la Limba şi Literatura Română, desfăşurată în cursul zilei de ieri, din cei 6.861 de elevi înscrişi s-au prezentat doar 6.759. Potrivit celor spuse de Laura Hacman, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Scolar Judeţean, “102 elevi nu s-au mai prezentat la proba de Limba Română. Examenul s-a desfăşurat în condiţii normale, neexistând nici un fel de probleme”
Ajunşi în sălile de examen de la 8.30, elevii au aşteptat cu nerăbdare subiectele, până în jurul orei 9.00. Varianta extrasă la Limba şi Literatura Română în cadrul evaluării naţionale a avut numărul 10. La primul subiect, elevii au avut de tratat mai multe cerinţe dintr-un text de Alexandru Vlahuţă, intitulat “Durerile lumii ». Tot la punctul I, elevii au avut de redactat o compunere de 150-250 de cuvinte, în care să evidenţieze trăsăturile unui personaj din textul dat. La subiectul al II-lea a fost un text nonliterar de pe site-ul www.eucitesc.ro, pe baza căruia au fost formulate un număr de şase cerinţe. La punctul B, din cadrul aceluiaşi subiect elevii au trebuit să realizeze de asemenea, o compunere, de 80-150 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare, reală sau imaginară petrecută în timpul unui concurs.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Scolar Judeţean (ISJ) Suceava, a declarat că un absolvent de clasa a VIII-a al şcolii gimnaziale Ilişeşti a susţinut acasă proba scrisă la Limba Română, în prezenţa unei comisii speciale, întrucât este netransportabil, având o fractură la un picior.
Alţi trei candidaţi de la şcoala nr. 2 Marginea, Scoala “Jean Bart” din Suceava şi şcoala Dorna Arini au avut prelungit cu o oră timpul de lucru pentru redactarea tezei din cauza unor probleme medicale, unul dintre aceştia, cu probleme de vedere, susţinând proba la Limba Română într-o sală separată, prin dictare, în prezenţa unei comisii.
Subiectul la Limba şi Literatura Română, uşor pentru unii elevi, mai dificil pentru alţii
Referitor la dificultatea cerinţelor variantei 10, părerile au fost împărţite. Dacă unii elevi au spus că nu au întâmpinat dificultăţi în tratarea subiectului, alţii au spus că au fost anumite cerinţe care i-au cam pus pe gânduri. “M-am descurcat bine. A fost destul de uşor deoarece m-am pregătit încă de la simulare, am făcut şi meditaţii în particular după ce am văzut că am luat 6. M-am trezit şi am pus mâna pe carte. Mă aştept să iau un 9 », a spus Vlad Stamate, elev de la Scoala Generală nr. 3 din Suceava. Un alt elev din cadrul aceleiaşi şcoli, Teodor Struţ a spus : « Mi s-a părut mai greu la subiectul I, unde am avut de menţionat nişte trăsături la opera epică şi semnificaţia unei secvenţe. Si la subiectul II a fost mai greu la valorile morfologice şi funcţiile sintactice ale unor cuvinte”. Alţii au spus că subiectul nu a fost greu deoarece au avut simularea şi ştiau cum o să fie, iar în urma rezultatelor au mai avut timp să înveţe.
Ieşiţi din sălile de examen, unii dintre elevi au fost întâmpinaţi de către părinţii care aşteptau emoţionaţi să vadă cum s-au descurcat copiii lor.
In cele 120 de minute, elevii au avut timp din plin să rezolve subiectele, cei mai mulţi ieşind mulţumiţi din sălile de examen. Potrivit celor spuse de profesori, elevii au folosit ciornele şi au avut timp să le transcrie, iar subiectele au fost cotate ca fiind de nivel mediu în ceea ce priveşte dificultatea acestora. “Subiectul a respectat modelul postat de Ministerul Educaţiei Naţionale din luna noiembrie. Pe de altă parte, am analizat lucrurile şi am constatat că nu mai există controversele cu care eram obişnuiţi, cel puţin din anul anterior. In ceea ce priveşte dificultatea subiectului, cred că se plasează exact în zona aceea medie, astfel încât fiecare elev să se descurce onorabil”, a declarat Gabriela Cazacu, profesor de Limba şi Literatura Română din cadrul Colegiului Naţional “Mihai Eminescu” din Suceava. Profesorul a mai spus că timpul destinat rezolvării subiectelor a fost suficient, drept dovadă la ora 11 şi câteva minute, când le-a expirat timpul, erau puţini elevii care nu predaseră lucrările.
Potrivit calendarului de desfăşurare al evaluării naţionale, astăzi, începând de la aceeaşi oră, minorităţile naţionale vor susţine proba scrisă la limba şi literatura maternă, iar pe 27 se va da proba la Matematică. (Georgiana GROZA)

Vezi si

România a cucerit aurul la 8+1 feminin la Europenele de canotaj din Ungaria

România a cucerit medaliile de aur la feminin în proba regină a canotajului, 8+1, duminică, …