Friday , April 12 2024

26 de poduri de pe un drum județean din zona de munte vor intra în reabilitare de la primăvară

Până la finele lunii februarie, cel târziu începutul lunii martie va fi semnat contractul de execuție lucrări pentru obiectivul de investiții „Asfaltare DJ 177A, km 6+850 – 43+615, Frasin – Stulpicani – Ostra – Tarnita – Holda (DN 17B), judetul Suceava – Etapa 2″. Această a doua etapă se referă la lucrările de reabilitare și consolidare la 26 de poduri de pe drumul județean care face legătura între orașul Frasin și satul Holda, aparținător de orașul Broșteni. Lucrările sunt necesare în vederea eliminării restricțiilor de trafic.

Etapa 2 a lucrărilor la drumul județean de la Frasin la Holda este finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Valoarea estimată de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri Suceava pentru lucrările de la cele 26 de poduri este 7,5 milioane de euro, mai exact 37.564.974,48 lei (fără TVA). Din aceasta, suma de 32.720.843,46 lei fără TVA reprezintă cheltuielile de reparații și consolidare efective, diferența fiind pentru: amenajarea terenului – 2.408.698,37 lei; relocarea/protecția utilităților – 2.063.448,71 lei; organizare de șantier – 371.983,94 lei.

Zilele trecute a fost finalizată analiza singurei oferte depuse la licitația care a avut loc în data 21 noiembrie 2023 – atunci a fost termenul limită de depunere al ofertelor – și oferta a fost formmulată de asocierea firmelor CONSTRUCTII MONTAJ AG (Leader), BUCOVINA ENERGO CONSULT SRL și TOP SCAV.

Durata contractului este 36 luni, dar se va ține cont de data la care va fi emis ordinul scris de începere a lucrărilor. Foarte probabil nu toate cele 26 de poduri vor intra deodată în reabilitare, ci se va proceda în mod etapizat. La fel cum foarte probabil nu vor fi contestații la această licitație – demarată de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri Suceava, structură subordonată Consiliului Județean, dar cu personalitate juridică proprie – și după expirarea termenului, într-o dată convenită de părți va fi semnat contractul de lucrări, odată cu atribuirea urmând a fi comunicată oficial și suma pentru care a fost semnat contractul.

Principalele lucrări propuse a se executa, constau în modernizarea părții carosabile prin asfaltare pe zonele în care sunt prevăzute lucrări de consolidare a terasamentului și pe rampele podurilor ce urmează a fi reabilitate, dar în conformitate cu documentația PT avizată și pe baza documentației Detalii de Execuție aferentă Proiectului Tehnic.

Podul de peste râul Sandru (km 7+010) în lungime de 18,87 m va trebui înlocuit cu altul nou care va fi executat în același amplasament. Podul peste râul Ursoaia în lungime de 24,22 m (km 8+629) va fi consolidat prin înlocuirea unor elemente. Asemenea și podurile peste râul Gemenea în lungime de 69,19 m (km 11+115) și peste râul Suha în lungime de 46,75 m (km 14+631).

Un alt pod peste râul Suha aflat la km 16+196 în lungime de 54,94 m va fi reabilitat și consolidat. Podul peste râul Botoșana (km 17+085) în lungime de 32,51 m va fi consolidare prin înlocuirea unor elemente, în vreme ce podul de la km 18+175 al drumului județean DJ 177A peste râul Brăteasa în lungime de 40,83 m va suferi lucrări de întreținere și reparații. În schimb, un al pod peste râul Brăteasa în lungime de 27,07 m (km 19+566) va fi consolidat prin înlocuirea unor elemente iar podul de la km 22+275 peste râul Brăteasa (22,09 m) va fi reabilitat și consolidat. Al zecelea pod este unul peste un curs de apă necadastrat, are o lungime de 14,11 m, fiind situat la km 22+893 al DJ 177A și pe același amplasament se are în vedere realizarea unui alt pod.

Tot peste un curs de apă necadastrat se află și al unsprezecelea pod (km 23+948) în lungime de 23,24 m care însă nu va fi înlocuit cu altul nou, ci va fi supus unor lucrări de consolidare. Alte două poduri de peste râul Brăteasa (km 25+330 – în lungime de 17,30 m; km 25+878 – 16,79 m lungime) vor fi supuse unor lucrări de consolidare.

13 poduri de pe DJ 177A și situate peste râul Holda – km 38+210 (în lungime de 11,56 m); km 38+365 (10,30 m lungime); km 39+096 (în lungime de 11,38 m); km 39+354 (8,15 m lungime); km 39+801 (în lungime de 8,00 m); km 40+255 (10,09 m lungime); km 40+605 (în lungime de 13,15 m); km 41+652 (de 41,652 m lungime); km 42+545 (12,20 m lungime); km 42+806 (în lungime de 12,05 m); km 43+144 (12,10 m lungime); km 43+273 (în lungime de 12,17 m); km 43+610 (12,07 m lungime) – presupun diverse lucrări de reabilitare. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Cursuri gratuite de educație financiară pentru Elevii Colegiului ”Alexandru cel Bun” Gura Humorului

Elevii Colegiului ”Alexandru cel Bun” Gura Humorului au participat, în perioada 28 martie-4 aprilie a.c., …