Sunday , November 27 2022

1,4 milioane de euro pentru modernizarea unui kilometru de drum județean în zona de munte

Nu mai puțin de cinci oferte au fost depuse la licitația organizată recent de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri Suceava pentru a moderniza un kilometru din drumul județean DJ 176. Este unul dintre cele mai lungi drumuri județene din Suceava, iar o parte semnificativă din această rută nu este asfaltată. Periodic, sunt efectuate unele lucrări de reparații/reabilitare sau de întreținere curentă, însă cu toate acestea unele porțiuni încă necesită lucrări semnificative de asfaltare sau betonare. Chiar și în zone din intravilan sau din apropierea intravilanului unor localități traversate de DJ 176.

De exemplu, în satul Argel – centrul său se află la circa 13 kilometri de centrul comunei Moldovița – o lucrare de îndiguire a fost realizată de câțiva ani în zona DJ 176, între km 32 și km 33, dar abia acum s-a trecut la asfaltarea porțiunii de drum respective.

Mai exact, la licitația pentru proiectare – în condițiile în care documentația de avizare a lucrărilor de intervenții s-a făcut în 2019 – și modernizare. Și lucrarea a stârnit un interes semnificativ din partea mai multor asocieri de firme care au depus oferte: RARD CONSTRUCT S.R.L. (Leader), TQM Management, ROMAN IMPEX PREST S.R.L., DELTA TOMIS S.R.L.; CALCARUL S.A. (Leader), DRU PO; CONSTRUCTII MONTAJ AG (Leader), NORDIC VISION, FLORI-GEORGIS CONSULTING SRL, TOP SCAV; GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. (Leader), POD-PROIECT și ultima ofertă, din partea asocierii GTM RUTIER (Leader), VALURO PROIECT SRL, TRANSILVANIA GRAND CONSTRUCT.

Ce este însă atât ofertant în privința lucrării (și proiectării) la un kilometru de drum județean? Cel mai probabil prețul care pare să fie unul destul de bun: 6.923.500 lei fără TVA, deși a fost estimat la nivelul lui 2019. Altfel este greu de explicat de ce nu mai puțin de cinci oferte au fost depuse. Totuși, criteriul de atribuire nu este „prețul cel mai scăzut”, ci este „cel mai bun raport calitate – preț”. 70% din punctaj ține însă de componenta financiară. Câte 10% din punctaj vor fi: garanția acordată lucrărilor (minim 36 de luni, dar nu se puntează mai mult de 60 de luni); experiența responsabilului/coordonatorului de proiectare sau șefului de proiect (după caz) și experiența inginerului CFDP.

Rămâne de văzut cu ce preț va fi contractată lucrarea care a fost estimată la 6.638.500 lei fără TVA la care se adaugă celelalte cheltuieli cu organizarea de șantier, proiectarea, asistență tehnică din partea proiectantului și documentațiile tehnice pentru obținerea avizelor, acordurilor, autorizațiilor.

Principalele lucrări propuse a se executa, constau, pe lângă asfaltarea ca atare a rutei de la km 32 la km 33 a DJ 176, în următoarea structură rutieră: șanț pereat pe o lungime de 550 metri; rigolă ranforsată pe o lungime de 330 metri; rigolă carosabilă pe o lungime de 48 metri; o demolare de podeț; amenajarea a șase podețe dalate; un pod nou grinzi; un zid de sprijin debleu pe o lungime de 50 metri și apărări de mal din gabioane pe o lungime de 620 metri. De asemenea, având în vedere că o parte a drumului paralelă cu un curs de apă a fost îndiguită cu ani în urmă, dar pe carosabilul (care a rămas la starea de drum pietruit) nu avea niciun element de protecție, de data aceasta se va pune un parapet metalic destul de solid (tip H4) pe o lungime de 780 metalic. (D.P.)

Vezi si

Uniunea Națională a Barourilor din România a donat trei ambulanțe noi, complet utilate, către instituții spitalicești din Ucraina

La 25 noiembrie 2022, la sediul spitalului din localitatea Ciudei, Ucraina, a avut loc predarea …