Thursday , February 9 2023

New York Times, The Guardian, Le Monde şi El Pais publică primele documente obţinute de WikiLeaks

Cotidianele New York Times, The Guardian, Le Monde şi El Pais au publicat duminică seară, în ediţiile online, seturi de documente diplomatice americane obţinute de site-ul WikiLeaks.

Le Monde a anunţat că publică primele analize ale documentelor provenite de la ambasadele americane din întreaga lume. “Le Monde, alături de New York Times, Guardian, Der Spiegel şi El Pais, a avut acces la 250.000 de telegrame diplomatice americane obţinute de WikiLeaks. Le Monde.fr publică duminică, 28 noiembrie, primele analize, referitoare la Iran şi spionajul practicat de ambasadele americane”, se arată pe site-ul ziarului francez.

New York Times afirmă că “o pradă de depeşe diplomatice oferă o cronică a relaţiilor Statelor Unite cu lumea”. Ziarul afirmă că setul include un sfert de milion de depeşe diplomatice americane confidenţiale, multe dintre ele din ultimii trei ani, şi oferă o imagine fără precedent asupra negocierilor ambasadelor, “puncte de vedere candide asupra liderilor străini şi evaluări ale ameninţărilor”. Ziarul îşi exprimă şi convingerea că “documentele servesc un interes public important, expunând scopurile, succesele, compromisurile şi frustrările diplomaţiei americane” într-un mod inedit.

The Guardian afirmă că “dezvăluirea telegramelor americane determină o criză diplomatică globală”, adăugând că documentele clasificate arată că regele saudit a exercitat presiuni pentru o acţiune militară americană în Iran, iar Washingtonul a folosit diplomaţi pentru spionaj la ONU.

Vezi si

VIDEO, FOTO. Zelenski la Londra. Primit cu aplauze în Parlamentul britanic, întâlniri cu Regele Charles și cu premierul Sunak

Miercuri, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a sosit la Londra, unde a fost așteptat de premierul …