Monday , March 4 2024

Sindicatele feroviare ameninţă cu oprirea activităţii dacă vor fi noi disponibilizări la CFR

Ceferistii sunt speriati de anuntatele disponibilizari

Sindicatele feorivare nu vor accepta niciun program de restructurare la CFR şi ameninţ că angajaţii din sector vor opri activitatea şi vor da statul în judecată dacă vor fi cute noi disponibilizări.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că nu a fost infromat cu privire la o asemenea măsură.
Liderul sindical a susţinut că, oricum, aplicarea ei ar fi aproape imposibilă în 2010, în condiţiile în care nu există bani pentru salarii compensatorii pentru eventualii angajaţi care ar putea fi daţi afară. În acest fel, s-ar crea o discriminare faţă de salariaţii care şi-au pierdut deja locul de muncă, dau au primit salarii compensatorii, a adăugat Măntescu.
Acesta a arătat că eventuale discuţii în acest sens ar fi apărut în urma unor discuţii între ministrul Radu Berceanu şi directorii companiilor ferovioare, discuţii în urma cărora “şeful de la Transporturi” le-ar fi cerut directorilor să se încadreze în buget, singura soluţie fiind noi disponiblizări.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pregăteşte un proiect care vizează disponibilizarea a 12.800 de angajaţi din sectorul feroviar până la sfârşitul lunii septembrie, au declarat pentru MEDIAFAX surse din sectorul feroviar.
Astfel, cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfă (5.000 de angajaţi), urmată de CFR Călători, cu 3.900 de salariaţi, CFR SA, cu 2.900 de persoane, şi Electrificare CFR, cu 1.000 de concediaţi.
În perioada martie-aprilie, MTI a disponibilizat 10.361 de persoane din cauza situaţiei economico-financiară a companiilor care nu mai permite continuarea activităţii fără aplicarea unui program de restructurare şi reorganizare.
Cei mai mulţi salariaţi au fost disponibilizaţi de la CFR Marfă (6.700), următoarele două companii în funcţie de numărul concedierilor fiind CFR Călători (1.100) şi Întreţinere şi Reparaţii Vagoane “CFR IRV” (800).
Aceştia vor primi pe lângă indemnizaţia de şomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă un venit lunar de completare pentru o perioadă de 12-15 luni.

Vezi si

Ministrul Finanțelor: Cota unică este cea mai bună alegere pentru România

Cota unică este cea mai bună alegere pentru România și nu există niciun motiv pentru …