Tuesday , April 23 2024

Renault ameninta ca muta productia Dacia in Maroc

Pe piaţa locală francezii spun că au parte de calitate, însă România trebuie să aibă grijă să-şi păstreze competitivitatea pe termen lung, scrie Ziarul Financiar.

Lansată ca una dintre cele mai eficiente şi mai moderne uzine ale Alianţei Renault-Nissan la începutul acestui an, uzina de la Tanger va deveni de anul viitor principalul competitor al celei de la Mioveni, odată ce va ajunge la capacitatea maximă de 400.000 de maşini pe an. În acest context, se pune întrebarea dacă România devine încet, dar sigur ceea ce a devenit Franţa pentru Renault: locul unde se investeşte în cercetare şi dezvoltare datorită inginerilor bine pregătiţi, dar unde producţia începe să fie afectată de costurile în creştere.

“Având în vedere că lumea se schimbă şi că România nu face excep­ţie, România trebuie să aibă grijă să-şi păstreze competitivitatea”, a spus Carol Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault şi al doilea om în ierarhia grupului francez după Carlos Ghosn.

Spre comparaţie, salariul mediu al unui angajat din noua uzină a Renault este de 250 de euro, la jumătate faţă de Mioveni, şi în plus, din Tanger şi până în Spania doar se traversează Gibraltarul, în timp ce spre comparaţie un tren încărcat cu maşini de la Piteşti până în Constanţa durează 24 de ore, la care se adaugă timpul parcurs până în Franţa sau Italia pe cale maritimă.

Vezi si

Operatorii de transport rutier de mărfuri spun că au pierdut 2, 55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut anul trecut 2,55 miliarde de euro din …