Friday , April 19 2024

Raiffeisen Bank a început să returneze bani către clienți afectați de practici comerciale incorecte. “A umblat în buzunarele consumatorilor”

Raiffeisen Bank a început returnarea sumelor stabilite printr-un Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în raport cu practicile comerciale incorecte ale băncii, până în prezent fiind rambursate aproximativ 13,4 milioane de euro pentru 5.530 de clienți, dintr-un total de 21 de milioane de euro, a anunțat vineri ANPC.


“În urma deciziei definitive pronunțate de Înalta Curte de Casație și Justiție, care a confirmat Ordinul nr. 837/20.10.2017, emis de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în raport cu practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, din perioada 2006 – 2009, banca a început returnarea sumelor stabilite prin Ordin, către consumatorii vizați”, au transmis reprezentanții ANPC. Astfel, Raiffeisen Bank a restituit pentru aproximativ 5.530 de clienți, cu conturi active în moneda creditului și conturi în lei, pentru plata dobânzii legale calculate, începând cu 21 noiembrie 2021, aproximativ 13.400.000 euro, respectiv 10.930.000 euro reprezentând sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului și aproximativ 2.470.000 euro reprezentând dobânda legală.
De asemenea, ANPC precizează că pentru aproximativ 3.050 de clienți, care au sume de primit, în urma calculelor efectuate, dar care nu dețin în acest moment conturi active în moneda creditului sau în lei la Raiffeisen Bank, și care au de primit aproximativ 7.200.000 euro (respectiv 6.260.000 euro, reprezentând sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului și aproximativ 940.000 euro reprezentând dobânda legală), rambursările încă nu au fost realizate.
Potrivit sursei citate, aceștia sunt așteptați la oricare dintre sediile Raiffeisen Bank pentru a indica, în scris, contul – deschis la oricare altă bancă -, în care le pot fi restituite sumele, conform Ordinului, precum și dobânda legală.
“Nu știu în ce perioadă și dacă autoritățile române se vor putea face vreodată vinovate de vreun abuz la adresa companiilor austriece. Permanent, când unui operator economic nu îi convin vizitele reprezentanților statului roman, acuză abuzuri, fără a le putea susține în niciun fel. Iată, în schimb, așa cum și instanțele au validat, că vizita făcută de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a scos la iveală cu totul altceva. Vătămații par să fie cei peste 9.000 de consumatori cărora li s-au perceput mai mulți bani decât ar fi fost corect. Parcă suntem la Radio Erevan, în bancul în care nu el, ci ea și nu a dat, ci a furat. Această situație arată că operatorul economic este cel care a umblat în buzunarele consumatorilor, iar acum trebuie să le dea banii înapoi”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, într-un comunicat transmis Agerpres.
Raiffeisen Bank va restitui consumatorilor, în total, în urma aplicării Ordinul președintelui ANPC, o sumă de aproximativ 21,7 milioane de euro, care cuprinde și dobânda legală aferentă, precizează ANPC.

Vezi si

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile populației

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari și cele …