Thursday , March 28 2024

Piața auto din România, în scădere cu 22,5% în luna august

Înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 22,5%, în România, la nivelul lunii august din acest an, față de perioada similară din 2021, marjă în care, însă, autoturismele noi au înregistrat un salt de 5,2%, reiese din analiza de piață publicată, marți, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).


“După evoluția importantă a primelor luni, august 2022 vine cu o scădere de 22,5% a înmatriculărilor de autovehicule față de anul precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creștere de la începutul acestui an. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna august 2022 este în creștere cu 10,9% față de perioada similară din anul 2020 și cu 47,4% în scădere față de august 2019 (…)”, menționează sursa citată.
Conform APIA, în piața națională, Top 10 mărci, autoturisme plus  autovehicule comerciale, după opt luni din 2022, este condus de Dacia – cu 24.412 de unități, urmată de Ford (8.198), Toyota (7.243), Renault (6.634), Hyundai (6.607), Volkswagen (5.884), Skoda (5.508), Mercedes Benz (4.699), Peugeot (2.832) și Kia (1.982).

Autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total, au consemnat, în luna august 2022, un volum de 12.448 de unități, cu 22% mai puțin decât în luna similară din 2021. La nivelul primelor opt luni ale anului în curs, creșterea este de 5,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2021.
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu 44,5%, în creștere cu 0,7% față de 2021, urmat de Clasa C (26%, -1,9%) și Clasa B (17,5%, -3,3%).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 3,3% față de perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 65,7%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 33,6%, raportat la perioada de referință, cu o cotă de 13,6% din total.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să dețină, după opt luni din 2022, o cotă de piață de 20,6%, care depășește cu 7% și 5.773 de unități cota deținută de motoarele diesel. Autoturismele full electrice dețin o cotă de 7,8% din piață, în perioada analizată, față de anul 2021 când reprezentau doar 2%.
“Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie aproape s-au dublat (plus 89,3%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (plus 309,8%) și a celor plug-in hybrid (plus 59,6%)”, notează APIA.
În clasamentul celor mai vândute autoturisme 100% electrice pe primul loc se află Dacia Spring, cu 3.526 unități (creștere de 54 ori față de primele opt luni din anul trecut), urmat de Tesla Model (3.340 unități), Volkswagen e-UP! (332), Hyundai Kona (299) și Renault Zoe (179).
În primele opt luni ale anului în curs, cele mai multe achiziții de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice (58% din total), diferența de 42% fiind în dreptul persoanelor fizice. (Agerpres)

Vezi si

70% dintre angajații din HoReCa și turism câștigă sub salariul mediu pe economie

70% dintre angajații din HoReCa și turism câștigă sub salariul mediu pe economie, media fiind …