Monday , January 30 2023

Obligația restaurantelor să ofere informații detaliate în meniuri, amânată

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a decis amânarea, până în martie 2023, a aplicării ordinului care prevede detalierea informațiilor din meniurile restaurantelor.

Decizia de amânare până în 15 martie 2023 a aplicării prevederilor Ordinului Președintelui ANPC nr. 201/2022 a fost luată în urma consultărilor realizate cu structurile asociative și patronatele din HORECA pentru a da timpul necesar operatorilor economici să se conformeze, relatează Mediafax.

Conform unui comunicat al ANPC, ordinul prevede completarea listelor meniu din restaurante sau locații de alimentație publică, precum și adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate.

ANPC anunță că, în perioada următoare, vor fi concepute îndrumare practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din speciliști ANPC și reprezentanți ai structurilor asociative din HORECA. Acestea sunt necesare pentru ca adăugirile de informații din listele meniu să fie realizate într-un mod unitar, profesionist și clar, până la termenul stabilit.

„Ordinul nr. 201/2022 al Președintelui ANPC conține elemente esențiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiștii instituției a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor căci, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, tot așa este normal să se regăsească același tip de informații care să descrie un preparat culinar servit într-o locație de alimentație publică. În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoștință de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, arată reprezentanții ANPC. (Mediafax)

Vezi si

Ford recheamă în service aproape jumătate de milion de mașini din toată lumea, inclusiv Explorer, Lincoln Aviator și Lincoln Corsair

Ford Motor recheamă 462.000 de vehicule din întreaga lume, pentru o defecţiune la camera video …