Într-o piață a berii proiectată a depăși 4 miliarde lei în acest an, producătorul berilor Bermas, Suceava și Călimani și-a majorat vânzările cu aproape 15% în primul semestru al anului 2018, informează Profit.ro.
Pe linia de start înainte de sezonul estival, când se consumă cele mai mari cantități de bere, Bermas Suceava (BRM) avea deja încasări în creștere. Compania a obținut în primul semestru venituri din cifra de afaceri de 14,39 milioane lei, în urcare cu 17,414,575% față de cele de 12,56 milioane lei de la S1 2017. Societatea a obținut astfel un profit operational de 1,45 milioane lei, cu 1,36% mai mic decât cel de 1,47 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Rezultatul net global a fost relativ constant cu puțin peste reperul de 800.000 de lei. La T1, Bermas raporta o pierdere de 1,05 milioane lei, iar în 2017 a obținut un câștig net de 1,76 milioane lei.
Bermas Suceava a derulat în perioada 23 februarie – 15 martie o ofertă publică de răscumpărare pentru 6% din acțiunile proprii, operațiune de piață în valoare de 1,42 milioane lei (aproximativ 305.000 de euro), cu subscriere aproape paritară și care a asigurat ieșirea din acționariat a SIF Banat Crișana (SF1). Prețul de 1,10 lei/acțiune al oferzei situa capitalizarea producătorului de bere la 23,71 milioane lei (5,09 milioane euro).
Activele totale ale Bermas erau la 30 iunie de 29,65 milioane lei, cu 4,07% mai mari decât cele de 28,49 milioane lei de la finalul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au urcat cu 58,11%, la 7,21 milioane lei, de la 4,56 milioane lei. (Profit.ro)